Právě je sob lis 30, 2024 4:39 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 79 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte pro 13, 2005 8:34 pm 
Offline
..............
..............

Registrován: úte črc 13, 2004 12:18 am
Příspěvky: 2550
Sagi píše:
Chtel sem se zeptat. Co znamena prepocitani na normaly ctrl+n a k cemu je to dobre?

SetSmooth se podle mycj zkusenosti vubec nema rad s extrudovanymi kruznicemi. Vzdy vytvori nejaky pasqil. Co s tim a jak jinak to zaoblit?


Ten "paskvil" u extrudovanych kruznic, prave delaji neprepocitane normaly. Normala je orientace facu jednim nebo druhym smerem, tim ze je prepocitas jsou vsechny orientovane jednim smerem a pri smooth to nedela ten paskvil. kdyz je neprepocitas a jsou nektere orientovane jednim a druhe jiny smerem, tak na hrane mezi temi odlisne orientovanymi facy vznikaji cerne cmouhy viz paskvil.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř pro 14, 2005 10:56 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2005 8:13 pm
Příspěvky: 1017
Bydliště: Plzeň
aha!!! no to je genialni! hned to jdu predelat/vyzkouset :) Tak ten reprak zatim zkousim nasvecovat a tak... Moc se mi to nedari. Nekdy sem dam i render. Mrizku pres reprak bude nejlepsi udelat bumpmapou co? az to teda budu umet :) Daji se vytvorit slozitejsi textury napr. drevo v proceduralkach? Jestli jo tak teda netusim jak :)

Okraje repraku v renderu (Blender, jpeg) jsou porad zubate. Ale rozliseni je pritom velke, zapnuty SetSmooth a OSA na 16. Cim to tedy muze byt?

Nastavil sem SubSurf na 2, takze ted mam render na 54000 vertexu, to je myslim na obycejnou krabici trochu moc. Me se ale nepodarilo s SubSurfem 1 dosahnout takovych vysledku jak na to? Jinak je model celkem jednoducy a dobre se s tim pracuje. Ja ted teda nevim jestli to pocita jen ty vertexy se kterejma se da hejbat a nebo i ty co udela SubSurf. Tam je strasne husta sit, tak to muze bejt tim. Doufam ze to chapete... Mam tedy pouzit SubSurf 1? 2 a vic je podle me totalne zbytecny...

A navic. Mam tam 4 objekty: Bedna, kulaty ramecek repraku, sitku na repraku a kolecka (volume atd.). Kdyz u vseho nastavim Wire. Tak my v renderu dratuje jen bednu. Ramecek i kolecka a mrizka jsou normalne otexturovane. Jinak ten render udelal normalne stin ty mrizky takze to trvalo asi 1,5 minuty :)))


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv pro 15, 2005 12:33 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 07, 2005 11:21 pm
Příspěvky: 361
Bydliště: Fřýdek-Místek
Sagi píše:
Daji se vytvorit slozitejsi textury napr. drevo v proceduralkach?

Daji se vytvorit nejake napodobeniny ale vetsinou to nevypada moc realne, radsi pouzij obrazky. (jestli nevis kde hledat tak se podivej do knihovny textur http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?t=23)
A co se tyce zbytku tak se dost blbe radi kdyz to tu nevidime. Ty jsi to sice popsal ale takove veci jako napriklad jak jsou ty vertexy rozlozene se clovek dozvi nejlip z obrazku. Takze kdyztak tu posli wireframe bez SubSurf a bude se radit o hodne lip :). A co se tyce renderu, to same. Ale nejlepsi by byla asi cela scena (blend soubor).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv pro 15, 2005 12:35 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 07, 2005 11:21 pm
Příspěvky: 361
Bydliště: Fřýdek-Místek
btw Tak me napada ze by nebylo od veci zalozit na tohle novy thread pac poslednich par prispevku je kapku off-topic :).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv pro 15, 2005 8:22 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2005 8:13 pm
Příspěvky: 1017
Bydliště: Plzeň
No jo chapu ze se takhle blbe radi. U me je to trosku problem s uploadem. Nic moc rychlost ale zaridim to ve skole a dam sem *.blend :)

Jinak. Sice je to off topic, ale vzhledem k tomu ze se thready s nejnovejsima pispevkama radi nahoru tak par lidi snad napadne ze se tu 30 prispevku neresi jen nestabilita. Navic nechci zneprehlednovat forum :)

A kdyz o tom vis ty postolka a GTaurus tak o d vas mi ty rady s nad budou stacit. Jinak sem videl tvoje stranky a super obrazky :idea:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv pro 15, 2005 9:20 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2005 8:13 pm
Příspěvky: 1017
Bydliště: Plzeň
Ted trochu trapnej dotaz. Jak vam sem mam dat *.blend soubor kdyz to neni povolena pripona ??? Hodil bych to na stranku a dal sem odkaz, ale ja svoje stranky nedavno smaznul :mad:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv pro 15, 2005 9:22 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: sob čer 25, 2005 9:34 am
Příspěvky: 369
Bydliště: Dobruška
zkus to zabalit ...... zip nebo rar sem jdou ;)

//edit : Tady jsou povolene pripony


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv pro 15, 2005 9:34 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2005 8:13 pm
Příspěvky: 1017
Bydliště: Plzeň
tak tady to je. Moc nekoukejte na materialy, ty sou jen tak nastreleny protoze se v tech nastavenich moc nevyznam. Svetlo je taky dost divny. Stale se mi nedari udelat normalne mrizku takze to vypada jako kdyby nebyla prepocitana na normaly nebo co. Dela to se SetSmooth i bez. Uvidite vy co si to sosnete


Přílohy:
Poznámka: tak v zipu no...

Hledte s cim se trapi 14lety klucina uz 2 tejdny a to podle tutorialu

Repro.zip [44.18 KiB]
50 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv pro 15, 2005 9:47 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: sob čer 25, 2005 9:34 am
Příspěvky: 369
Bydliště: Dobruška
co presne se ti na tom nelibi :?:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát pro 16, 2005 12:16 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 07, 2005 11:21 pm
Příspěvky: 361
Bydliště: Fřýdek-Místek
No nevim jestli jsi to nejak upravoval ale kdyz to rendruju ja tak nevidim ani jeden z tech problemu ktere jsi popisoval - hrany jsou hladke, vertexu mam neco kolem 6000 i se subsurf 2 (pro bednu, zbytek 1)....
Jestli chces udelat klasicky wireframe render tak krome toho ze zapnes wire zapni jeste shadeless (vypnou se shadery takze na kazdem miste ma ten obekt stejny odstin nezavisly na osvetleni), a textury budes muset povypinat rucne (pripadne zmenit barvu). To cislo ktere se ti zobrazuje v rendrovacim okne je celkovy pocet vyrendrovanych vertexu/facu (tzn i se subdivisionem) - to same v okne blenderu - pise to pocet jen pro to co vidis (ne obekty v jine vrstve).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát pro 16, 2005 6:19 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2005 8:13 pm
Příspěvky: 1017
Bydliště: Plzeň
Dobry diky... Nevim proc mi to ty hrany zubati. v jakym si to renderoval rozliseni? Ja tam mam zuby i pri 1600x1200 :? .... vubec mi ta verze 2,40 pripada nejaka divna. Ty sipky pro presovani vertexu mi prekazi a kdyz je vypnu tak sou tam pri dalsim spusteni zase. A jeste...

Proc kdyz menim textury nebo material se nic nemeni v 3d okne? Ani kdyz mam zobrazovani na textured... ? :?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát pro 16, 2005 6:24 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: sob čer 25, 2005 9:34 am
Příspěvky: 369
Bydliště: Dobruška
Sagi píše:
Dobry diky... Nevim proc mi to ty hrany zubati. v jakym si to renderoval rozliseni? Ja tam mam zuby i pri 1600x1200 :? .... vubec mi ta verze 2,40 pripada nejaka divna. Ty sipky pro presovani vertexu mi prekazi a kdyz je vypnu tak sou tam pri dalsim spusteni zase. A jeste...

Proc kdyz menim textury nebo material se nic nemeni v 3d okne? Ani kdyz mam zobrazovani na textured... ? :?


hrany to to podle me zubati proto, ze kdyz ten obrazek vyrenderujes v 1600x1200, tak ho blender pri ukazani vysledku renderu ukaze zmensenej a pri tom prevodu se ti "zazubatej" hrany ..... zkus si ho ulozit a prohlidnout v puvodnim rozliseni ;)

verze 2.40 je teprv testovaci, oficialni jeste nevysla ...

muzes si ulozit defaultni vzhed po spusteni pomoci Ctrl + U takze kdyz pustis blender, vypnes "sipky" (manipulatory) a ulozis zakl. nastaveni, tak pri pristim spusteni uz tam nebudou ....

posledni otazku tak nejak nechapu :oops:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát pro 16, 2005 6:31 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2005 8:13 pm
Příspěvky: 1017
Bydliště: Plzeň
Hmm... to mi vubec nenapadlo s tim rozlisenim.

Aha... no tak to bych mel hned nekolik radek do bugListu :)

No to bych fakt mezi zkratkama nehledal :) Dikec.

K posledni otazce:

Proste ruzne menim nastaveni materialu a ten objekt co je v normalnim okne se nemeni. Meni se jen to male okynko pro nahled vlevo dole. Takze kdyz treba materialu priradim texturu tak ma objekt porad sedou barvu. Samozrejme po renderu je vse jak ma byt. Mohlo by to byt take chybou nove verze...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát pro 16, 2005 6:38 pm 
Offline
...........
...........
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 18, 2004 4:13 pm
Příspěvky: 1898
Bydliště: Slovensko, Bratislava
S tym rozlisenim sa to da vyriesit. v okne v ktorom ti to vyrendrovalo stlacis + alebo - ... ale ako si posunies obraz do stran tak to netusim.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát pro 16, 2005 6:40 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 08, 2004 7:18 pm
Příspěvky: 788
Bydliště: Plzeň
Sagi píše:
Proste ruzne menim nastaveni materialu a ten objekt co je v normalnim okne se nemeni. Meni se jen to male okynko pro nahled vlevo dole. Takze kdyz treba materialu priradim texturu tak ma objekt porad sedou barvu. Samozrejme po renderu je vse jak ma byt. Mohlo by to byt take chybou nove verze...

Jo toho jsem si taky vsimnul, nemel jsem moc sanci 2.40 zkouset, ale zmeny se mi taky projevily teprve az po pridani dalsiho materialu nebo renderu jako tobe


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 79 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz