Právě je úte lis 26, 2024 11:03 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Povrch a lesk...
PříspěvekNapsal: čtv bře 20, 2008 10:32 am 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
Takze mam dalsich par otazok...

Ako mam spravit, ze mam nejaky obrazok, ktory je ale iba zlozeny z odtienov ciernej farby, ze je cierno biely, no a ako ho mam dostat na objekt v Blender Game Engine, aby tvaroval povrch toho objektu? Tusim sa to vola Bump mapping, a ide to v BGE? aha, este som nasiel na googli nieco ze Parallax mapping, to by tiez slo? a co je to Radiosoty mapping? ok, to bude z mojich otazok k povrchu asi vsetko...

Teraz by som rad vedel, ako spravit odlesk auta...ja viem, ze textura ide spravit tak, ze ked ju (nemusim) namapujem, tak zaciarknem v nastaveni ze real - time reflection, ale ako mam spravit, ze idem okolo stromu, na kapote sa odraza strom (respektive, tak ako je to vidno na normalnej ulici, ked je ciste auto, tak ten strom je taky roztiahnuty), proste aby to bolo realisticke, a nie iba textura, aby to auto takto odrazalo HOCICO, niekto tu spominal Texture plug-in, ale ja som z toho clanku nepochopil vela, stiahol som si daco, nejaky balik so subormi s priponami *.h a *.cpp, ale nepochopil som ze kam to mam dat, v tom clanku bolo, ze

"First you have to choose, which version of binaries you will use. Then copy files from version folder (blendVideoTex.pyd and .dll files, if there are some) to folder, that is included in PYTHONPATH environment variable. That’s the safe way."

ale dalej bolo, ze to mozem skladovat aj v adresari, kde mam cely Blender, alebo kde mam *.blend subor, takze to cele s tym zrkadlom, co som chcel vediet, tak som tie subory nakopcil k blenderu (do adresaru, kde mam blender) ale to video, nejako...nehralo,...zrkadlo...neodrazalo, prosim keby mi vedel dakto vysvetlit ten texture plug-in 8)

za pochopenie a pripadnu pomoc dakujem


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv bře 20, 2008 10:55 am 
Offline
....
....

Registrován: pon črc 12, 2004 1:15 pm
Příspěvky: 382
Bydliště: Bratislava
Chlape!

Pomôcť ti možno môžem, pochopenie je ale niekedy nad moje sily.

Skús hodiť súbor blendVideoTex.pyd do rovnakého adresára, kde máš demo a video súbory, potom to demo otvor dvojklikom a spusti hru. Video sa púšťa (a vymieňa) Enterom, pohyb panáčika je šípkami. Ak niečo nefunguje, tak sa pozri do konzoly Blenderu, aké sú tam chybové hlášky.

V deme je aj normal mapping generovaný z výškovej textúry (teda toho, čo si nazval čiernobielou textúrou) - je použitý na "reliéfovanie" s použitím myši. Pre statické textúry je najjednoduchšie skonvertovať výškovú textúru (height map) na normálovú textúru a až takú načítať do Blenderu a použiť na textúrovanie.

K autu s odrazmi - pred časom som pomáhal riešiť niečo podobné, chlapík renderoval odrazy na aute z troch kamier (jedna vzadu, dve zboku), vyzeralo to celkom dobre, aj keď nie úplne realisticky. Skúsim to niekde pohľadať.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv bře 20, 2008 12:59 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
ok, uz mi to demo ide :D

a ak by si vyhrabal ten subor (co si vravel o tych odleskoch) tak budem vdacny...
ale inac sa cudujem, ze nejdu spravit odlesky take, ze uplne realisticke, jak to zrkadlo, napriklad, a ide zkombinovat to zrkadlo, ze naniest texturu na zrkadlo nejaku zelenu a ze to vyzera ako zeleny lak, ktory trochu odraza okolie, to ide spravit, a ak hej tak ako?
za pomoc dakujem, za 'pripadne' pochopenie tiez :D :D :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv bře 20, 2008 1:13 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
Mam este jeden problem, mam auto, a na nom tento script:

import GameLogic
rucna = controller.getSensor("rucna")
if rucna.isPositive() == True:
power = 0.0
force = 10000.0
else:
force = 0.0

(spusta medzerou), neviete preco to nereaguje? proste stlacim medzeru sa nic nestane auto ide dalej :( bol by som rad, keby mi dakto poradil 8) za pripadnu pomoc dakujem


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv bře 20, 2008 1:22 pm 
Offline
....
....

Registrován: pon črc 12, 2004 1:15 pm
Příspěvky: 382
Bydliště: Bratislava
Citace:
zkombinovat to zrkadlo, ze naniest texturu na zrkadlo nejaku zelenu a ze to vyzera ako zeleny lak
Presne takto je urobené to auto, akurát je tam žltá, takže to vyzerá ako zlatá metalíza.

K skriptu pre nastavenie sily - treba to robiť cez motion actuator - tam nastaviť silu a potom ho aktivovať. Niečo ako:
Kód:
# ziskaj motion actuator
act = contr.getActuator('rucna')
act.setForce(1000, 0, 0, 1)
GameLogic.addActiveActuator(act, 1)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv bře 20, 2008 1:31 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
hm totiz s tou force som to prave takto nechcel robit, ale ked inak nejde... :( a mohol by si dat link na to auto so zlatou metalizou a leskom, alebo na tutorial, ako to spravit? alebo dat blend...? hocico, len aby som vedel, ako to funguje


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 21, 2008 11:09 pm 
Offline
....
....

Registrován: pon črc 12, 2004 1:15 pm
Příspěvky: 382
Bydliště: Bratislava
Našiel som to auto s odrazmi.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 28, 2008 4:46 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
Ash píše:
Našiel som to auto s odrazmi.


dakujem, ale neviem, ci to funguje, to ked chodim okolo tych kociek tak ma karoseria menit farbu? a tutorial by sa asi nenasiel...? ale aj tak ti dakujem, ok a neslo by to bez "Use blender materials"? pretoze mne sa to vzdy dlho nacitava :( ked pouzivam blender materials...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 28, 2008 4:55 pm 
Offline
....
....

Registrován: pon črc 12, 2004 1:15 pm
Příspěvky: 382
Bydliště: Bratislava
Kapo,

karoséria auta odráža kocky a celé okolie. Večer sem hodím screenshot.

Blender Materials sú dôležité, pretože bez nich sa nedá mixovať textúra alebo farba auta s reflexnou textúrou okolia.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 28, 2008 5:12 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
no ale vies, ked mam zlozite auto, tak bez bl materials mozem mat kolko textur chcem, ale ked mam pouzivat blender materials, tak musim znovu separovat urcite veci (vsetky cierne predmety, vsetky modre, sive, skla, smerovky) aby som im mohol samostatne priradit material, co sa mi nedari niekedy, lebo ked som predtym vsetko namapoval a otexturoval, tak teraz mozem sa aj roztrhnut predmet je furt sivy, aj ked zatvorim material, otvorim novy, furt sa to pridava len zakladnej karoserii a napriklad sklu to nic nerobi...dufam, ze si ma pochopil :) nejako to este skusim a hod sem screen, lebo mne sa to neodraza...nechapem :?:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 28, 2008 5:28 pm 
Offline
....
....

Registrován: pon črc 12, 2004 1:15 pm
Příspěvky: 382
Bydliště: Bratislava
Kapo,

a máš tam prihodený Texture plug-in? Bez neho to nefunguje...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 28, 2008 5:49 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
ahaaaa, tak to idem skusit, som myslel ze to uz nebude nutne...ale prave na to som myslel, diki 8) :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 28, 2008 5:59 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
wow vizera to skvele...ten co to zrobil musel mat teda nastudovane :idea: diki za tip, inac preco nikto nerobi tutorialy na TOTO? nie je zaujimave vediet, ze aha, tuto gulicku prepojim s touto...ahaaaa, aaa objekt sa hybe, to zacina byt nuda, mohol by si spravit tut na toto (a pripadne prelozit do Slovenciny :) ), velmi by si mi pomohol, pretoze ja mam rad tutorialy, ktore popisuju kazdy riadok scriptu (alebo to, co je pre neho naozaj dolezite)...dakujem za pomoc, ale este k tomu tutorialu powedz, ci by si urobil, taky som vobec na nete nevidel, na nic taketo :(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 28, 2008 9:11 pm 
Offline
....
....

Registrován: pon črc 12, 2004 1:15 pm
Příspěvky: 382
Bydliště: Bratislava
Kapo,

ten chlapík, čo to spravil, väčšinu okopíroval z môjho základného dema Texture plug-inu a potom mi to poslal, lebo mal problémy s výkonnosťou, ktoré boli spôsobené pár chybami. Opravil som mu ich a bol spokojný.

Celé renderovanie odrazov je v skripte Reflect.py. V aute sú 3 kamery, ktoré renderujú obraz vzadu a na bokoch auta. Karoséria auta je rozdelená na tri materiály, každý pre jednu kameru.

V skripte sa pri inicializácii získajú kamery, materiály pre renderovanie, vytvoria sa pre ne textúry a renderovacie zdroje (ImageRender). Pri renderovaní sa už len obnovujú textúry (pre optimalizáciu sa strieda zadná textúra s bočnými). To je všetko.

P.S. Na aute má napevno nastavené UV mapy - správne by ich mal prepočítavať podľa pozície auta a kamery, takto to nie je celkom realistické.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 28, 2008 9:21 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
no, tak mozno je to vsetko, ale vytvorit to v praxi a vsetko napisat...wow, obidvaja ste dost sikovny...klaniam sa! vyzera to fakt good...len je to po...no urcite nie po anglicky :D (myslim poznamky v scripte)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz