Zdravim, nechcem sa ti do toho pliest alebo ta odradzovat, ale ako som pochopil asi chces robit adventuru. Ja by som doporucil prejst na iny engine, trebars prefektny je Wintermute Game Engine
http://www.dead-code.org/index2.php/cz , ktory ma podporu 3dpostav a objektov. To co musis pracne riesit v blendru tam mas vyriesene jednym klikom (nie ze by to bolo lepsie ako blender ale je to na to proste stavane), naviac, program je uplne zdarma, ma dobru komunitu, vyrobil ho a stale aktualizuje cech (takze takze info v rodnom jazyku priamo od made by). Mam s nim vlasne skusenosti, a naucis sa s nim robit velmi rychlo. Jediny problem je hadam v tom ze podporuje 3d postavy len vo formate ms3d (aspon pred rokom to tak bolo), ale existuju uz dost dobre exporty pre maxa, bez nutnosti ovladat milk shape.
Edit: tak dokonca podporuje direct X format, coz sa da dobre exportovat z blenderu