Právě je sob lis 30, 2024 4:44 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 79 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte lis 22, 2005 8:51 pm 
Offline
..............
..............

Registrován: úte črc 13, 2004 12:18 am
Příspěvky: 2550
Sagi:
Subsurf se pouziva kvuli svemu algoritmu, pri kterem pri zahustovani site vznikaji ostre hrany a kde nejsou tam ti ho "zaobli". A v tom v podstate ten subsurf spociva. SetSmooth ti objekt nezaobli, jenom pouzije jiny algoritmus pro jeho zobrazeni a pritom sit bude porad stejna. Subsurf ti tez puvodni sit necha, ale vysledek zdeformuje pokud mas aktivovany subsurf jenom v editoru viz.novinka v 2.40, jinak ti "deformuje" model v zavislosti na zahusteni site realtimove.

Jestli se ti zdaji fce. dole neprehledne brzy v 2.40 bude nove gui a fce. by meli byt pro zacinajici prehlednejsi. :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv lis 24, 2005 11:08 am 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 20, 2004 8:09 am
Příspěvky: 180
Bydliště: Brno
Sagi píše:
Jo a jeste dodatecna otazka. Jaky je rozdil mezi Meshem a NURBSem? Vim ze to jinak vypada, ale proc?


Mesh je obvykle polygonální síť složená z trojúhelníků nebo čtyřúhelníků.

NURBS je matematická plocha, která je vytořena pomocí NURBS křivek. Nurb křivky jsou řízeny pomocí řídících obdů, které obvykle neleží na ploše.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv lis 24, 2005 10:09 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2005 8:13 pm
Příspěvky: 1017
Bydliště: Plzeň
Moc dik za zajem o novacky. Tady je dalsi zaplava otazek. Kdyz se vam bude chtit odpovidat budu jen rad. :) Dik

1) Klavesou H (hide?) muzu schovat oznacene vertexy (facy, edge atd.). Jak ale docilim toho aby byli opet videt?

2) Mel sem ve scene nekolik ruznych objektu (hruska,jabko misa...fakt.nekecam :) ), ale kdyz sem prepnul edit mod na object mod nemohl sem oznacit jeden objekt. Vzdy to oznacilo vsechny. Neni to tim, ze jsem nemel objekty ruzne pojmenovane?

3) Porad nechapu prirazeni textury. Jaky je rozdil mezi materialem a texturou? Muzu nastavit stejnou texturu najednou pro vice objektu?

4) Pry si v Blenderu muzu rozdelit 3D okno na nekolik casti. Kdyz se vsak snazim levou stranu posunout doprostred nic se nestane. Jak na to?

5) Kde najdu S-Mesh?

6) Mam pomalej internet a vadi mi stahovat nove verze i kdyz maji jen 5 MB. Neexistuji treba patche ktere by jen pridavali nove soubory a ty stare upravili?

7) Daji se nejak spojit 2 objekty v jeden? Napr. pulka ICOSphere a Tube? Abych mel trubku najednom konci zakulacenou? Daji se spojit dva vertexy?

8)Existuje klavesova zkratka pro prepinani mezi rezimy Wireframe, Solid, Texture, Shade atd.?

Tak zatim vse, ale to je jen zacatek. Vzdyt sem se ani nedostal k samotnemu modelovani. Takze jestli nebudete mit co delat a chcete mit cisty svedomi, ze ste nenechali zacatecnika napospas anglickym tutorialum poradte. :roll:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv lis 24, 2005 10:34 pm 
Offline
...........
...........
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 18, 2004 4:13 pm
Příspěvky: 1898
Bydliště: Slovensko, Bratislava
1. W > reveal
2. Nove objekty sa do sceny davaju v Object mode. Ti si asi daval v edit mode a tak je to len jeden objekt. Ak ho chces rozdelit, chod do edit modu oznac co chces oddelit a stlac P > selected. Vratis sa do object modu a mas to.
3. Material je zakladna farba objektu. Definuje sa jeho lesklost priehladnost, hrubka.
Texturu mozes pouzit ako farebnu aby si vytvoril napr. vzor dreva, spini, alebo sa pouzije na zvrastnenie povrchu, voda, stena...
4. Kurzorom prejdes na rozhranie okien a stlacis prave na mysi > split screen
5. neviem ci som pochopil. Ak ide o zmenu velkosti tak s. :D
6. Netusim.
7. Objekty v object mode oznacis a das ctrl + j
Dva vertexi... v jeden. F9 Rem Doub... ciarou tak len 'F'
8. Z, shift + Z, alt + Z

Odporucil by som tutoriali na www.3dscena.cz ... pod zalozkou blender.
Alebo rovno na tejto stranke mas tiez dost tutosou a mas to tam lepsie vysvetlene.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv lis 24, 2005 10:39 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: sob čer 25, 2005 9:34 am
Příspěvky: 369
Bydliště: Dobruška
1. Nebo taky Atl+H
5. Uz se to nejmenuje S-Mesh ale SubSurf a muzes to najit v Edit Buttons (starsi verze) nebo v Modfikatorech (2.40)
6. Podle me neexistuji
7. Vertexy muzes spojit bud tak, jak psal zgerbiak nebo W-Merge

BTW : vetsinu klavesovejch zkratek muzes najit tady - http://mediawiki.blender.org/index.php/Reference/Hotkey_Map


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv lis 24, 2005 11:07 pm 
Offline
..............
..............

Registrován: úte črc 13, 2004 12:18 am
Příspěvky: 2550
3.Jeden material muze patrit vice objektu a jeden objekt muze mit vice materialu. Kazdy material muze obsahovat vice textur a kazda textura muze byt u vice materialu. Stejna textura se muze pouzit vicekrat pro stejny material.
7.nebo Merge pres Alt+M v edit modu pro spojeni vice vertexu do jednoho


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát lis 25, 2005 9:19 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2005 8:13 pm
Příspěvky: 1017
Bydliště: Plzeň
Diky, moc ste mi pomohli. Tutorialy uz naky mam, samozrejme budu je prochazet dal. S tim S-Meshem uz je mi to jasne, ten tutorial byl psan dle starsich verzi. Urcite budu mit dalsi dotazy. Doufam ze moc neprudim. Jeste sem se chtel zeptat.

1)Textury sezenu kde? Mam si je stahovat ci si je vytvaret?

2)Popřípadě jaký program je na to ideální? Matematické textury z Blenderu asi nestaci.

3)A kde bych nasel vysvetleni tech hafo funkci u textury, materialu, nebo sveta? Roztrouseno po tutorialech...?

4)Co je to Booleans?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát lis 25, 2005 9:32 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: sob čer 25, 2005 9:34 am
Příspěvky: 369
Bydliště: Dobruška
1) podle me je nejlepsi si nejaky stahnout, a pak podle svych potreb upravit

2) Adobe Photoshop, Corel PhotoPaint nebo open source GIMP, ty matematicky (proceduralni) textury jsou dobry, ale musi se s nima umet, viz Weekend Procedural Texture Challenge ;)

3) http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?t=80
http://mediawiki.blender.org/index.php/Manual/PartIII(EN)
http://blender.org/cms/Materials.247.0.html(EN)

4) Booleans jsou matematicke operace s objekty (soucet, rozdil, prunik ...)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát lis 25, 2005 9:36 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 08, 2004 7:18 pm
Příspěvky: 788
Bydliště: Plzeň
ad. 1.)Zalezi na tobe, jestli si textury budes kreslit nebo pozivat nejake obrazky z netu (fotky...)
plno odkazu mas tady: http://www.abclinuxu.cz/clanky/show/3731%20..

ad. 2.)Pouzivej svuj oblibeny editor. Z komercnich nejlepe Photoshop, z nekomercnich treba Gimp

ad. 3.)Zaklad je kouknout se do dokumentace(anglicky) :wink:
http://download.blender.org/documentation/htmlI/ch10.html

ad.4.)Popsal bych to prirovnanim k mnozinam. Kdyz na nekolik mnozin bodu aplikujes ruzne mnozinove operace napr. sjednoceni, prunik atd. vznikne te nova mnozina obsahujici napr. pouze body nachazejici se v pruniku. A booleans delaji presne to same. Vyuzivaji se napr na vyrezavani otvoru do meshe a podobne. BTW. Do ted byly prakticky nepouzitelne :o


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: tutorialy
PříspěvekNapsal: ned lis 27, 2005 1:14 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2005 8:13 pm
Příspěvky: 1017
Bydliště: Plzeň
Vypada to ze se da dost veci naucit z tutorialu. Na 3d scene jsou dost dobre napsany. NAsel sem tam i veci na ktere sem se ptal. Takze sem mel nejdriv hledat. Jen me stve u 2,40a verze, ze ikonky se zobrazuji az po najeti mysi. Do te doby jsou to cerne ctverecky. Je to nejspis chyba zobrazovani, ale treba to dela jen me.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned lis 27, 2005 4:31 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 08, 2004 7:18 pm
Příspěvky: 788
Bydliště: Plzeň
to bude nejaky bug, tohle chovani neni normalni (bohuzel ale neni az takovou vzacnosti)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon pro 05, 2005 8:41 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2005 8:13 pm
Příspěvky: 1017
Bydliště: Plzeň
Vim ze ve verzi 2,40a je mnoho vylepseni. Jenze ja jako zacatecnik sem jeste na nic nenarazil. Bohuel jen na zaporne veci. Nezobrezuji se mi ikonky a zmizel mi SubSurf. Nevite kde ho najdu? Na jeho miste je jen prazdne misto.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon pro 05, 2005 8:44 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: sob čer 25, 2005 9:34 am
Příspěvky: 369
Bydliště: Dobruška
Sagi píše:
Vim ze ve verzi 2,40a je mnoho vylepseni. Jenze ja jako zacatecnik sem jeste na nic nenarazil. Bohuel jen na zaporne veci. Nezobrezuji se mi ikonky a zmizel mi SubSurf. Nevite kde ho najdu? Na jeho miste je jen prazdne misto.


SubSurf se podel do edit buttons ..... konkretne mezi modifikatory ;)

BTW : 2.40 uz brzy :lol: :lol: :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon pro 05, 2005 11:21 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 07, 2005 11:21 pm
Příspěvky: 361
Bydliště: Fřýdek-Místek
Citace:
1)Textury sezenu kde? Mam si je stahovat ci si je vytvaret?

Mi se na textury osvedcilo http://www.mayang.com/textures/index.htm - je jich tam hodne, jsou zdarma a pomerne kvalitni, ty si pak upravis na svuj model.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte pro 13, 2005 8:14 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2005 8:13 pm
Příspěvky: 1017
Bydliště: Plzeň
Delal sem reproduktor podle tutorialu a zapomnel ukladat. Oddeloval sem separatem jedem objekt "P". Pak sem myslel ze to jde zase nejak spojit. Myslim tim 2 objekty. A nevim proc asi nakej mozkovej zkrat sem oznacil vsechny objekty a dal P. Chudak Blender si s tim vubec nevedel rady. Reprek zbelel a pozadi uplne zmizelo. Musel se to restartovat protoze nic nereagovalo. Tak sem si reprak udelal znova.

Chtel sem se zeptat. Co znamena prepocitani na normaly ctrl+n a k cemu je to dobre?

SetSmooth se podle mycj zkusenosti vubec nema rad s extrudovanymi kruznicemi. Vzdy vytvori nejaky pasqil. Co s tim a jak jinak to zaoblit?


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 79 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz