Právě je sob lis 23, 2024 9:37 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 99 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 07, 2008 11:20 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: čtv lis 02, 2006 3:33 pm
Příspěvky: 270
Bydliště: Plejády
Bosfe, a tieto tutory si uz zvladol? myslim ze na toto nepotrebujes hned videotutorial, lebo tu je to pekne rozpisane krok po kroku pre absolutnych zaciatocnikov, takze by to nemal byt problem, mas tam aj zaklady modelovanie z kocky a dokonca aj animaciu s kostami a ich klucovanim, tak nevahaj, zabudni na chvilu na videotutory a zmakni toto... 30minut + 30minut = 1 hodina, takze sa do toho pusti a stopni si to :wink:

http://wiki.blender.org/index.php/Manua ... tes_Part_I
http://wiki.blender.org/index.php/Manua ... es_Part_II


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 07, 2008 11:25 am 
Offline
 ...
 ...

Registrován: stř bře 05, 2008 9:38 am
Příspěvky: 136
me to vcera hazelo error 500 takze z toho neblo vcera nic.UDelal jsem kosti a

1) nepripojily se k sobe
2) vytvorily se nejak divne pred panackem. cast 1 jsem zvladnul.NA pernikovou strukturu kaslu-nepochopil jsem to klicovani.Videotutorial by pomohl.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 07, 2008 11:41 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: čtv lis 02, 2006 3:33 pm
Příspěvky: 270
Bydliště: Plejády
ad 1: kosti nemusia byt nutne k sebe pripojene, mozu byt aj odpojene a toto pripajanie, odpajanie mozes editovat hocikedy...
ked zo spicky kosti vyextrudujes 'E'ckom kost, tak je automaticky pripojena a priparentovana k tej kosti z ktorej si ju extrudoval (teda povodna kost je rodic/parent/ kosti, tzn. ze ked pohnes prvu kost, automaticky sa ti s nou pohne aj ta kost nova... plus nova kost je napevno pripevnena k spicke kosti starej z ktorej si extrudoval)
ked sa pozres do paletky 'armature bones' v edit mode armatury (v button okne 'F9'), tak vidis ze vyselektovana nova kost (ktoru si vyextrudoval) ma v 'child of' kolonke napisane meno kosti ktora je jej rodicom/parentom/ a vedla je take male tlacitko ktore sa vola ze 'Con', ak je stlacene znamena to ze kost je s parent kostou spojena pevne v spicke parent kosti, ak vypnes toto tlacitko, nebude nova kost nutne muset byt v spicke paretn kosti, teda mozes ju posunut inde, ale ked pohnes parenta, tak sa ti pohne aj nova kost pretoze je stale naparentovana na rodicovsku kost... uf, no sak neviem ci si to pochopil, ale v tom tutoriali to vsetko je, tak sa trochu snaz :wink:

ad 2: ak sa ti armatura vytvori dakde inde ako je mesh, nemusis zufat, ved mas predsa tak mocny nastroj 'G'rab ktorym mozes hocijaky objekt posuvat hocide.. takze, armaturu si pekne napasuj do meshu, ked sa ti vytvorila inde...
respektive aby si predisiel takymto "problemom" v buducnosti, pri vkladani novej armatury si daj 3D kurzor dakde do toho meshu..., predsa vies ze vsetky objekty sa ti vkladaju na miesto 3D kurzoru z akutalneho pohladu :idea:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 07, 2008 12:13 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: stř bře 05, 2008 9:38 am
Příspěvky: 136
kdyz to udelam,extruduju atd.A chci to pretahnout do panacka tak muzu vybrat jen parent a child.Tu uplne prvni kost vybrat nemuzu.CO TO ZASE JE?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 07, 2008 12:27 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2005 8:13 pm
Příspěvky: 1017
Bydliště: Plzeň
trosku trpelivosti by neuskodilo :sigh:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 07, 2008 12:30 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: stř bře 05, 2008 9:38 am
Příspěvky: 136
tak mi reknte cim se vybira.

(a k te netrpelivosti-njn to uz mam od prirody.Ja nevydrzim 10 minut renderu a proto se na animace koukam jen v prewiev.A teda jak se modeluje z kostky?Treba jak jsem psal...co chci udelat.Muzu byt naprosto bozsky animator (Jenom JAKo stejne nikdy nebudu aspon prumerny) ale kdyz to neumim modelovat tak je mi to k nicemu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 07, 2008 12:36 pm 
Offline
_
_
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 11, 2004 4:55 pm
Příspěvky: 1439
Bydliště: Prostějov/Brno
Bosf: určitěby Ti pomohlo nejdřív projít víc tutoriálů, naučit se základy a až když se budeš v Blenderu pohybovat jistěji, tak se teprve zaměřit na animace. To jsou totiž už docela pokročilejší techniky a nemá moc cenu se jimi zabývat, když máš zatím potíže s modelováním základních tvarů a selektováním elementů na scéně :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 07, 2008 12:46 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2005 8:13 pm
Příspěvky: 1017
Bydliště: Plzeň
Mne treba v zacatcich pomohl tenhle tutoriál na modelovaní reproduktoru.

delal jsi to?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 07, 2008 2:13 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: čtv lis 02, 2006 3:33 pm
Příspěvky: 270
Bydliště: Plejády
Bosf: akoze pokial mas problem oznacit kost RMB v edit mode (tak isto ako oznacujes objekty, tak isto ako oznacujes body, hrany, plochy..), tak fakt sa na to vykasli a zacni od toho GUI, odkaz na blendernewbies som ti posielal, je tam kopec videotutorov, tak nevahaj a ked chces pozerat tak pozeraj ich od zaciatku, je tam vysvetlene cele GUI blenderu a ako sa pouziva...

http://blendernewbies.blogspot.com/2006 ... ndows.html

http://blendernewbies.blogspot.com/2006 ... ation.html

http://blendernewbies.blogspot.com/2006 ... indow.html


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 07, 2008 3:24 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: stř bře 05, 2008 9:38 am
Příspěvky: 136
tol píše:
Bosf: určitěby Ti pomohlo nejdřív projít víc tutoriálů, naučit se základy a až když se budeš v Blenderu pohybovat jistěji, tak se teprve zaměřit na animace. To jsou totiž už docela pokročilejší techniky a nemá moc cenu se jimi zabývat, když máš zatím potíže s modelováním základních tvarů a selektováním elementů na scéně :wink:

njn ale prostě nevím jak maám udělat objekt podobný tvaru pistole (Ale pistole to nění) a prostě i když jsem v edit i object m´du používám B i RMB tak prostě nic to nedělá.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 07, 2008 6:59 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
Absolutně nevím,co přesně to vlastně chceš udělat,ale když jsem viděl ten tvar co jsi chtěl udělat,tak spíš než z kostky bych to udělal z normálního facu(plochy),upravil tvar a pak extrudoval do strany...

U modelování se stejně nejvíc používá X(mazání),B(označování),G(posun),F(spojování/vyplňování) a S(změna velikosti) či R(rotace)...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob bře 08, 2008 2:06 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: stř bře 05, 2008 9:38 am
Příspěvky: 136
A myslím že E (extrude) nebo to je zanedbatelné?


A hurá...Už jsem pochopil jak se to má dělat a na to že s Blenderem dělám 3 dny tak myslím že...špatné.

A co se to tady zase objevilo za čáry?Nic by tam být nemělo.


Přílohy:
Lol..jpg
Lol..jpg [ 15.81 KiB | Zobrazeno 286 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob bře 08, 2008 2:39 pm 
Offline
..
..

Registrován: pon čer 12, 2006 4:01 pm
Příspěvky: 87
Zkus dát W-remote doubles nebo CTRL N pro normály


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob bře 08, 2008 2:43 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: stř bře 05, 2008 9:38 am
Příspěvky: 136
KDe?


CTRL+N nic nedela.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob bře 08, 2008 2:49 pm 
Offline
..
..

Registrován: pon čer 12, 2006 4:01 pm
Příspěvky: 87
Promiň, zapomněl jsem napsat, že CTRL N musíš zadávat na objet, který je v edit modu a W (specials) taky.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 99 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz