Právě je pát lis 01, 2024 10:37 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Lens u kamery
PříspěvekNapsal: čtv úno 07, 2008 8:29 pm 
Offline
..............
..............

Registrován: úte črc 13, 2004 12:18 am
Příspěvky: 2550
Bavil jsem se s X_H_N a on mi řekl že by snad mělo být Lens: nastaveno z defaultních 35 na 50 aby to odpovídalo foťáku, co je na tom pravdy?

Nejsem fotograf nevím, ale nerad bych renderoval špatně.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv úno 07, 2008 8:52 pm 
Offline
..............
..............

Registrován: úte črc 13, 2004 12:18 am
Příspěvky: 2550
nakonec jsem tady našel jednu tabulku, jsou ty údaje v ní Lens v Blenderu?

http://cs.wikipedia.org/wiki/Objektiv

tak si sám odpovím asi ano


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv úno 07, 2008 9:14 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 21, 2004 3:09 pm
Příspěvky: 1749
Bydliště: Ostrava
Na tu otázku se nedá přesně odpovědět. Nikdo nedefinoval, co je to normální ohnisko, ale 35mm přepočtených na 35mm film odpovídá lidskému oku. Tak nějak jsem to četl.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv úno 07, 2008 9:18 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř pro 26, 2007 8:23 pm
Příspěvky: 399
No fotak ma 50 u vecich objektu je to dost znat kdyz se da 35 tak to vypada se se hrouti
:)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv úno 07, 2008 9:23 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 21, 2004 3:09 pm
Příspěvky: 1749
Bydliště: Ostrava
X_H_N píše:
No fotak ma 50 u vecich objektu je to dost znat kdyz se da 35 tak to vypada se se hrouti
:)
28čka je širokáč. 35mm by nemělo nic deformovat...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát úno 08, 2008 1:13 am 
Offline
_
_
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 11, 2004 4:55 pm
Příspěvky: 1439
Bydliště: Prostějov/Brno
Ragnos píše:
nakonec jsem tady našel jednu tabulku, jsou ty údaje v ní Lens v Blenderu?

http://cs.wikipedia.org/wiki/Objektiv

tak si sám odpovím asi ano


Jak jsem to pochopil, tak v tom článku, co postuješ, používají jako jednotky stupně, což nejsou jednotky těch defaultních 35 (nejspíš mm) v Blenderu.
Hned vedle nastavení čočky je tlačíko "D", kterým zapneš stupně jako jednotky. Těch 35 se pak přepočítá na těch cca 50 stupňů, co v tom článku uvádí jako normální objektiv a to, co vidí lidské oko :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát úno 08, 2008 5:14 pm 
Offline
..............
..............

Registrován: úte črc 13, 2004 12:18 am
Příspěvky: 2550
tol:tímpádem za předpokladu že budu chtít simulovat lidské oko

viz tohle. je těch 35 přepočítano na stupně 50 správně
Citace:
úhel záběru je asi 50°, což je zhruba stejně jako úhel vnímání lidského oka; snímky pořízené takovým objektivem mají pro člověka nejpřirozenější perspektivu



a viz. tohle

Citace:
Pro 35mm filmové políčko má normální objektiv ohniskovou vzdálenost asi 50mm


za předpokladu že chci simulovat objektiv pro 35mm filmové políčko má objektiv ohniskovou vzdálenost asi 50mm, tak musím nastavit 50 jinak se můžu řídit tou tabulkou dole která je brána v mm.

snad jsem to napsal aspoň trochu srozumitelně tak jak jsem to pochopil já od Tola + z toho co je tam psáno


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát úno 08, 2008 5:30 pm 
Offline
_
_
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 11, 2004 4:55 pm
Příspěvky: 1439
Bydliště: Prostějov/Brno
Ragnos: já to tak také chápu. Ale nejsem fotograf a popravdě Wikipedii nepovažuji vždycky za 100procentně spolehlivý zdroj informací :) Zatím jsem teda čočku kamery ale měnil spíš vyjímečně, těch 35 mi většinou vyhovovalo a v nejhorším se případné zborcené hrany dají celkem pohodlně doladit postprocesem :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát úno 08, 2008 5:40 pm 
Offline
..............
..............

Registrován: úte črc 13, 2004 12:18 am
Příspěvky: 2550
Tol:no já jsem se setkal s problémem s Lens: u interiéru, kde jsem původně musel dost prodloužit místnost směrem od kamery dozadu aby se mi tam všechno vešlo. takže se to neobešlo než úpravou lens. ale doufám že to ještě proberu až se mi dostane po ruce nějaký fotograf, abych to temno v hlavě pokud možno eliminoval :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát úno 08, 2008 5:42 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 21, 2004 3:09 pm
Příspěvky: 1749
Bydliště: Ostrava
Ragnos píše:
tol:tímpádem za předpokladu že budu chtít simulovat lidské oko

viz tohle. je těch 35 přepočítano na stupně 50 správně
Citace:
úhel záběru je asi 50°, což je zhruba stejně jako úhel vnímání lidského oka; snímky pořízené takovým objektivem mají pro člověka nejpřirozenější perspektivu



a viz. tohle

Citace:
Pro 35mm filmové políčko má normální objektiv ohniskovou vzdálenost asi 50mm


za předpokladu že chci simulovat objektiv pro 35mm filmové políčko má objektiv ohniskovou vzdálenost asi 50mm, tak musím nastavit 50 jinak se můžu řídit tou tabulkou dole která je brána v mm.

snad jsem to napsal aspoň trochu srozumitelně tak jak jsem to pochopil já od Tola + z toho co je tam psáno

Neeee. 50 je úhel, ne vzdálenost. Lidské oko má zorný úhel cca 50st. To ber jako konstantu.
Ve fotografování je však podstatná ohnisková vzdálenost. Problém ovšem je, že film (snímač, sítnice oka...) je pokaždé jinak velká, proto se ohnisková vzdálenost přepočítává na 35mm filmové políčko (to je jen otázká volby - tahle velikost je prostě velmi častá - proto je zvolena jako etalon). Digitální fotoaparáty mají snímač velmi malý a proto je i skutečná ohnisková vzdálenost menší. Tak třeba pro čip velikosti nehtu na malíčku má čočka ohniskovou vzdálenost asi jen 8mm, ale pokud by se čip zvětšil na velikost filmového políčka 35mm byla by dejme tomu 35mm...

Shrnuto: Lidské oko má zorný úhel asi 50st, což odpovídá objektivu s ohniskovou vzdáleností 35mm přepočtených na 35mm film. V Blenderu tedy nastavíš lens buď na 35mm a nebo 50st se zaškrtnutým "D".


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát úno 08, 2008 5:47 pm 
Offline
..............
..............

Registrován: úte črc 13, 2004 12:18 am
Příspěvky: 2550
Pitris:kde jsem psal ze 50 neni uhel, ta druha citace kde je napsano mm je taky z wiki a o ní se to co píšu opírá ?


Naposledy upravil Ragnos dne pát úno 08, 2008 5:48 pm, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát úno 08, 2008 5:47 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 21, 2004 3:09 pm
Příspěvky: 1749
Bydliště: Ostrava
35mm pokaždé trochu deformuje, ale ta deformace by měla být pro lidské oko relativně přirozená a nepatrná. Široké objektivy (24mm, 18mm) deformují více, ale používají se právě pro interiéry, neboť zachytí mnohem více (v místnosti více než do rohu nejsi schopen odstoupit) naopak pro portréty je prý nejvhodnější ohnisko kolem 100mm kdy obličej vypadá přirozeněji (širší objektivy dělají něco jako karikatury)...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát úno 08, 2008 5:48 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 21, 2004 3:09 pm
Příspěvky: 1749
Bydliště: Ostrava
Ragnos píše:
za předpokladu že chci simulovat objektiv pro 35mm filmové políčko má objektiv ohniskovou vzdálenost asi 50mm, tak musím nastavit 50 jinak se můžu řídit tou tabulkou dole která je brána v mm.

Tahle věta mě zmátla. Už jsem v obraze... :oops:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát úno 08, 2008 5:50 pm 
Offline
..............
..............

Registrován: úte črc 13, 2004 12:18 am
Příspěvky: 2550
Pitris:ale s tím 100mm ohniskem pro obličeje jsi mě mile překvapil protože si vzpomínám jak prapodivně se mi deformovala hlava s defautlním lens a jak jsem proto renderoval tu hlavu orthograficky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát úno 08, 2008 5:56 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 21, 2004 3:09 pm
Příspěvky: 1749
Bydliště: Ostrava
Lidské oko není uzpůsobeno někomu koukat do xichtu zblízka - tak jako objektiv kamery - proto to působí podivně. Portréty se fotí "stovkou" a poodstoupí se. Všimni si, jak je daleko fotograf, když si necháš dělat fotky do občanky... Pokud se o to samé pokusíš s digitálem na "krátké sklo" rozuměj zoom 1, tak si musíš sednou 1m před model.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz