blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Programovanie/skriptovanie v blenderi
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=7150
Stránka 11

Autor:  themember [ pát říj 16, 2009 11:37 pm ]
Předmět příspěvku:  Programovanie/skriptovanie v blenderi

Chcel by som si vytvorit vlastne skripty v bledneri pre vlastnu hru. Kedze urcite vsetko nejde spravit z tych niekolko vytvorenych blokov v game blender engine. Napr taky inventar, alebo nejake zlozitejsie veci, ako inteligentna AI ktora nebude len bezhlavo utekat k hracovi.

Preto sa zacinam ucit v pythone, ale je tu jedna vec, to co sa uci v pythone, to budem moct vyuzit aj v blenderi, alebu su nejake obmozdenia? A aky je rozdiel medzi programovanim a skriptovanim? Som v tom totalny zaciatocnik a nikdy v zivote som neprogramoval,no rad by som si vedel nieco sam naprogramovat/naskriptovat.

Autor:  zgerbiak [ sob říj 17, 2009 11:23 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Programovanie/skriptovanie v blenderi

Programovanie:
Naprogramuješ si všetko sám, triedy, metódy, celý mechanizmus. Poprípade využiješ nejaké knižnice ktoré už majú vyriešené určité úkony, koré sa nechcú tebe programovať, alebo na ne nemáš čas. napr. matematickú, sieťovú, fyzikálnu alebo renderovaciu.

Skriptovanie:
Cez skriptovací jazyk môžeš doplniť už existujúci program o nejaké výpočty,funcie, alebo obmedzene "riadiť" jeho chod.

Programovanie - vytváraš program
Skriptovanie - obohacuješ program.

Pokiaľ sa učíč čistý python, tak ten samozrejme využiješ aj v blendru.
Pokiaľ sa učíš určité použite puthonu za pomoci nejakej knižnice ako wx alebo pygame, tak to už nevyužiješ.

Autor:  Dreamak [ sob říj 17, 2009 11:36 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Programovanie/skriptovanie v blenderi

themember píše:
... to co sa uci v pythone, to budem moct vyuzit aj v blenderi, alebu su nejake obmozdenia? A aky je rozdiel medzi programovanim a skriptovanim?


Rozdiel medzi programovaním a skriptovaním je podľa mňa relatívny, je pravda, že Python je skôr skriptovací jazyk, ale som v ňom schopný "naskriptovať" takú istú 3D aplikáciu(v python-ogre) ako je niekto iný schopný naprogramovať v C++(v Ogre3D), samozrejme nemám na mysli tie HighEnd 3D aplikácie.

To čo sa naučíš v Pythone určite využiješ v Blenderi... Ale... Tým, že sa naučiš dobre programovať/skriptovať v Pythone neznamená, že hneď budeš vedieť dobre kodiť aj v Blenderi. Záleží aj od toho aké vedomosti máš v 3D grafike a nemám tým na mysli ako dobre vieš vymodelovať, otextúrovať či nasvietiť scénu. Takisto nie sú na škodu dobré vedomosti z matematiky, pretože o tom väčsina 3D grafiky založená je, ale to už zachádzam do detailov. Ja matematiku moc nemusím a veselo si kodim v Pythone :wink: .

Dôležité je najprv v Pythone pochopiť funkcie, procedúry, možnosti riadenia behu programu(cykly for, while, podmienky if-else), potom triedy a objektovo orientované programovanie. Samozrejme nemusíš byť jednička v Pythone, aby si mohol programovať v Blender API. Je dobré si už nejaký hotový skript spustiť, prepísať pár premenných a pozorovať čo tá zmena urobí(pokus-omyl).

Autor:  themember [ pát říj 23, 2009 5:48 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Programovanie/skriptovanie v blenderi

dakujem za vysvetlenie. Uz sa ucim daco. Zatial len cisto python a v blenderi zatial neviem nic.

Ale chcem sa spytat, je mozne pomocou pythonu naskriptovat celu hru v blenderi, bez pouzitia game logic(mam na mysli tie bloky ktore spajate do seba, ktore davaju prikazi co maju robit objekty v blender game engine)?

A dalsia otazka je, dalo by sa povedat, skoro podobna tej predoslej, ale predsa je ina :). Su neobmedzene moznosti pre skriptovanie v blenderi? Teda ci by bolo mozne tam naskriptovat hru(hoci aj z game logic :)), dajme tomu ako Diablo alebo Morrowind?

Autor:  zgerbiak [ pát říj 23, 2009 11:39 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Programovanie/skriptovanie v blenderi

1. Myslím že ano, neskúšal som. Na druhej strane, pokiaľ chceš obísť logic bricks, tak prečo si nevyberieš radšej iní engin, kde píšeš čisto len kód?
2. Áno. Ďalšia vec je ako to pobeží. Prepracovanejšia AI je dosť náročná na výkon. Podľa mňa je blender vhodný pre menšie jednodukšie hry.
Pretože pustiť sa do niečoho a v polovici zistiť že na to blender výkonovo nestačí, dokáže nahnevať.
Pre niečo zložitejšie by som si vybral iní game engin založený na rýchlejšiom efektívnejšiom jazyku.

Autor:  Dreamak [ sob říj 24, 2009 10:16 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Programovanie/skriptovanie v blenderi

themember píše:
Ale chcem sa spytat, je mozne pomocou pythonu naskriptovat celu hru v blenderi, bez pouzitia game logic(mam na mysli tie bloky ktore spajate do seba, ktore davaju prikazi co maju robit objekty v blender game engine)?


Ja používam skripty, až vtedy keď nie som schopný to urobiť len pomocou Logic Bricks napr. zobrazenie kurzoru myši, nastavenie nejakých parametrov atd.

themember píše:
A dalsia otazka je, dalo by sa povedat, skoro podobna tej predoslej, ale predsa je ina :). Su neobmedzene moznosti pre skriptovanie v blenderi? Teda ci by bolo mozne tam naskriptovat hru(hoci aj z game logic :)), dajme tomu ako Diablo alebo Morrowind?


Najlepšie je prejsť si finished games na blenderartist http://blenderartists.org/forum/forumdisplay.php?f=39 a urobiť si prehľad toho čo sú ostatný z BGE schopný dostať.

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/