Právě je úte lis 26, 2024 5:30 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon úno 13, 2006 6:41 pm 
Offline
..............
..............

Registrován: úte črc 13, 2004 12:18 am
Příspěvky: 2550
zkus se podívat na toto, možná ti to pomůže pro úplný začátek

http://www.blender3d.cz/forum/viewtopic ... 59&start=0

http://www.blender3d.cz/?q=zacatecnici01


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon úno 13, 2006 7:35 pm 
Offline
..
..

Registrován: pát úno 03, 2006 4:12 pm
Příspěvky: 50
Ak Ti neprekaza anglictina skus popozerat sem http://www.blender3d.org/cms/Documentation.628.0.html
kedysi som si stiahol: BlenderTutorialGuide1.pdf , mozem odporucat, len uz neviem adresu :( skus cez google zadat tento nazov, da to viacero odkazov


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte úno 14, 2006 9:17 am 
Offline
..
..

Registrován: pát úno 03, 2006 4:12 pm
Příspěvky: 50
tu je link na ten Tutorial Guide:
http://download.blender.org/documentation/BlenderTutorialGuide1.zip


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv bře 02, 2006 10:48 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: sob čer 25, 2005 9:34 am
Příspěvky: 369
Bydliště: Dobruška
marty75p píše:
1 jak svarit protilrhle body na krivce tj uzavrit ji do kruhu atd.
2 jaka funkce nahrazuje hyper nurbs ze cinemy?tj zaobleni, ja prisel na nejaky subsurf ale ten mi pri plne hodnote zpomaluje render a pri predstave ze je tam nekolik takovych objektu ,no des
3a jak vlozit backgraund nebo predlohu do kazdeho wieportu jinou?kdyz vlozim do top tak je ve vsech wieportech

1 - Vejdi do edit modu krivky a zmackni C (melo by tu krivku uzavrit)
2 - ano, ta funkce je subsurf, ale nemusis ji nastavovat naplno, to opravdu strasne zpomaluje. Spis ji nastav na min, a pak si oznac objekt a v edit buttons klikni na Set Smooth (hladky prechod mezi plochami)
3 - nevim :biggrin:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 03, 2006 9:19 am 
Offline
____
____
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 13, 2004 7:58 am
Příspěvky: 717
Bydliště: Prostějov
Zdvojené body v meshi odstraníš tlačítkem Rem double ----> F9 - paletka Mesh tools v editačním režimu.

Hoď sem kdyžtak malý náhled na kterém uvidíme co máš přesně za problém . Usnadní to komunikaci.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 03, 2006 9:34 am 
Offline
..
..

Registrován: pát úno 03, 2006 4:12 pm
Příspěvky: 50
jak do kazdeho viewportu iny background:
ak mas len jedno okno (3D view) a nastavis v nom Background Image (v menu okna - View) tak pri prepinani pohladu v danom okne (Top, Front, ... /numpad 1,3,7/) ti stale ostava ten isty podklad
mozes ale obrazovku rozdelit, a vytvorit si 2 (aj viac) okien s obsahom 3D view a v kazdom si nastavit iny pohlad (Top, Front, ...) a iny Background Image. Skusal som to teraz vo ver 2.41, funguje to.
Okno rozdelis: nastavis mysku na rozhranie okien (napr. 3D view a dole Buttons window) ako keby si chcel zmenit ich velkost, sipka sa zmeni na taku dvojitu, stlacis prave tlacitko, z menu vyberies Split Area a posunies hranicu tam, kde chces mat okno rozdelene.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 03, 2006 1:41 pm 
Offline
..
..

Registrován: čtv úno 23, 2006 9:12 pm
Příspěvky: 28
pokud jsem to spravne pochopil s tema bodama ke "svareni", klavesa kterou hledas je F, jako "fill", kdyz mas oznacene 2 body, vytvori mezi nimi novy edge, kdyz tri nebo vice, vytvori novy face. zachovaji se tak oba body a nevzniknou zadny doubly, takze je to asi to co hledas :) primo v krivkach jako bezier a nurbs to ale tusim fungovat nebude, musis ji mit v "poly" forme.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 03, 2006 3:37 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř úno 16, 2005 7:31 pm
Příspěvky: 408
když chceš svařit dva body tak je v editačním režimu vyber stiskni "W" a dej Merge a teď si můžeš vybrat jestli ten spoj těch bodů bude uprostřed mezi těma původníma bodama (At center), nebo na pozici kurzoru (At cursor)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 03, 2006 10:23 pm 
Offline
____
____
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 13, 2004 7:58 am
Příspěvky: 717
Bydliště: Prostějov
jdeš na to špatně ...nejdřív si rozmysli, co chceš udělat ....

... pokud chceš propojit dva wertexy ( body) a nejsou hned u sebe, tak použiješ F a vytvoříš mezi nimi edge ...a když vyselektuješ tři nebo čtyři, tak získáš rovnou face.....

... pokud potřebuješ ze dvou udělat jeden, vyselektuj je, nastav přiměřeně hodnotu RemDouble a použij...to je třeba případ, který jsi uvedl, kdy dodatečně extruduješ ze soudního edge....tak nebudeš mít žádné zdvojení ani vertexu, ani edge...po některých operacích ( třeba booleans) je uplatnění rem double na celý mesh dokonce nutností...

a ještě k tomu Remdouble ...nastavená hodnota je v jednotkách blenderu ...tedy absolutní, takže rozsah působení je potřeba ze začátku hledat zkusmo ...na velkém modelu (rozměrově) musíš použít větší hodnoty ...na malém ti může dělat potíže i když máš nastavenou nejnižší možnou hodnotu .....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob bře 04, 2006 9:57 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 08, 2004 7:18 pm
Příspěvky: 788
Bydliště: Plzeň
no, je dobry si resetovat pozici a orienaci pomoci Alt-A
Modifikator mirror zrcadli podle 3d kurzoru takze musis posunout 3d kurzor tak aby se ti to zrcadlilo ja ma. (pozn. pokud chces zrcadlit dve poloviny neceho aby byli hned vedle sebe tak se vyplati oznacit nejaky krajni vertex a zmacknout Shift-S center->selection)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob bře 04, 2006 5:33 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 07, 2005 11:21 pm
Příspěvky: 361
Bydliště: Fřýdek-Místek
...duplikovanych vertexu se zbavis tak ze oznacis vsecnhny vertexy (v editmodu - A) a pak W -> Remove Doubles.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 44 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz