blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Tažení vertex bodů
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=8983
Stránka 11

Autor:  Robix [ ned úno 05, 2017 3:16 pm ]
Předmět příspěvku:  Tažení vertex bodů

Prosím o radu.
V mesh objektu mám klikatou hranu skládající se z několika set bodů, které potřebuji ve směru osy Z dostat do roviny tak , aby hrana byla v tomto směru rovná. Pokud si označím v editačním režimu vždy jeden vertex a zadám v panelu Transform/Vertex/Y: -10,6 a potvrdím, dostane se mi vždy vybraný bod do požadované pozice (podotýkám, že v okně transform mám nastavení "Global"), bohužel když označím více bodů a opět potvrdím stejné nastavení -10.6, tak se vybrané body dostanou každý do jiné pozice a nedocílím požadované roviny. Existuje nějaká schůdné řešení, jak dostat hranu do roviny při označení ideálně všech bodů?
Hranu by také mohl oříznout nějakým modifikátorem, ale výsledek obvykle za moc nestojí

Autor:  Marek [ pon úno 06, 2017 4:01 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Tažení vertex bodů

Nejjednodušší postup je následující:
Označ si ty body, které chceš zarovnat.
Aktivuj scalování (S), omez scalování na osu Z (klávesa Z) a pak na numerické klávesnici dej hodnotu 0. Tím se ti body srovnají do roviny. Teď už jim v té paletce transforms můžeš zadat požadovanou výšku a všechny se přesunou tam, kam chceš.

Takže v edit modu označíš požadované vertexy a stiskneš S, Z, 0, Enter. Hotovo :)

Autor:  Robix [ stř úno 08, 2017 10:42 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Tažení vertex bodů

100% výsledek, ušetří spoustu času. Díky moc :-D

Autor:  G_Taurus [ stř úno 08, 2017 4:36 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Tažení vertex bodů

Robix: pak ještě pokud chceš zarovnat k nějakému vertexu označ si ten vertex a dej Shift+S 3D cursor to selected označ body k zarovnání dej pivot na kurzor a scale Z(podle osy na kterou chceš zarovat) numerická nula jak píše Marek.

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/