Právě je stř lis 27, 2024 10:59 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Import scény
PříspěvekNapsal: pát říj 10, 2008 8:09 am 
Offline
..
..

Registrován: úte zář 23, 2008 8:41 am
Příspěvky: 22
Bydliště: Nitra, SR
Ahoj. Prikladám scénu ktorú som nakreslil v programe TurboCAD. Uložil som ju ako 3DS, ale neviem ju dostať do blenderu. Poradí niekto?

A ešte jedna vec. Viem že je kopec tutoriálov ako pridávať materiály a textúry, ale je aj nejaký (cz, sk) ktorý pochopí aj...? Chcel by som tú scénu otextúrovať a ešte dnes ukázať šéfovi. Textúry mám vo formáte jpg. Vopred dík za odpoveď.


Přílohy:
betty101 blender.rar [74.45 KiB]
29 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát říj 10, 2008 11:38 am 
Offline
...........
...........
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 18, 2004 4:13 pm
Příspěvky: 1898
Bydliště: Slovensko, Bratislava
File -> Import -> 3D Studio (.3ds)

Importovalo to modely aj materiály, textúry chýbajú(možno preto že si ich nepribalil).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát říj 10, 2008 11:52 am 
Offline
..
..

Registrován: úte zář 23, 2008 8:41 am
Příspěvky: 22
Bydliště: Nitra, SR
Tak som to skúšal, ale nič sa mi nezobrazí :(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát říj 10, 2008 12:34 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: pon bře 12, 2007 2:46 pm
Příspěvky: 172
Bydliště: Brno a okolí
To bude asi tím, že meshe jsou na souřadnicích okolo 10000 (což bude asi navíc mimo dohled přednastaveného pohledu na model- /view -> View properties ->clip end/ ) a středy objektů společně se světly na 0. Navíc velikost meshů je podle těch 10000 miniaturní.
Takže buď nastavit souřadnice objektu do mediánu vrcholů meshe (měl by to dělat Object -> Transform -> center new) a pak to celé přesunout na souřadnice blíž 0,0,0 a upravit měřítko.
Nebo donutíš TurboCad aby exportoval model kolem středu souř. systému, a upravíš nastavením měřítka, což bude systémovější řešení.

Mimochodem nemyslím si že naučit se pracovat s objekty, materiály a texturami a vůbec dělat dobré vizualizace z principiálně jiného typu software, navíc pomocí formátu z dalšího jiného SW za odpoledne je nějak snadno zvládnutelné. A to nejen v Blenderu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát říj 10, 2008 12:49 pm 
Offline
..
..

Registrován: úte zář 23, 2008 8:41 am
Příspěvky: 22
Bydliště: Nitra, SR
No pravdupovediac chcel som to len vyskúšať. Priorita č.1 je pre mňa naučiť sa takto kresliť v blenderi. Ale toto som chcel vyskúšať tak, že som to nakreslil v turbocade a exportol do blenderu. Inak vďaka, už sa mi to zobrazilo. Ale aj tak som si nepomohol, lebo ešte neviem ako sa priraďujú textúry a vlastne všetky veci spojené s vizualizáciami. Idem sa s tým ešte trocha pohrať.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát říj 10, 2008 2:45 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: pon bře 12, 2007 2:46 pm
Příspěvky: 172
Bydliště: Brno a okolí
Nejjednodušší asi zatím bude nějaké hotové materiály stáhnout na http://www.blender-materials.org/. Je tam i skript pro brouzdání jejich repozitářem.
Do blenderu se načtou buď tím skriptem, nebo jako knihovna File - Append.,.
Materiály se po načtení objektům přiřazují v material button (F5) v link to object.

Ale udělat scénu a přiřadit textury není zas tak jednoduché, je třeba si i pohrát se světly. Takže doporučuji si vygooglovat nějaké tutorialy (v cz /sk je toho samozřejmě méně, ale najít je není myslím problém - třeba grafika.cz).
Něco komplexnějšího v sk je třeba tady:

http://www.smnd.sk/main/vyucovanie/informatika/blender

nebo u nás (cz) vyšla i kniha - viz úvodní strana blender3d (jsou zde i nějaké tutorialy).

Existují taky videotutorialy (třeba na youtube nebo vimeo). Odkazy se dají najít třeba na blenderartist.org, blendernation.org nebo přímo blender.org.

Dobré je prostě zkoušet různá nastavení a pozorovat co to dělá :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon říj 27, 2008 5:03 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 22, 2006 11:04 pm
Příspěvky: 39
Bydliště: Podivín
Zdravím.Potřeboval bych poradit, jak importovat již vymodelované objekty do jiné scény v blenderu.Mám blender 2.48 a ani za boha to nemužu najít.Díky za odpovědi...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon říj 27, 2008 5:08 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř dub 25, 2007 8:51 pm
Příspěvky: 207
asi hladas Append or Link :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon říj 27, 2008 5:10 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 22, 2006 11:04 pm
Příspěvky: 39
Bydliště: Podivín
Mno jo....jenže když to udelam tak se mi tam naimportuje jen mesh který vyberu...jak tam ale naimportuju celou scenu....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon říj 27, 2008 5:12 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř dub 25, 2007 8:51 pm
Příspěvky: 207
bez do objektov a stac A, to ti oznaci vsetky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon říj 27, 2008 5:14 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 22, 2006 11:04 pm
Příspěvky: 39
Bydliště: Podivín
SAKRA :D.... díky ti moc!Bůh ti to oplatí na dětech :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon říj 27, 2008 5:16 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř dub 25, 2007 8:51 pm
Příspěvky: 207
neni zac
:lol: tak dik teda


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz