Zdravím, ve volném čase se věnuji vývoji vlastní hry v Unity, k tomu taky patří modelování vlastních objektů...naneštěstí právě tohle je moje nejslabší stránka. Nejde o modelování samotné, spíš postrádám zkušenosti a základy topologie při modelování organických objektů. Obvykle modely "nějak" dokončím, ale jejich basemesh není "čistý", nebo vhodný pro animace. Zkoušel jsem okoukat topologie a edge flow z hotových objektů, ale je to jako se vším, když to vidíte hotové přijde vám to jednoduché a intuitivní, ale jakmile to máte udělat sami, je problém...
Ocenil bych proto reference na články, tutoriály a pod. které se zabývají určením topologie organických objektů (hard surface, mi nedělá takový problém) a jakékoliv rady a tipy. Zkoušel jsem hledat "fundamentals of topology of 3D organic objects" nebo třeba "how to determine edge flow of any object" a pod., ale moc uspokojivých výsledků jsem nenašel. Obvykle jde jen o základy 3D modelování, jako co je to polygon, vertex, atd, nebo směrování edge flow. V téhle fázi se začínám obracet už na fora. Reference můžou být i anglicky.
Jde mi napřiklad o modelování kreatur na které nejsou bohaté reference třeba je jen jeden obrázek a já potřebuji nějak vyhodnotit jak by měl vypadat zhruba mesh (použitý později pro rigování a animace). Vím že obvykle jde o zjednodušení modelu, cokoliv fantasy co je vytvořeno, má nějaký původ ve skutečném světě, buď jde o quadraplegy, humanoidy, nebo něco ze světa hmyzu a podobně, takže základy se dají použít i takhle. Pořád jde ale o organický mesh, který by měl splňovat nějaké principy topologie, které věřím, že člověk časem získá, ale je potřeba někde začít.
Děkuji.
|