Ragnos píše:
tol:tímpádem za předpokladu že budu chtít simulovat lidské oko
viz tohle. je těch 35 přepočítano na stupně 50 správně
Citace:
úhel záběru je asi 50°, což je zhruba stejně jako úhel vnímání lidského oka; snímky pořízené takovým objektivem mají pro člověka nejpřirozenější perspektivu
a viz. tohle
Citace:
Pro 35mm filmové políčko má normální objektiv ohniskovou vzdálenost asi 50mm
za předpokladu že chci simulovat objektiv pro 35mm filmové políčko má objektiv ohniskovou vzdálenost asi 50mm, tak musím nastavit 50 jinak se můžu řídit tou tabulkou dole která je brána v mm.
snad jsem to napsal aspoň trochu srozumitelně tak jak jsem to pochopil já od Tola + z toho co je tam psáno
Neeee. 50 je úhel, ne vzdálenost. Lidské oko má zorný úhel cca 50st. To ber jako konstantu.
Ve fotografování je však podstatná ohnisková vzdálenost. Problém ovšem je, že film (snímač, sítnice oka...) je pokaždé jinak velká, proto se ohnisková vzdálenost přepočítává na 35mm filmové políčko (to je jen otázká volby - tahle velikost je prostě velmi častá - proto je zvolena jako etalon). Digitální fotoaparáty mají snímač velmi malý a proto je i skutečná ohnisková vzdálenost menší. Tak třeba pro čip velikosti nehtu na malíčku má čočka ohniskovou vzdálenost asi jen 8mm, ale pokud by se čip zvětšil na velikost filmového políčka 35mm byla by dejme tomu 35mm...
Shrnuto: Lidské oko má zorný úhel asi 50st, což odpovídá objektivu s ohniskovou vzdáleností 35mm přepočtených na 35mm film. V Blenderu tedy nastavíš lens buď na 35mm a nebo 50st se zaškrtnutým "D".