Právě je sob lis 23, 2024 9:28 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Prolínání materiálů
PříspěvekNapsal: ned bře 02, 2008 6:56 pm 
Offline
..
..

Registrován: ned lis 11, 2007 6:39 pm
Příspěvky: 46
Tak mám zase další problém: potřebuji prolnout dva materiály mezi sebou. Mám jeden s menší hodnotou Emit a jeden s větší, jejich prolnutím (postupnou změnou z jednoho materiálu na druhý) by se předmět zesvětlil (buď tedy postupně, nebo kdyby to nešlo, tak naráz). Jde to nějak udělat? Nechci totiž měnit přímo ten materiál, protože to by se změnily i ostatní předměty kam je ten materiál daný. Přímo měnit materiál a pro každou změnu nějakého předmětu dělat nový je hrozně nepraktické.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Prolínání materiálů
PříspěvekNapsal: ned bře 02, 2008 7:25 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 21, 2004 3:09 pm
Příspěvky: 1749
Bydliště: Ostrava
spule píše:
Tak mám zase další problém: potřebuji prolnout dva materiály mezi sebou. Mám jeden s menší hodnotou Emit a jeden s větší, jejich prolnutím (postupnou změnou z jednoho materiálu na druhý) by se předmět zesvětlil (buď tedy postupně, nebo kdyby to nešlo, tak naráz). Jde to nějak udělat? Nechci totiž měnit přímo ten materiál, protože to by se změnily i ostatní předměty kam je ten materiál daný. Přímo měnit materiál a pro každou změnu nějakého předmětu dělat nový je hrozně nepraktické.

Moc té otázce nerozumím. Prolnout v čase? Parametry materiálu lze animovat. No a pokud myslíš prolnout na objektu, tak to zkus přes NODy.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Prolínání materiálů
PříspěvekNapsal: ned bře 02, 2008 7:41 pm 
Offline
..
..

Registrován: ned lis 11, 2007 6:39 pm
Příspěvky: 46
Pitris píše:
spule píše:
...
No a pokud myslíš prolnout na objektu, tak to zkus přes NODy.

Přesně tak. NODy, to má být v Node Editoru? :wink:
A jo, díky! Material Nodes, to neznám, ale vypadá to, že se s tím pracuje dobře. Jdu to vyzkoušet :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned bře 02, 2008 8:07 pm 
Offline
..
..

Registrován: ned lis 11, 2007 6:39 pm
Příspěvky: 46
Ale vždyť Material Nodes upravuje zase materiály, a ne objekty, ne? Alespoň jak jsem to vyzkoušel a jak jsem to pochopil tady: http://www.3dscena.cz/art/3dscena/blender244-4.html A animovat to asi nejde, že?
V Cinemě 4D to šlo udělat jednoduše. Prostě se v animačním okně přidala stopa materiálu a ten se normálně prolnul. V Blenderu není něco takového možné? Nevíte tedy, jak by to šlo udělat? Prostě potřebuju, aby se objekt v určitém okamžiku zesvětlil, nejlépe aby se zvětšila hodnota Emit.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned bře 02, 2008 8:09 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
Na to by mělo stačit zanimovat v IPO emit u materiálu...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned bře 02, 2008 8:48 pm 
Offline
..
..

Registrován: ned lis 11, 2007 6:39 pm
Příspěvky: 46
Genom píše:
Na to by mělo stačit zanimovat v IPO emit u materiálu...

To je mi jasné, jen mi vadí, že když budu chtít více objektů, které se budou "rozsvěcet" každý v jinou chvíli, tak budu muset dělat pro každý z nich nový materiál, kdyžto v Cinemě jsem to vyřešil dvěma materiály - jedním světlejším, jedním tmavším.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: .
PříspěvekNapsal: ned bře 02, 2008 8:50 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: úte srp 28, 2007 10:04 pm
Příspěvky: 400
Bydliště: Harrachov
Ehm, co takhle dát tomu objektu kterej chceš animovat nový materiál(tím že klikneš na šipečku vedle názvu materiálu a dáš add new(parametry materiálu zůstanou, ovšem jeho úpravy se neprojevý na objektech na kterých je ten původní materiál daný) a na něm pak jednoduše animovat emit?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: .
PříspěvekNapsal: ned bře 02, 2008 10:01 pm 
Offline
..
..

Registrován: ned lis 11, 2007 6:39 pm
Příspěvky: 46
Semiš píše:
Ehm, co takhle dát tomu objektu kterej chceš animovat nový materiál(tím že klikneš na šipečku vedle názvu materiálu a dáš add new(parametry materiálu zůstanou, ovšem jeho úpravy se neprojevý na objektech na kterých je ten původní materiál daný) a na něm pak jednoduše animovat emit?

No jasně, o tom mluvím. Ale jak jsem říkal, když chci mít deset objektů s různě naanimovaným emitem, tak musím mít taky deset materiálů, což je dost nelogické. A když budu chtít původní materiál změnit, budu muset změnit i těch deset dalších materiálů. Taková funkce mi v Blenderu chybí.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz