Právě je stř lis 27, 2024 12:26 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 56 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon dub 02, 2007 1:05 pm 
Offline
..............
..............

Registrován: úte črc 13, 2004 12:18 am
Příspěvky: 2550
Bump:To bych chtěl vidět v reálu foťák co by ti to pozadí tak blurnulo, jak asi plánuješ.
no když to pozadí blurneš, co ti zbyde, model auta s né moc povedeným materiálem. A když ti nejde tak o pozadí, tak proč ho tam teda máš?

Nechci ti do toho moc kecat, ale to pozadí by sneslo více detailu(šrouby). Rozhodně mírně zašpinit některé skleněné výplně. Blurnout sun ray stíny, nějaký převodník sun to area by se opravdu hodil, ušetřilo by to hodně práce. Textury působí mírně rozmazaně a bez bumpmap. Textura betonu na zídce, působí jednolitě. Materiál skla auta taky ještě není ono. Potom bych to mírně ořízl odspodu.

Kdyby jsi to vytáhl a trochu do něčeho stylizoval mohlo by to být fajn.

edit.. tohle jsem si přečetl až po té
Bumpkin píše:
kritizujte a rikejte co mam zlepsit (predni linkr este nejni hotovej musim udelat texturu bump mapy)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon dub 02, 2007 2:36 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
Ragnos: ja sem ikal ze materialy neumim :( Slange mi holt neveril a mirne uz mi to taky leze na mozek :? :? ja uz opravdu nevim jak ty matrose mam delat :? stejne dopadnou spatne :(

:( :(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon dub 02, 2007 3:05 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř úno 16, 2005 7:31 pm
Příspěvky: 408
Ragnos píše:
Bump:To bych chtěl vidět v reálu foťák co by ti to pozadí tak blurnulo, jak asi plánuješ....


no teoreticky by to jít mohlo, akorát by ta hala musela být hodně veliká aby si mohl snímat na nějaký dlouhý ohnisko, teleobjektivy mají poměrně malou hloubku ostrosti :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon dub 02, 2007 5:28 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 08, 2004 7:18 pm
Příspěvky: 788
Bydliště: Plzeň
Nebo s hooodne nizkou clonou, i kdyz to si s teletem pomerne odporuje.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon dub 02, 2007 7:01 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 21, 2004 3:09 pm
Příspěvky: 1749
Bydliště: Ostrava
6xx píše:
Nebo s hooodne nizkou clonou, i kdyz to si s teletem pomerne odporuje.

Takovou scenu nerozmazne ani s nizkym clonovym cislem. Ty objekty jsou prakticky ve stejne vzdalenosti od "skla".


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon dub 02, 2007 7:25 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
prosim vas uz to nereste kompletne sem to smazal a delam to odznova :wink: :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon dub 02, 2007 11:25 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
heh potreboval bych pichnout, nejak si nevim rady

todle se renderovalo 50 minut a ani navim proc
(dve svetla Area a sun, pak AO distanc na 1 a 1)
Obrázek


a tohle se renderovalo necelejch 10 minut
(tady jen area a AO s tim samym nastavenim)
Obrázek

jen upozornim ze cela scena nema ani pul milionu, me necelejch 350 000 fejsu coz nechapu, u skody 130 RS mam uz prez 700 000 fejsu a render time je stale na prijatelnych 15 minutach :? :?

byl bych moc rad kdyby jste mi dokazali pomoc nebo porait, predem moc dik :wink: :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon dub 02, 2007 11:32 pm 
Offline
_
_
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 11, 2004 4:55 pm
Příspěvky: 1439
Bydliště: Prostějov/Brno
Jednak ta area navíc, pokud má nastavené měkké stíny, udělá nějaký ten čas a taky na prvním renderu je víc objektů. Určitou roli při raytracingu hraje taky celková prostornost scény (myšleno trojrozměrně- souvisí to s octree, jestli se nepletu).
Jestli má materiál skla na prvním obrázku raytracovanou průhlednost nebo odrazy (které nejsou kvůli přepalu vidět), tak to taky docela zahýbe s rendertime.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte dub 03, 2007 12:01 am 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
tol: heh ja sem na todle lama, ja sm to hned rikal, ale nikdo neveril, tak ze ta area je teda chyba?? (s ni je svetlo mnohem hezci nez na predchozich renderech) vim ze zahybe render timem ale nerikej ze ho zvedne skoro o hodinu?? :shock: (samply ma jen na 5) scena bez tech objektui a jen s autem ma 50 000 fejsu min co z si myslim ze z puvodnich 350 000 je este docela malo, jj to sklo je delany prez ray transp (jestli sem te dobre pochopil) a maji docela vysokej miror, ale na druhou stranu sem odendal kola a par doplnku a todle sem vyrenderoval za 13 minut a to s tim rozdilem ze tam nejni sun


Naposledy upravil Bumpkin dne úte dub 03, 2007 10:08 pm, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte dub 03, 2007 12:26 am 
Offline
_
_
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 11, 2004 4:55 pm
Příspěvky: 1439
Bydliště: Prostějov/Brno
Hele já neříkal, že Area je chyba, jasně že to s nima vypadá hezčí, ale mají vliv na renderime. Vem to tak, že když má area 5 samplů, tak je to vlastně 5 raytracovaných stínů, které se musí spočítat. 2 area lights se stejným nastavením je jako mít ve scéně 10 raytracovaných světel.

Ten raymirror taky dělá svoje, zvláště jesti má zbytečně vysoký Depth. Dále velikost scény u raytracovaného odrazu má nejspíš taky znatelný efekt .
Schválně zkus ten raymirror vypnout, stejně jako raytransp, za jak dlouho se to spočítá i s těm objekty vzadu... Tak zjistíme, kde je největší žrout času.

Samozřejmě bych zvážil optimalizaci modelů v pozadí, jestli třeba nemají zbytečně vysoký polycount...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte dub 03, 2007 12:46 am 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
tol: u tech objektu vzadu muzu vypnout subsurf (praktycky na vsem je subsurf nahodnote 2 a to jak pro render taky i pro d okno) zkusim vypnout ten miror a ray :wink: a uvidi se

jo a moc dik za help :wink: :wink:
PS: materialy sem nastavoval podle jednoho blend souboru tak ze si myslim ze tak spatne na tom nemuzou byt :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte dub 03, 2007 1:00 am 
Offline
_
_
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 11, 2004 4:55 pm
Příspěvky: 1439
Bydliště: Prostějov/Brno
no tak ten subsurf má samozřejmě taky vliv a to rozhodně ne malý:)

Hele pořád operuješ s termíny "dobrý" a "špatný", ale uvědom si, že žijem v době, kdy je počítačová grafika pořád ještě výpočetně poměrně náročnou činností, takže na některé věci, jako třeba raytracing, si prostě pořád ještě musíš počkat. Alespoň teda v Blenderu (jasně, vím, že už se s realtime raytracingem experimentuje) To není tak, že materiál je špatný, nebo area je špatná- materiál je třeba dobrý, vizuálně, ale prostě stojí delší rendertime. Jestli Tě tlačí čas, tak je takový materiál špatné řešení a je potřeba najít alternativu (třeba environment mapu- tam zase ale zaplatíš vizuální stránkou, otázkou je, jestli ten vizuální rozdíl na velikosti toho renderu vůbec bude poznat). Když alternativu nemáš a materiál Ti vyhovuje po vizuální stránce, tak bohužel musíš počkat, než se spočítá :)

To samé platí u area lights- buď umíš svítit spoty (a ne, není to zpátečnictví, ze kterého mě někdo nejspíš vzápětí obviní- zrovna před 2 týdny jsem se naživo bavil s dvěma profíky, jedněmi z nejlepších přes Maxko u nás, a většinu scén svítí opravdu spoty- jen to prostě umí tak, že to nikdo nepozná), nebo si musíš počkat na raytracované jemné stíny area lights (ty teda v Blenderu i líp vytáhnou bump mapy, nevím proč, algoritmy mě až tak moc nezajímají, je to zkušenost, proto je taky používám rád, ale mám tomu odpovídající mašinu).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte dub 03, 2007 11:25 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 23, 2006 1:18 am
Příspěvky: 602
Bydliště: SR, Žilina
tol napsal:
Citace:
nebo si musíš počkat na raytracované jemné stíny area lights (ty teda v Blenderu i líp vytáhnou bump mapy, nevím proč, algoritmy mě až tak moc nezajímají, je to zkušenost, proto je taky používám rád, ale mám tomu odpovídající mašinu).


Neviem, či si to už niekde písal, ale zaujímalo by ma aká je tá tvoja odpovídajíci mašina :?:


Bumpkin : cool materiál - mám na mysli lak auta. Vypadá dosť reálne. :thumbsup:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte dub 03, 2007 11:31 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
DonaldX: ja mam ted uz tri roky starou masinu
AMD Athlon 2600+
Ati X1600 256MB (jedina novejsi vec, stara grafika vyhorela a tak sem ji vyreklamoval za tuhle, v te dobe nej grafika do AGP slotu)
768 MB ram, este nedavno sem mel jen 512
120GB seagate baracuda 8MB cache
a deska Abit NF7 este bez sata

a ted prechazim na sestavu (ta bude ted v patek):
AMD Athlon64 X2 4200 EE
1GB ram (geil)
grafika G-force 8800 GTS
disk seagate baracuda 320GB
deska Asus M2N-e

tak ze se uz docela tesim :wink: :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte dub 03, 2007 11:53 pm 
Offline
_
_
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 11, 2004 4:55 pm
Příspěvky: 1439
Bydliště: Prostějov/Brno
DonaldX píše:
Neviem, či si to už niekde písal, ale zaujímalo by ma aká je tá tvoja odpovídajíci mašina :?:



Na HW jsem formálně strašná lama (mám na to lidi- ostatně z té mašiny je mým majetkem jenom nepatrná část...), takže se teď omlouvám, že to napíšu nejspíš divně, ale čtu to z vlastností ve Windows :lol:

Intel Pentium 2,8 GB DualCore, 2 GB RAM, GeForce 6600GT, i když teda grafika na render nemá vliv.

Čekat musí samozřejmě taky, ale už jsem se za ty roky naučil ten render process optimalizovat tak, že na téhle mašině si renderuju hlavně náhledy a na finále to dám spočítat na noťasu, který sice asi nemá takový výkon, ale tam je mi to fuk, protože mezitím už můžu dělat další práci na desktopu :)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 56 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz