themember píše:
... to co sa uci v pythone, to budem moct vyuzit aj v blenderi, alebu su nejake obmozdenia? A aky je rozdiel medzi programovanim a skriptovanim?
Rozdiel medzi programovaním a skriptovaním je podľa mňa relatívny, je pravda, že Python je skôr skriptovací jazyk, ale som v ňom schopný "naskriptovať" takú istú 3D aplikáciu(v python-ogre) ako je niekto iný schopný naprogramovať v C++(v Ogre3D), samozrejme nemám na mysli tie HighEnd 3D aplikácie.
To čo sa naučíš v Pythone určite využiješ v Blenderi... Ale... Tým, že sa naučiš dobre programovať/skriptovať v Pythone neznamená, že hneď budeš vedieť dobre kodiť aj v Blenderi. Záleží aj od toho aké vedomosti máš v 3D grafike a nemám tým na mysli ako dobre vieš vymodelovať, otextúrovať či nasvietiť scénu. Takisto nie sú na škodu dobré vedomosti z matematiky, pretože o tom väčsina 3D grafiky založená je, ale to už zachádzam do detailov. Ja matematiku moc nemusím a veselo si kodim v Pythone
.
Dôležité je najprv v Pythone pochopiť funkcie, procedúry, možnosti riadenia behu programu(cykly for, while, podmienky if-else), potom triedy a objektovo orientované programovanie. Samozrejme nemusíš byť jednička v Pythone, aby si mohol programovať v Blender API. Je dobré si už nejaký hotový skript spustiť, prepísať pár premenných a pozorovať čo tá zmena urobí(pokus-omyl).