poblém následující, nevím kolik z vás se s tím setkalo.) mám nastavenou perspektivu a čočku(teď možná nepíšu uplně správně pojmy ale snad si rozumíme). Ta čočka je nastavená na nějakou hodnotu, tak aby odpovídala realitě. Vše je v pořádku do okamžiku kdy chci udělat detail na nějaký objekt. Ještě výraznější je to u nějakého charakteru. Já totiž přiblížím kameru tak, aby jí vyplňoval komplet objekt, čímž ale současně kameru hodně přiblížím a zdeformuji perspektivu. problém je následující. Potřebuju aby i při přiblížení na detail fungovala perspektiva tak jako když je objekt zabíraný z dálky(podobně jako třeba když fotím). No a potíž je v tom , že nevím jak to přesně nastavit, jaké to má pravidlo má-li vůbec nějaké. Já samozřejmě tu perspektivu(nebo spíš čočku) mužu vypnout uplně, ale tím už to není realita..jak jsem psal, u lidského charakteru to má dost význam protože to mění proporce atd..řešní je samozřejmě objket vyrenderovat zdálky a pak oříznout, ale to také není idelální....tudíž abych to schrnul, mužu samozřejmě čočku posunovat jak chci, ale nevím přesně jak, aby to co nejvíc odpovídalo realitě nezávisle na na samotné vzdálenosti kamery od od objektu...snad si rozumíme....
tady je pouze ilustrační screen
http://blitz.blender3d.cz/blender_obraz ... ektiva.jpg