Právě je pát lis 01, 2024 10:38 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: trubicové světlo (zářivka)
PříspěvekNapsal: pon lis 24, 2008 1:21 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned úno 17, 2008 1:04 pm
Příspěvky: 330
Bydliště: Frydek
Jak na to? Našel jsem tutorial na světelný meč z hvezdnych valek, ale jak vytvorit plnohodnotne trubicove svetlo tak, aby se dalo nastavovat jako ostatni svetla? Intenzita, stiny ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon lis 24, 2008 2:25 am 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
Dá se to...trubici dáš materiál s parametrem emit 1.0 a do dalšího layeru dáš na místo trubice (dovnitř) světlo typu area...
Chce si s tím trochu vyhrát...já použil tři viz obrázek:

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon lis 24, 2008 1:13 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned úno 17, 2008 1:04 pm
Příspěvky: 330
Bydliště: Frydek
OK, VYZKOUŠÍM, DÍKY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon lis 24, 2008 4:18 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
@Genom: neni lepsi pouzit po staru Lamps misto AreaLight? Potreboval jsem take nedavno zarivku, ale u area ktere je tvarem pravda rozhodne blizsi a lepe z daneho mista sviti se mi nedari udelat meky stin. U Lamps je to ted preci jen lehci. Nebo mas nejaky trik? (pozn. Internal Render)
Dekuji

p.s.: tedy abych byl presnejsi Area ma jemny stin, ale kdyz zmenim zakladni ctverec na obdelnik do tvaru zarivky, tak v delsi hrane se stin jakoby zdrcne (kroky rozostreni se zhusti a vypadaji jako ostra hrana) Apply Scale na svetlo nefunguje a kdyz pouziju tvar AreaLight-Rectangle tak mi to take nepomuze.

Ad2: i kdyz je material stolu i podlahy stejny v miste kde se nohy stolu dotykaji zeme a barva by vzhledem k relativne shodnemu dopadu svetla mela byt stejna -rozhodne neni. Tak jsem zkousel Yafray (predem rikam neumim s nim pracovat) tak ten si s tim poradil lepe, ale zase jsem zaboha nemohl prijit na to jak zjemnit stin. Pokus zmenit stin Ray na Buf ktery stin rozostri opet zdrbe vysledku kolem noha/podlaha a jeste navic udela naprosto nesmyslne svetlo v horni casti noh pod deskou stolu.

Cim vic to zkousim, tim vic se v tom babram.
Dekuji


Přílohy:
zarivka-yafray.jpg
zarivka-yafray.jpg [ 35.73 KiB | Zobrazeno 277 krát ]
zarivka-area,lamp.jpg
zarivka-area,lamp.jpg [ 20.29 KiB | Zobrazeno 277 krát ]
Poznámka: 1.vrstva objekty, 2.vrstva je Area, 3. vrstva jsou Lampi
zarivka.blend.zip [45.1 KiB]
9 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon lis 24, 2008 4:23 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř pro 14, 2005 5:06 pm
Příspěvky: 488
Bydliště: Praha
z toho co je k dispozici si myslim, ze nejelpsiho vysledku dosahnes pomoci indiga (indigorenderer.com). staci dat svetlu "emit" a pri exportu do indiga uz je material nastavenej :) akorat doba renderu je delsi


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon lis 24, 2008 6:25 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned úno 17, 2008 1:04 pm
Příspěvky: 330
Bydliště: Frydek
diky moc za pokusy, Lamps Light vypada celkem dobre. Do indiga se mi jit nechce, jde mi dost o cas. Konkretne potrebuju udelat svetelnou rampu pod stropem. Strop bude z napínaného podhledu, ve kterém se navíc světlo odráží. S area light to zatim ujde, kdyz scenu jeste nasvetlím i jiný světlem. Zatím to je rozpracovane, jinak bych poslal nejaky obrazek. Az neco bude, tak poslu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte lis 25, 2008 10:13 am 
Offline
......
......

Registrován: pát říj 05, 2007 6:32 pm
Příspěvky: 919
btw, emit funguje aj v yafrayi


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv lis 27, 2008 9:39 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
vklidu: popravdě jsem tohle nikdy neřešil, tak těžko odpovědět...
Ale po pár testech bych to viděl na problém algoritmu, kterej bere na vědomí area light jen jako čtverec...na rectangle mi to taky nereaguje...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát lis 28, 2008 2:46 am 
Offline
......
......

Registrován: pát říj 05, 2007 6:32 pm
Příspěvky: 919
mno, pokial viem, tak sa da u arealight zapnut niekde rectangle, nasledne nastavit x a y a potom počet samplov pre jednotivé strany, nie?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát lis 28, 2008 12:37 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
@Antharon: presne tak, a je to k nicemu :) (jak jsem uz psal)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát lis 28, 2008 3:15 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
vklidu:bylo mi navrženo použít jako náhradu namísto světla area light, spot light...u něj se dá taky nastavit "square" a měké stíny má jak bufferované, tak raytraceové...
viz:

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz