Právě je čtv bře 28, 2024 5:29 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv dub 21, 2005 7:51 pm 
Offline
_
_
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 11, 2004 4:55 pm
Příspěvky: 1439
Bydliště: Prostějov/Brno
Protože se tato otázka vyskytuje trochu častěji než jiné, rozhodl jsem se napsat tento rychlotutoriál, jak jednoduchému objektu přiřadit 2 různé materiály (neplést s texturami) :)

1.Vložte do scény kouli- zatím nemá žádný materiál

Obrázek


2.Přepněte se na material buttons (F5) a klepněte na Add new pro přidání nového materiálu.

Obrázek

3.Nastavte barvu materiálu, např. na žlutou

Obrázek

4.Vyselektujte vertexy dolní poloviny koule

Obrázek

5.V editing buttons (F9) klepněte v paletce Link and materials na tlačítko New v pravém sloupci (sloupci Material)-tím přidáte nový materiálový link (ne však samotný materiál) do scény.

Obrázek

6.Tamtéž nyní klikněte na Assign- tímto jste přiřadili nový materiálový link vyselektovaným vertexům.

Obrázek

7.V material buttons si všimněte číslování materiálu „2Mat2“. První číslo udává, kolik různých materiálových linků má mesh přiřazených, druhé číslo za M pak číslo aktuálně editovaného materiálu. Žlutý materiál byl přiřazen jako první a má tedy číslo 1, nyní editujeme materiál 2, přiřazený spodní polovině. Kliknutím na levý či pravý okraj tohoto pole mezi materiály můžete přepínat.

Obrázek

8.Klepněte na ikonku na levé straně názvu materiálu- v roletkovém menu, které se otevře, klikněte opět na Add new čímž vytvoříte materiál pro materiálový link (vytvořený v editing buttons v předešlých bodech). Nastavte jej např. na modrou barvu.

Obrázek

Koule je nyní dvoubarevná

Obrázek


Naposledy upravil tol dne úte úno 21, 2006 12:43 am, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv dub 21, 2005 9:33 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 14, 2005 7:43 pm
Příspěvky: 305
Bydliště: Nitra
Paráda toto som vždy chcel vedieÅ¥. Myslím že je to úplne super, lebo to uľahÄ


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát dub 22, 2005 11:54 am 
Offline
_
_
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 11, 2004 4:55 pm
Příspěvky: 1439
Bydliště: Prostějov/Brno
kostera píše:
Je tam drobounka chybicka:
"Žlutý materiál byl přiřazen jako první a má tedy číslo 1, my však chceme editovat ten druhý, přiřazený spodní polovině. Proto klikněte na pravou část tohoto pole, čímž se jednička změní na dvojku. "
Neni treba na neco klikat, dvojka tam uz davno je.

Ale jinak je to super.


Aj, pravda, pravda, v tomhle jsem se upsal díky za upozornění:)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát dub 29, 2005 9:58 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 11, 2004 4:24 pm
Příspěvky: 1150
Bydliště: net
:bomb:


Naposledy upravil jm dne pát dub 29, 2005 9:59 am, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát dub 29, 2005 9:58 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 11, 2004 4:24 pm
Příspěvky: 1150
Bydliště: net
tohle prirazovani materialu me vzdycky strasne prudi. nejak nejsem spokojenej s tim jak je pro tuhle vec udelany rozhrani, sem z toho vzdycky strasne zmatenej.


jm


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned říj 16, 2005 12:41 am 
Offline
_
_
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 11, 2004 4:55 pm
Příspěvky: 1439
Bydliště: Prostějov/Brno
moner píše:
Jde to i u UV? Protože nechci řezat... :twisted:


UV je textura jako každá jiná, tedy je podřazená materiálu, každej materiál může mít vlastní UV texturu (teoreticky jich může mít 10, tedy tolik, kolik je kanálů:) ). UV koordináty meshe jsou však zase jiná věc, ty jsou zase součástí objektu, jeden objekt, může mít jedny UV koordináty. Tzn. unwrapuje se v rámci jednoho objektu a tyto UV koordináty budou společné pro všechny materiály tomuto objektu přiřazené.

Krátce řečeno- můžeš mít 2 materiály na jednom objektu, každý s jinou UV mapou, ale UV koordináty, podle kterých se ty textury budou mapovat budou společné:)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned říj 16, 2005 12:52 am 
Offline
_
_
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 11, 2004 4:55 pm
Příspěvky: 1439
Bydliště: Prostějov/Brno
moner píše:
A jak to mám tedy pochopit? Jde to? :?:


Pokud jsi to nepochopil z poslední věty, nedovedu to vysvětlit lépe- prostě můžeš mít tolik UV textur, kolik máš na objektu materiálů, ale UV koordináty, podle kterých se budou textury mapovat na objekt budou společné, protože se tyto neváží na materiál, ale na objekt (resp. mesh).

Lapidárně řečeno- jde to, na jednom objektu můžeš mít víc UV textur :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv led 05, 2006 10:57 am 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pon led 02, 2006 5:57 pm
Příspěvky: 20
Bydliště: Bratislava
super... bez tohto som bol uplne strateny pri texturovani, furt som doteraz separoval objekty, lebo sa mi hadzala rovnaka textura na vsetko.

Dikes.. Aj ked male Tipy a Triky, ale nam zaciatocnikom urcite pomozu. Dikes.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon úno 20, 2006 11:50 am 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: stř úno 15, 2006 9:15 pm
Příspěvky: 68
Bydliště: Zlín
Kdyz sem prirazoval vice materialu jednomu objektu timto zpusobem(tim co popsal v uvodu tol) a pak sem si prepnul do texturoveho zobrazeni(Draw type:Textured),tak se mi zobrazuje objekt jako bych mel na nem pouze jeden material.V klasickem zobrazeni(Solid) je to zobrazeno spravne.Nevite cim to muze byt zpusobeno?
Za vase tipy dekuji :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte úno 21, 2006 12:26 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 11, 2004 4:24 pm
Příspěvky: 1150
Bydliště: net
nevim jestli je to jen u me, ale nevidim obrazky v tutorialu na tyhle strance.

jm


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte úno 21, 2006 12:31 am 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: stř bře 30, 2005 1:50 pm
Příspěvky: 1316
Bydliště: Praha
Taky ne. The error wasnt found between a chair and a keyboard.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte úno 21, 2006 12:49 am 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: pon říj 31, 2005 4:24 pm
Příspěvky: 155
vse ok a bez problemu.. :wink:


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz