Genom píše:
To Alt+D aplikuj v edit modu,ne v objekt modu...pokud chceš mít na několika objektech tu samou texturu,nebo materiál...duplikování v edit modu ti zajistí to,že budeš mít objekt složenej z několika meshů...
No tak za prve - Alt+D mi v edit modu vubec nefunguje (nebo jestli jo, tak nevim jak) - alespon v 2.42... - na kopirovani v editmodu pouzivam Shift+D.
A za druhe - nejak nechapu smysl toho mit vice stejnych obektu v jednom meshi. Kdyz si treba udelam sto vezicek a pak chtel vsechny nejak upravit, pak bych musel upravovat kazdou zvlast, nehlede na to, ze mit v meshi tolik obektu by na prehlednosti rozhodne nepridalo.
Naopak pokud budu mit duplikaty a budu chtit upravit vsechny najednou, tak nemusim editovat kazdou vezicku zvlast, ale jenom jednu instanci (a tim upravim vsechny jeji duplikaty).
V pripade ze budu chtit aby se jedna lisila, tak ju muzu vzdycky nakopirovat pres Shift+D a vytvorit tak novou, nezavislou kopii.
Jeste jedna poznamka - Objekt chapu jako nejakou strukturu na kterou jsou napojene:
- jediny mesh (jeho nazev vidis v Editing - link and Materials), ten muze mit vice casti
- sada materialu
- IPO
- a mozna jeste neco (nejak hluboce jsem to nezkoumal)
Jak napojeny mesh, tak materialy lze pozdeji upravit a nahradit. Duplikaty tedy fungujou tak, ze jsou to objekty napojene na stejny mesh.
Pro nazornost doporucuju podivat se do Outlineru (je to typ podokna).