Mam dve otazky a davam je do jednoho tematu, protoze maj jedno spolecny - nevim jestli blender (nebo jinej soft) tyhle funkce vubec obsahuje
1) zmenseni danyho objektu. prikladam obrazek. mam vychozi linku (prvni obrazek) a vyextruduju ji nebo zduplikuju a pak zmensim klavesou S tak mi vznikne druhej obrazek. me by zajimalo jestli je nejaka funkce, ktera mi vytvori ten treti obrazek. tady to neni takovej problem, par car se presune, ale nekdy delam o hodne slozitejsi objekty a tahle funkce by me strasne moc pomohla.
2) ve snaze si co nejvic urychlit praci rad pouzivam UV mapovani "from window" . v praxi mam model, kterej je treba ponekud zaoblenej a nafotim ho z sesti pohledu, pak v sesti pohledech namapuju texturu na obejekt, jenomze kvuli odleskum fotky a rozdilnyho svetla atd. v miste kde se textury setkavaj vznika sev (opravu resim tak, ze v gimpu v mistech kde se sev setkava dam stejnou barvu na obou koncich). zajimalo by me jestli je nejaky rychlejsi reseni. nejvic by se mi libilo neco jako vygenerovani novy UV mapy, kde by svy byly automaticky vedle sebe a tudiz by bylo snadny je treba v gimpu jenom pospojovat...
no snad de pochopit co potrebuju