Právě je pát lis 01, 2024 2:32 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Zakrivenie objektu textúrou v rendery
PříspěvekNapsal: pát led 05, 2007 8:41 am 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: sob srp 26, 2006 10:36 am
Příspěvky: 36
Bydliště: Topoľčany-Veľké Dvorany
Dá sa nejako zakriviť objekt podľa textúry.Niesom si istý malo by sa to dať pomocou Bump-mapy,skúšal som,ale nefungovalo.
Ďakujem


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát led 05, 2007 3:07 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pát led 28, 2005 8:16 pm
Příspěvky: 31
nejbíž tomu co chceš udělat je asi normal map.
http://www.blender.org/cms/Normal_Maps.491.0.html
ale taky nečekej zázraky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát led 05, 2007 3:29 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 25, 2006 1:23 pm
Příspěvky: 429
Bydliště: Pardubice
Nevim přesně co myslíš, ale vytvarovat objekt podle textury můžeš třeba pomocí displacement mapy. Myslim že teď ve 2.43 je i displacement modifikátor. Do něj jen vložíš texturu, nastavíš sílu efektu a model se ti bude tvarovat. :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon led 08, 2007 7:23 am 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 31, 2006 9:46 am
Příspěvky: 548
Ešte dôležitá pripomienka - kvôli displacement mape treba patrične low-poly mesh


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon led 08, 2007 8:10 am 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 21, 2004 3:09 pm
Příspěvky: 1749
Bydliště: Ostrava
pedu píše:
Ešte dôležitá pripomienka - kvôli displacement mape treba patrične low-poly mesh

low-poly? :shock: Spise naopak!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř led 10, 2007 5:53 am 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: sob srp 26, 2006 10:36 am
Příspěvky: 36
Bydliště: Topoľčany-Veľké Dvorany
Môže my prosím niekto vysvetliť čo sú to výrazy ako displacement mape a low-poly mesh,kde ich mám hľadať a ako ich mám použiť. :shock:
Ďakujem :shock:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř led 10, 2007 1:17 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 31, 2006 9:46 am
Příspěvky: 548
Displacement map je vlastne obyčajný obrázok. Blender využije na to, aby zdeformoval objekt. Čím je farba svetlejšia, tým vyššie bude bod posunutý. Čím tmavšia, tým nižšie (alebo naopak).
Dá sa to dosiahnuť tak, že v nastavení textúry, v záložke "MAP TO" zatlačíme Disp.

Low-poly znamená malý mnohouholník. Teda povrch objektu je jemne rozdelený.
Tu je ukážka:
prvý zľava: pri jedinom face v meshi (plane) sa displacement vôbec neprejavil (možno iba zmenou polohy)
- po W subdivide multi 7 sa už niečo udialo.
- Až pri rozdelení na sieť asi 30x30 sa prejavili prudké zmeny vo
farbe
Blender 2.42.2 -teda predchodca 2.43


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř led 10, 2007 1:26 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 21, 2004 3:09 pm
Příspěvky: 1749
Bydliště: Ostrava
pedu píše:
Displacement map je vlastne obyčajný obrázok. Blender využije na to, aby zdeformoval objekt. Čím je farba svetlejšia, tým vyššie bude bod posunutý. Čím tmavšia, tým nižšie (alebo naopak).
Dá sa to dosiahnuť tak, že v nastavení textúry, v záložke "MAP TO" zatlačíme Disp.

Low-poly znamená malý mnohouholník. Teda povrch objektu je jemne rozdelený.
Tu je ukážka:
prvý zľava: pri jedinom face v meshi (plane) sa displacement vôbec neprejavil (možno iba zmenou polohy)
- po W subdivide multi 7 sa už niečo udialo.
- Až pri rozdelení na sieť asi 30x30 sa prejavili prudké zmeny vo
farbe
Blender 2.42.2 -teda predchodca 2.43

A neni to naopak? Low-poly znamena, ze mesh neni tak podrobny. Sit je hruba. To se prece vyuziva u her. Tam je Low-poly vyzadovano k vuli HW narokum, ne?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř led 10, 2007 2:04 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 31, 2006 9:46 am
Příspěvky: 548
Aha, tak som žil v nevedomosti :-). Hry nerobím, len som zopárkrát videl ten termín a zdalo sa mi, že ho používajú práve tak...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř led 10, 2007 6:06 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 14, 2005 5:37 pm
Příspěvky: 142
Prívlastok low-poly značí ze, model má nizky pocet plôch. Cim ma model menej ploch, tak tým jeho rendering prebieha kratsie. Preto sa low- poly modely vyuzivaju pri hrach (renderovanie v realnom case)

http://en.wikipedia.org/wiki/Low_poly


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz