obecne si musim s chavo zanotovat taky mne to dost dlouho matlo (i kdyz to ted vypada jako jasnacka)
DIM - je rozmer bounding box - tedy vzdalenost nejzazsich vertexu v jednotlivych osach objektu
(Bounding box je take jednim z DrawType (jako wireframe, solid, textured atd.)
SCALE - uz psal presne taby - meritko. Dimenze se ti samozrejme prizpusobi, ale nezmenis tim velikost objektu pouze meritko vzhledem k ostatnim objektum. V editu budou hodnoty stale stejne. Pokud bys chtel hodnotou scale ovlivnit objekt samotny musis dat Ctrl+A (Apply . ..)
Ohledne tveho predchoziho dotazu cislo 2 - proc se nezobrazuji hodnoty bych rekl, ze to je tim, ze mas oznaceny pouze jeden Vertex. Na zobrazeni delky musis mit preci oznaceny minimalne dva -tedy jednu Edge. A fialovy je proto, ze je oznaceny
no ne ted vazne, nez jsem se timhle prokousal neveril jsem ze jde v blenderu vymodelovat stul s konkretnim rozmerem, uz jsem to chtel vzdat, jeste ze tu maji lidi na mne trpelivost
Ohledne posouvani by se ti pak mohlo hodit pridrzet Ctrl, posunujes pak objektem o jednotky (se Shift pak jemne posuny)
A jeste jedna vec co mi parkat pomohla - pri posouvani s Ctrl bere blender jako jednotku aktualne viditelnou mrizku. Tzn. kdyz mas objekt dal priskakuje posun na zrovna viditelnou mrizku kdyz se priblizis a mrizka se "zahusti" priskakuje o tu jednotku mensi mrizky (nevim jestli je to srozumitelne, ale zkus posouvat s odlisnym zoom)