blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Import 2D cest (ai, eps, svg) do Blenderu
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=6534
Stránka 11

Autor:  spule [ čtv úno 26, 2009 11:28 pm ]
Předmět příspěvku:  Import 2D cest (ai, eps, svg) do Blenderu

Zdravím.

Zkoušel jsem importovat cesty z Illustratoru do Blenderu, a musím říct, že mi to moc nejde... U souborů AI mi to řekne "AI 13.0 compatible file but nothing to do? Perhaps a compacted file", u EPS "Not a valid file or an empty file or not a pure PS - Adobe - 2.0 file".
SVG se sice načte, ale složené cesty se rozloží. U složených cest tvořených dvěma překrývajícími se křivkami (v místě, kde se křivky překrývají, je prázdno) je to dost viditelné. Například pokud chci importovat text, který je tvořen cestou, tak těm uzavřeným písmenkům, jako je třeba o, chybí ty díry (jsou vyplněné - písmeno o se neimportuje jako prstenec, ale jako dva soustředné vyplněné kruhy). Jak mám tedy dostat ty cesty z llustratoru/Inkscapu do Blenderu?
Mám Blender 2.48 a Python 2.5.2.

Děkuji
Ondra

Přílohy:
Poznámka: Zkuste si například importovat tyto soubory do Blenderu a uvidíte, co to udělá (má to být písmeno a).
a.zip [92.1 KiB]
240 krát

Autor:  Forseti [ pát úno 27, 2009 12:23 am ]
Předmět příspěvku: 

Ulož to svg jako Plain svg, pak by to mělo jít.

Autor:  spule [ pát úno 27, 2009 8:29 pm ]
Předmět příspěvku: 

Forseti píše:
Ulož to svg jako Plain svg, pak by to mělo jít.

Inkscape nebo Plain, to je jedno. Ty složené cesty se vždycky rozloží na jednotlivé křivky.

Autor:  Forseti [ pát úno 27, 2009 9:45 pm ]
Předmět příspěvku: 

no a nejde to nějak spojit? (ctrl+j)

Autor:  spule [ sob úno 28, 2009 1:38 am ]
Předmět příspěvku: 

Forseti píše:
no a nejde to nějak spojit? (ctrl+j)


To jo, ale:

1. Když jsou u složených cest přes sebe 2 křivky, tak místo, kde se překrývají, je prázdné (tak se chová Illustrator i Inkscape a takové chování bych čekal i od Blenderu). Např. písmenko "o" nebo "a" je tvořeno 2 křivkami - jedna na vnější okraj a jedna na vnitřní (na tu díru). Ale když to importuju, tak je óčko v háji a místo něj jsou tam ty 2 křivky. Blender, ten to spojit umí, ale ne tak, aby se z těch dvou křivek stal zase původní objekt. Zkus si importovat to SVG, co jsem poslal, ať víš, co myslím.
2. Mám tam takových objektů spoustu a nemůžu to dělat pro každý zvlášť. Potřebuju to mít naimportované a hotovo.

Autor:  Forseti [ sob úno 28, 2009 11:28 am ]
Předmět příspěvku: 

No naimportoval jsem si to svg a v poho, akorát tam vznikl,kromě toho ačka nějaký objekt, který má jako kdyby na mřížce umístěné nějak nepravidelné kolečka, ale ačko jako takové je normální

eps mi nešlo vůbec naimportovat

Autor:  spule [ sob úno 28, 2009 11:39 am ]
Předmět příspěvku: 

Forseti píše:
(...) ačko jako takové je normální (...)

Tak to nechápu. Jak přesně jsi to importoval?

Autor:  Forseti [ sob úno 28, 2009 3:28 pm ]
Předmět příspěvku: 

file -> import->paths->Inkscape(svg)->soubor,který chceš naimportovat->ok

podívej se jestli tam nemáš zaškrtnuté to Separate Curves. Pak by to mohl být ten tvůj problém

Přílohy:
svg.jpg
svg.jpg [ 8.31 KiB | Zobrazeno 7810 krát ]

Autor:  spule [ sob úno 28, 2009 6:38 pm ]
Předmět příspěvku: 

Forseti píše:
file -> import->paths->Inkscape(svg)->soubor,který chceš naimportovat->ok

podívej se jestli tam nemáš zaškrtnuté to Separate Curves. Pak by to mohl být ten tvůj problém


Zjistil jsem, že když to exportuju z Inkscapu, tak to funguje, ale když z Illustratoru, tak se to všechno rozloží, jako kdybych tam měl Separate Curves.
Navíc tam chci mít Separate Curves, jednak aby se zachovala barva, jednak aby jednotlivé objekty zůstaly oddělené.
Představ si že chceš do Blenderu dostat obrázek z wordle.net se stovkami složených cest, přičemž chceš zachovat barvy a oddělené jednotlivé textové řetězce... No nic, asi na to zapomenu.

Autor:  Forseti [ sob úno 28, 2009 7:52 pm ]
Předmět příspěvku: 

no tak to nevím.

jo a že se ptám jak dostaneš z wordle.net vektorový obrázek?

Autor:  spule [ sob úno 28, 2009 10:58 pm ]
Předmět příspěvku: 

Forseti píše:
no tak to nevím.

jo a že se ptám jak dostaneš z wordle.net vektorový obrázek?


Inu, vytisknout pomocí PDF nebo SVG tiskárny. Já to teda tisknu na Adobe PDF tiskárnu a pak to otevřu v Illustratoru nebo Inkscapu.
http://www.wordle.net/faq #pdf, #svg

Autor:  Forseti [ ned bře 01, 2009 12:53 am ]
Předmět příspěvku: 

NOVINKA - svg tiskárna, cože??? teda o pdftiskárně vím, ale svg, no toto. dík

Autor:  vklidu [ pon čer 15, 2009 12:07 pm ]
Předmět příspěvku: 

Vim, ze posledni prispevek je unorovy, ale import resi asi kde kdo :) Takze ma poznamka je -zkus ulozit jako .ai verze 8 (aspon u mne to proslo).

Zkousel jsem ted ulozit do SVG 1.0 a to bylo bez komplikaci.

Ohledne tveho "a", tak potiz je v tom, ze do blenderu se dostal vnejsi obrys pismene dvakrat (pokud jsem to neprehledl ve vasi diskusy). Pokud s kurzorem nad vnejsim obrysem stisknes "L" vybere se ti cely obrys a "X" smaznes.
Mozna zkus v Ilustratoru zmenit vychozi typ dokumentu?

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/