Diky Antharone,
v blenderu jsem korekci pomoci brightness zkousel, ale i kdyz dam posuvnik temer na nulu, tak jsou prepaly patrny -intenzita tech svetel je odhadem 100x vyssi nez ostatnich casti mapy- a navic se mi ve stejnym pomeru ztmaví i ostatni casti HDR mapy, takze si nijak nepomuzu, nepomohlo ani kdyz jsem soucasne ladil kontrast..
photoshop bohuzel nevlastnim a gimp nedokaze manipulovat s nicim, co je nad 8 bitu na barevny kanal.. stahnul jsem si variantu GIMPu- cinerellu, ktera dokaze zpracovat i HDR obrazky, ale verze pro win je zatim tak nestabilni, ze se mi nepodarilo nic kloudnyho vyprodukovat.
kazdopadne- rikal jsi, ze photoshop dokaze editovat HDR formaty? predpokladam, ze by pak nemel byt problem nacist HDRI a pak pomoci krivek (pripadne nejakyho podobnyho nastroje, nevim presne jak se to v photoshopu nazyva) "oriznout" nebo spis ztlumit nejsvetlejsi cast v histogramu, kterou reprezentuji ty prepaleny svetla?
doufam, ze jsem te pochopil spravne a photoshop doopravdy dokaze plnohodnotne upravovat HDR obrazky a ne jen jejich tone-mapped 8-bitovou reprezentaci..
edit: problem glossy+HDR, ktery jsi popsal jsem mel na mysli.. dokazu si docela predstavit jak neco takovyho pri vypoctu vznikne, ale vypada to hruzne.. O_O