Právě je sob lis 23, 2024 11:52 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: UV mapping
PříspěvekNapsal: pát bře 21, 2008 10:03 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: stř bře 05, 2008 9:38 am
Příspěvky: 136
Dobře.Vrhl jsme se na texturování a na konkrétně tento návod:
http://en.wikibooks.org/wiki/Blender_3D ... Map_Basics
Ale když jsem vložil obrázek udělalo to tohle:

:(
Obrázek
a melo to vypadat takhle:
Obrázek

A kdyz jsem udelal krychli a chtel udelat jeji UV mapu tak to neudelalo kyzeny vysledek ale poskladalo se tu uplne nejak...Divne.
Napriklad takto:
Obrázek
Namisto takto:
Obrázek
Nebo neco co melo vypadat takto:
Obrázek
Vypada takto:
Obrázek
Delam neco spatne?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 21, 2008 11:06 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
V prvním případě musíš upravit deformaci sítě...na to by mělo stačit ji posunout nahoru po ose...

V druhém případě musíš vytvořit švy na té krychli,aby se ti takhle rozvinula...švy se dělaj přes ctrl+e (nejdřív musíš mít označenou hranu,kterou chceš "rozdělit")...
Na obrázku krychle jsou švy vyobrazeny tučnou černou čarou...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob bře 22, 2008 2:42 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2005 8:13 pm
Příspěvky: 1017
Bydliště: Plzeň
vzdyt je v tom tutorialu jasne napsany kdy a kde to mas rozriznout... ten cas, co spotrebujes na vytvareni krasne ilustrovaneho dotazu pro nas, radsi venuj poradnemu cteni tech tutoru :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob bře 22, 2008 9:15 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: stř bře 05, 2008 9:38 am
Příspěvky: 136
:oops: JA myslel ze vsechno maji byt svy.

ale to je jedno dik za pomoc a jeste k deformaci:Ja to vazne nechci posunovat bod po bodu...A jen tak roztahnout to nejde.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob bře 22, 2008 10:24 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
Bosf píše:
k deformaci:Ja to vazne nechci posunovat bod po bodu...A jen tak roztahnout to nejde.


Špatně jsem se vyjádřil...

V UV editoru si označíš všechny body, stiskneš S pro změnu velikosti a pak prostřední tlačítko myši...pak už si jen zvolíš osu po které to chceš roztáhnout (X Y Z)...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned bře 23, 2008 1:11 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: stř bře 05, 2008 9:38 am
Příspěvky: 136
Njn ted uz to vim...A tak jsem to zudelal.Ted tam rpo zmenu radi cerna cara vprostred koule.A snazil jsem se aby to bylo co nejpresnejsi!
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned bře 23, 2008 1:48 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 31, 2007 2:39 pm
Příspěvky: 569
Bydliště: ČR> Frýdek-Místek >Frýdlant n.O.> Pržno
No, osobně bych se v případě zeměkoule vykašlal na UV a normálně bych si sehnal texturu Země (třeba tuhle http://www.buining.com/images/EarthTM0360.jpg ) a namapoval jako sphere.

A k těm švům. Asi to je staré, ale náhodou jsem zjistil že jdou dělat přímo v UV Face Select modu. Stačí stisknout ALT a PRAVÝM TLAČÍTKEM OZNAČOVAT ŠVY.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned bře 23, 2008 4:18 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: stř bře 05, 2008 9:38 am
Příspěvky: 136
ano tento způsob je samozřejmě lepší ale i tak...Dělám něco špatně?


AAAA proc me ten blender nechce poslouchat?Dam tam texturu ale jak to otocim tak to otocim-vzdy vidim jen jeden a tne samy obrazek.Proste jako by se to neotacelo.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned bře 23, 2008 8:01 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
u toho obrázku-zkus přepočítat normály...

k druhému dotazu-nevim přesně co tě trápí...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon bře 24, 2008 12:50 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: stř bře 05, 2008 9:38 am
Příspěvky: 136
Mám kouli-Otexturuju-vyrenderuju-dejme tomu že vidím moře a nahoře kus akrtidy.


Vezmu kouli,OTOČÍM JÍ a vyrenderuju.A vidím moře a nahoře kus arktidy.Jako před tím.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon bře 24, 2008 1:48 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2005 8:13 pm
Příspěvky: 1017
Bydliště: Plzeň
no .ted teprve chapu co si tim predtim myslel, otacis ji v object modu nebo edit modu? nejsem si jisty cim to mohlo byt.. ale bejt tebou uz bych se na to zemekouli vykaslal.. uv maping se pouziva u nepravidelnych tvaru, ne u krychle, koule, valce apod, tam se to mapuje automaticky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte bře 25, 2008 10:45 am 
Offline
 ...
 ...

Registrován: stř bře 05, 2008 9:38 am
Příspěvky: 136
Jak edit modu tak v object modu.
(Edit mod-vsechny vertexy vybrane.)
Nemuze to byt aplikovanym sub-surfem?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte bře 25, 2008 12:34 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2005 8:13 pm
Příspěvky: 1017
Bydliště: Plzeň
Bosf píše:
Jak edit modu tak v object modu.
(Edit mod-vsechny vertexy vybrane.)
Nemuze to byt aplikovanym sub-surfem?

nemuze. mas v materialech texturu mapovanou jako UV?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte bře 25, 2008 4:22 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: stř bře 05, 2008 9:38 am
Příspěvky: 136
:oops:
JA vim ze jsem lama ale nevim kde to je.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte bře 25, 2008 5:52 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2005 8:13 pm
Příspěvky: 1017
Bydliště: Plzeň
kdyz oznacis tu planetu (v object modu radsi :D) tak zmackni F5 (Shading) a je tam jeden dok, kde se nastavuje jakym zpusobem se budou mapovat textury, pokud mas na objektu jen tu jednu tak nic neres a klikni na zalozku Map Input (pokud mas v materialu vic textur tak se ujisti ze mas v tomhle doku oznacenou texturu planety), tam musi byt zapnute tlacitko UV, jinak ta textura vubec nebere v uvahu ze si se moril s unwrapem apod. Ve chvili kdy je zmacknute tlacitko UV, tak bude textura mapovana v renderu stejne jako ve scene v UV Face Select modu.

(jen pro zajimavost jestli to nevis, v "Map to" zalozce se nastavuje co bude textura na objektu ovlivnovat, kdyz je zapnute COL (defaultne) tak bude textura ovlivnovat barevnost materialu, z dalsich by te mohlo zajimat treba Nor, ktere aplikuje texturu jako bump mapu, schvalne si to vyzkousej at vidis co to dela)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz