blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
posunutí čočky?(perspektiva) http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=997 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Blitz [ pon dub 25, 2005 7:34 pm ] |
Předmět příspěvku: | posunutí čočky?(perspektiva) |
poblém následující, nevím kolik z vás se s tím setkalo.) mám nastavenou perspektivu a čočku(teď možná nepíšu uplně správně pojmy ale snad si rozumíme). Ta čočka je nastavená na nějakou hodnotu, tak aby odpovídala realitě. Vše je v pořádku do okamžiku kdy chci udělat detail na nějaký objekt. Ještě výraznější je to u nějakého charakteru. Já totiž přiblížím kameru tak, aby jí vyplňoval komplet objekt, čímž ale současně kameru hodně přiblížím a zdeformuji perspektivu. problém je následující. Potřebuju aby i při přiblížení na detail fungovala perspektiva tak jako když je objekt zabíraný z dálky(podobně jako třeba když fotím). No a potíž je v tom , že nevím jak to přesně nastavit, jaké to má pravidlo má-li vůbec nějaké. Já samozřejmě tu perspektivu(nebo spíš čočku) mužu vypnout uplně, ale tím už to není realita..jak jsem psal, u lidského charakteru to má dost význam protože to mění proporce atd..řešní je samozřejmě objket vyrenderovat zdálky a pak oříznout, ale to také není idelální....tudíž abych to schrnul, mužu samozřejmě čočku posunovat jak chci, ale nevím přesně jak, aby to co nejvíc odpovídalo realitě nezávisle na na samotné vzdálenosti kamery od od objektu...snad si rozumíme.... tady je pouze ilustrační screen http://blitz.blender3d.cz/blender_obraz ... ektiva.jpg |
Autor: | AD [ pon dub 25, 2005 11:01 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
... tak to znám, a je to stené jako při focení ...... taky hledám rozumný způsob, jak to odstranit, protože u těch charakterů je to opravdu problém.... nejsem si jistý, co myslíš tím nastavením čočky ale mě se zatím jako nejlepší jeví vyselektovat kameru a upravit její úhlový záběr ... tedy parametr Lens kameru dám dál a zvýšením Lens, zmenším úhlovou velikost záběru a tím "přizoomuji" záběr .... správnou velikost lens dělám zkusmo a to tak, že správná je ta hodnota, kdy přestávám vidět rozdíl deformací i přes jeho další zvyšování... ještě poznámka.... neměníš perspektivu... ta tam je stále, ale měníš úhlové velikosti objektů a ty jsou přímo závislé na vzdálenosti od kamery.... čím, blíž, tím větší a proto také větší zdánlivé deformace (když tak nakreslím)..... problém bude částečně v blenderu.... při defautním nastavení by měl render vypadat jako fotka ze zhruba stejně vnímané vzdálenosti....a já mám dojem, že je kamera jakoby blíž objektu, než to vypadá... |
Autor: | Blitz [ úte dub 26, 2005 12:01 am ] |
Předmět příspěvku: | |
jj šlo i o parametr lens(což je přímo název pro čočku nebo ojektiv) dělám to v podstatě stejně, nicméně nepříjde mi to moc ideální(protože to je jen odhad od oka) už jsem se zkoušel ptát i jinde(jak je to třeba v jiném programu) uvídím jestli se k tomu někdo vyjádří... |
Autor: | Blitz [ úte dub 26, 2005 12:06 am ] |
Předmět příspěvku: | |
jinak mě osobně taky příjde že je to celé trochu posunuté a k deformaci dochází dřív než by mělo vzhledem k vzdálenosti kamery.. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |