Právě je stř lis 27, 2024 4:14 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Blender vs Athlon
PříspěvekNapsal: pon kvě 02, 2005 2:32 pm 
Offline
....
....

Registrován: pon lis 01, 2004 10:05 am
Příspěvky: 231
Ahoj blenderisti. Mám takový problém.. Když udÄ›lám pomÄ›rnÄ› nároÄ


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Blender vs Athlon
PříspěvekNapsal: pon kvě 02, 2005 2:34 pm 
Offline
_
_
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 11, 2004 4:55 pm
Příspěvky: 1439
Bydliště: Prostějov/Brno
Aquarius píše:
Ahoj blenderisti. Mám takový problém.. Když udělám poměrně náročnou scénu.. Blender mi odmítne renderovat se zapnutým Rayem. Respective zakousne se a neodpovídá. Bez raye to zmákne.. Jenže ten ray je tam důležitý.. rozlišení raye mám na nejmíň tedy 64. Co s tím..?

Hardware: Athlon XP 1800+, 512 MB ram, Ge force 4 mx 440 128bit 64MB


Kolik má ta scéna polygonů?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Blender vs Athlon
PříspěvekNapsal: pon kvě 02, 2005 2:41 pm 
Offline
666
666
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 27, 2004 5:34 pm
Příspěvky: 968
Bydliště: Prostějov
Aquarius píše:
Ahoj blenderisti. Mám takový problém.. Když udělám poměrně náročnou scénu.. Blender mi odmítne renderovat se zapnutým Rayem. Respective zakousne se a neodpovídá. Bez raye to zmákne.. Jenže ten ray je tam důležitý.. rozlišení raye mám na nejmíň tedy 64. Co s tím..?

Hardware: Athlon XP 1800+, 512 MB ram, Ge force 4 mx 440 128bit 64MB


Toto téma přesunu do Blenderware, tam tomu bude lépe.
Myslím si, že tohle bude mít na svědomí málo paměti a s tím souvisí Tolův dotaz "Kolik má ta scéna polygonů?"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon kvě 02, 2005 2:50 pm 
Offline
....
....

Registrován: pon lis 01, 2004 10:05 am
Příspěvky: 231
Jejda a já myslel že mám od ramky pokoj.. ono 512 je málo.. :( tuhle scénu by ještě vyrendřil.. ale za 10 hodin..

Je tam 983965 faců a 1032480 verticlů.. ale odráží jen auto.

Tady ukázka(mrzelo by mě kdybych to nedodělal dalo to už takhle šílený práce)
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon kvě 02, 2005 2:56 pm 
Offline
_
_
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 11, 2004 4:55 pm
Příspěvky: 1439
Bydliště: Prostějov/Brno
Ještě doplňující otázečka- v čem konkrétně jsi tam nabral tolik polygonů?

Jinak řešením by bylo použití env. mapy namísto raytracovaného odrazu, je to mnohem rychlejší a efekt prakticky stejný :)

Je fakt, že se scénama kolem milionu polygonů občas mívám problémy taky, když zapnu raytracing, hlavně když jsou takhle otevřený...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon kvě 02, 2005 3:00 pm 
Offline
....
....

Registrován: pon lis 01, 2004 10:05 am
Příspěvky: 231
[quote="tol"]JeÅ¡tÄ› doplňující otázeÄ


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon kvě 02, 2005 3:03 pm 
Offline
....
....

Registrován: pon lis 01, 2004 10:05 am
Příspěvky: 231
Konkrétnějic: Auto 504229 polygonů
Most 304684 polygonů
Krajina 124336 Polygonů..

Takže tipoval bych to na most co by chtělo předělat.. ty lana.. :(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon kvě 02, 2005 3:05 pm 
Offline
_
_
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 11, 2004 4:55 pm
Příspěvky: 1439
Bydliště: Prostějov/Brno
No Env. mapy už se dneska nemusí dělat přes empty, jednoduše ji u toho objektu zapneš a jedeš:)

Popravdě ten obrázek v míře detailů zdaleka neodpovídá množství polygonů, které jsou na něm použity, chce to trochu myslet na optimalizaci :wink:

Na Tvém místě bych to vyřešil asi takhle, že bych si vyrenderoval ty hory samostatně (dal bych je do jiné vrstvy) a takto vyrenderovaný obrázek hor bych hodil do pozadí scény (backbuf image v render buttons), kde bude jen ten most a auto- čili se při výpočtu s modelem hor nebude muset počítat a ušetříš spoustu paměti :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon kvě 02, 2005 3:06 pm 
Offline
_
_
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 11, 2004 4:55 pm
Příspěvky: 1439
Bydliště: Prostějov/Brno
Je fakt, že ta lana mají opravdu zbytečně moc polygonů na to, z jaké zvdálenosti je zabere kamera a kolik je toho z nich tedy vidět :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon kvě 02, 2005 3:07 pm 
Offline
....
....

Registrován: pon lis 01, 2004 10:05 am
Příspěvky: 231
Jejda.. ono se v 2.36 už empty nedává :oops: tak já to zkusím


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon kvě 02, 2005 3:10 pm 
Offline
....
....

Registrován: pon lis 01, 2004 10:05 am
Příspěvky: 231
Nejhorší že ona to bude animace.. :) A co teÄ


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon kvě 02, 2005 3:11 pm 
Offline
_
_
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 11, 2004 4:55 pm
Příspěvky: 1439
Bydliště: Prostějov/Brno
Aquarius píše:
Nejhorší že ona to bude animace.. :) A co teď? :)


V tom případě bych ty hory přemodeloval s méně, s odpuštěním prasáckým, polycountem :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon kvě 02, 2005 3:19 pm 
Offline
....
....

Registrován: pon lis 01, 2004 10:05 am
Příspěvky: 231
[quote="tol"][quote="Aquarius"]Nejhorší že ona to bude animace.. :) A co teÄ


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon kvě 02, 2005 4:18 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 14, 2005 7:43 pm
Příspěvky: 305
Bydliště: Nitra
myslím, že laná by sa dali kľudne spraviÅ¥ len ako niaky tube s malým poÄ


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz