Antharon píše:
ono idealny by bol format, kde mas jeden subor ako model, napr .obj a dalsi subor pre kazdu animacku, ktory by popisoval vektory pohybu jednotlivych vertexov.... otazkou je nakolko by to bolo zrealizovatelne....
Ono jeden OBJ pre kazdy frame je nepouzitelna zalezitost, kedze tam ohromne stupa velkost suboru s poctom vertexov...
No a nemas jedno jestli popisujes vektor pohybu nebo vektor polohy? V obou pripadech musis uchovat tri cisla.
Co se tyce optimalizace velikosti tak to je zase vyhoda vlastniho formatu - muze ukladat jen to co potrebuje, takze v pripade animace treba jenom nove polohy animovanych vertexu, pripadne normal - takze informace o facech a koordinaty muze vynechat. V dnesni dobe ale uz velikost nehraje takovo roli a pri animaci to v ramce stejne bude muset mit pro kazdy snimek cely objekt a vypocet aktualni polohy z vektoru pohybu je zbytecny kdyz to muze mit ulozene.
Pokud by to chtel interpolovat podle krivek tak by mozna slo predpocitat rovnice te krivky a pri animaci pouze dosazovat pozici na ni, ale vypocet te krivky asi nebude uplne jednoduchy (i kdyz na netu se urcite najdou nake navody).