Právě je pát lis 22, 2024 4:08 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Vytažení profilu
PříspěvekNapsal: sob led 21, 2017 10:12 pm 
Offline
..
..

Registrován: čtv led 05, 2017 8:29 pm
Příspěvky: 19
Prosím o radu
Vytvořil jsem si model trapézového plechu vertikálně ve tvaru vlny tím, že jsem profil tvořený Beziérovou křivkou vytáhl pomocí tlačítka "BEVEL OBJECT" po křivce "Path". Profil se mi podařil, ale zakončení je samozřejmě rovné. Jde mi o to, zda vytažením mohu docílit objektu, jehož počátek i konec bude mít rovněž tvar vlny viz.odkaz. případně jak takový tvar ideálně vytvořit dodatečně, např. po převodu na Mesh object. Primitivně vytvarovat předmětem umím, ale zde se jedná o produktové "foto" a potřebuji mít vše naprosto přesné. Předem díky za každý tip

http://robix.rajce.idnes.cz/rajce/#Evrovlna10.jpg


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vytažení profilu
PříspěvekNapsal: ned led 22, 2017 4:57 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 05, 2009 8:37 pm
Příspěvky: 1212
Proč převod do meshe, rovnou bych to modeloval v polygonech...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vytažení profilu
PříspěvekNapsal: pon led 23, 2017 1:57 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 27, 2009 2:27 pm
Příspěvky: 567
Možná by bylo lepší udělat si meshový object a ten deformovat pomocí křivky. Mimo jiné můžeš převádět alt+c na curve nebo mesh


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vytažení profilu
PříspěvekNapsal: pon led 23, 2017 9:50 pm 
Offline
..
..

Registrován: čtv led 05, 2017 8:29 pm
Příspěvky: 19
Díky za rady.
Převádět na Mesh a zpět umím, osobně se mi zamlouvá návrh deformovat pomocí křivky, jen přesně nevím, jak to provést. Kdysi jsem si dělal nějaké produktové snímky ve 3DS a tam šlo docílit určitého tvaru tím, že se od stávajícho polotovaru "odečetl" jiný pomocný tvar a tím se docílilo toho výsledného viz.odkaz níže, jak bych si to představoval - tedy odečíst modré pomocné mesh objekty od šedé vlny, která se nachází mezi nimi, ideálně pokud by na to existoval nějaký modifikátor. Ale deformace pomocí křivky by možná bylo "čistější" řešení

http://robix.rajce.idnes.cz/nastenka/#blender.jpg


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vytažení profilu
PříspěvekNapsal: úte led 24, 2017 12:50 am 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 27, 2009 2:27 pm
Příspěvky: 567
Je na to modifikátor curve který si na model můžeš dát i vícekrát a tím ho kroutit ve více směrech a tím bys mohl docílit požadovaného tvaru, ale nechce se mi to zkoušet zrovna :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vytažení profilu
PříspěvekNapsal: úte led 24, 2017 12:11 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 05, 2009 8:37 pm
Příspěvky: 1212
99 procent jedu v polygonech a jsem spokojený. Ale jsou i jiné alternativy jak píše noob.

jinak to jedno procento jsou dráty ty jedu s křivkou s profilem


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vytažení profilu
PříspěvekNapsal: úte led 24, 2017 5:21 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 05, 2009 8:37 pm
Příspěvky: 1212
Já bych to udělal takto

http://www.3dgrafika.cz/img/_gallery/31/31327.jpg

http://www.3dgrafika.cz/img/_gallery/31/31328.jpg


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vytažení profilu
PříspěvekNapsal: úte led 24, 2017 8:24 pm 
Offline
.....
.....

Registrován: úte čer 28, 2011 8:01 pm
Příspěvky: 421
Robix píše:
Díky za rady.
Převádět na Mesh a zpět umím, osobně se mi zamlouvá návrh deformovat pomocí křivky, jen přesně nevím, jak to provést. Kdysi jsem si dělal nějaké produktové snímky ve 3DS a tam šlo docílit určitého tvaru tím, že se od stávajícho polotovaru "odečetl" jiný pomocný tvar a tím se docílilo toho výsledného viz.odkaz níže, jak bych si to představoval - tedy odečíst modré pomocné mesh objekty od šedé vlny, která se nachází mezi nimi, ideálně pokud by na to existoval nějaký modifikátor. Ale deformace pomocí křivky by možná bylo "čistější" řešení

http://robix.rajce.idnes.cz/nastenka/#blender.jpg


To co asi hledáš je modifikátor Boolean - ten umožňuje odečítat jeden objem od druhého. Problém je v tom, že pracuje dobře jen s objekty, které mají nějaký objem. Samotná křivka s parametrem extrude je plochá. Musíš jí nejdřív přidat modifikátor Solidify - tím získá tloušťku a pak můžeš něco odečíst přes Boolean.

Pro snadnou práci s Booleans doporučuji addon BoolTool:
https://www.youtube.com/watch?v=kC1RmI5uces


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vytažení profilu
PříspěvekNapsal: sob led 28, 2017 11:25 pm 
Offline
..
..

Registrován: čtv led 05, 2017 8:29 pm
Příspěvky: 19
Děkuji všem moc za doporučení.
Modifikátory Boolean a Curve se mi příliš neosvědčily, i když docílím požadovaného tvaru , tak následná práce s objektem se příliš nedaří - např. nelze označit celou jednu hranu apod. Nejvíc se mi líbí řešení, které navrhl G_Taurus, jen musím přijít na to, jak takový tvar vymodelovat


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vytažení profilu
PříspěvekNapsal: pon led 30, 2017 12:36 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 05, 2009 8:37 pm
Příspěvky: 1212
Robix: Jednoduše vzal jsem si křivku z boku jako referenci a vymodelovat extrudováním vertexu části co se opakovaly jsem zduplikoval a spojil až byl pohled z boku tak jsem popotahal vertexu z vrchu taky podle křivky a pak jen vyexdrukoval a zrcadlil o zbytek se postaral Subdivision Surface a loop cut.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vytažení profilu
PříspěvekNapsal: stř úno 01, 2017 8:33 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 27, 2009 2:27 pm
Příspěvky: 567
Modelovat je nejjednodušší, ale měl jsem za to, že asi děláš nějakého grafika či něco takového která vyrání střešní krytinu a hledáš co nejrychlejší způsob jak solit jednu krytinu za druhou. Potom face to face není asi časově nejúspornější.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vytažení profilu
PříspěvekNapsal: stř úno 01, 2017 9:16 pm 
Offline
..
..

Registrován: čtv led 05, 2017 8:29 pm
Příspěvky: 19
Takže problém vyřešen, podařilo se mi poctivě vymodelovat požadovaný tvar. Sice je to pracnější, než požití příslušných modifikátorů, ale celý proces mám 100% pod kontrolou a s výsledkem jsem spokojen.

Na otázku zda dělám grafika. No, dělám příležitostně grafiku do webových stránek převážně ve Photoshopu, ale především jsem v zaměstnání zodpovědný za prodej střešních krytin, takže si dělám různé propagační materiály sám. Pokud řeším tzv. plechovky typu Lindab, Ruukki, EVROklik apod. tak je vždy 100% lepší render, než fotka. Dokud jsem řešil trapézy nebo klik, nebyl problém, to se dalo vymodelovat i v 3d modulu, co obsahuje PSP, ale kvůli vlně jsem musel sáhnout po Blenderu, kde zatím stále tápu.

Měl bych ještě jeden trapný dotaz. Stává se mi, když modeluji profil s Beziérovou křivkou, že z počátku vše probíhá korektně, ale po určité době se některé kotevní body a táhla od nich jakoby spřáhnou s body sousedními a když s nimi manipuluji, tak nechtěně hýbu i s těmi sousedními a prakticky mi to znemožní docílit správného tvaru. Týká se to především táhel od kotevních bodů, zkrátka od určitého okamžiku již nejsou tak flexibilní jako na počátku. Bohužel ani konverze bodů na jiný typ jako Vektor, Free apod. nepomáhá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vytažení profilu
PříspěvekNapsal: čtv úno 02, 2017 4:16 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 05, 2009 8:37 pm
Příspěvky: 1212
noob:
Robix:
Ano pravda přes křivky pokud je máš z nějakého softwaru je to nejrychlejší, ale metoda face to face mi nepřijde zcestná, tu jednu krytinu jsem měl za 5-8 minut. Což mi nepřijde tak neúsporné a navíc člověk nad tím má největší kontrolu. Takže bych ji radil spíš jít cestou modelování a kvality než přes křivky a kvantitu imho.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vytažení profilu
PříspěvekNapsal: čtv úno 02, 2017 4:24 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 05, 2009 8:37 pm
Příspěvky: 1212
Robix píše:
Měl bych ještě jeden trapný dotaz. Stává se mi, když modeluji profil s Beziérovou křivkou, že z počátku vše probíhá korektně, ale po určité době se některé kotevní body a táhla od nich jakoby spřáhnou s body sousedními a když s nimi manipuluji, tak nechtěně hýbu i s těmi sousedními a prakticky mi to znemožní docílit správného tvaru. Týká se to především táhel od kotevních bodů, zkrátka od určitého okamžiku již nejsou tak flexibilní jako na počátku. Bohužel ani konverze bodů na jiný typ jako Vektor, Free apod. nepomáhá


zkoušel jsi i nurbs curve?

s tou se mi vždycky pracovalo líp, ale co se týče té beziérové křivky nestává se mi s ní pokud je 2D vůbec nic co popisuješ. Kdyby jsi semka hodil .blend s tou chybkou mrknu na to :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vytažení profilu
PříspěvekNapsal: čtv úno 02, 2017 7:55 pm 
Offline
..
..

Registrován: čtv led 05, 2017 8:29 pm
Příspěvky: 19
Co se týká mého problému s křivkami, tak začínám mít trochu jasno. Stává se to pouze u souborů, s nimiž pracuji déle, jsou opakovaně ukládané, obsahují více objektů a mají bohatší historii. Pokud si otevřu zcela nový soubor a začnu pracovat s křivkou, tak je po celý čas vše naprosto bez komplikací.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz