blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Konický objekt http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=8947 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | elektrik [ sob dub 16, 2016 2:22 pm ] | ||
Předmět příspěvku: | Konický objekt | ||
Ahoj. Jsem začátečník. Umím si upravit už hotový objekt, ale od začátku něco vyrobit neumím. Potřeboval bych si vyrobit opravdu triviální, dlouhý objekt v kónickém tvaru. Měl bych dvě fáze dotazu. 1) Zkusil bych to sám nejspíš ze základního objektu Cylidner, ale nevím, jak přidat takovou tu manipulovatelnou kružnici na ten cylinder (viz příloha) a jak jí popř. smazat. Můžete mi poradit? 2) Kdyby jste někdo měl chvilku čas a mohl by jste mi tenhle objektík vymodelovat (*.obj) bez textur, světel.. prostě jen objekt, neplatil by bod 1) :)) Díky za jakoukoliv radu... Príma den/víkend Elek
|
Autor: | elektrik [ ned dub 17, 2016 12:10 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Konický objekt |
Už není třeba. Osobní důvtip je někdy lepší, než-li čekat na zdánlivě triviální radu ![]() Stáhl jsem si free model kuželky v OBJ a upravil dle potřeb, takže klidně lock. |
Autor: | G_Taurus [ pon dub 18, 2016 6:02 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Konický objekt |
smyčku vertexů přidáš nástrojem Loop cut Ctrl+R ten vršek přepni si přes Ctrl+Tab do Face označ si ten vršek a dej klávesu X Only Faces tím se toho vršku zbavíš jestli ho tam zase ten n-gon chceš přidat přepni se Ctrl+Tab Vertex označ si horní smyčku a dej klávesovou zkratku F tím se to zase zaplní |
Autor: | smrq [ ned zář 25, 2016 10:27 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Konický objekt |
pokud je to nováček, možná ani neví, co je N-gon, martine. pokud jsi chtěl vymodelovat kuželku, doporučoval bych ti začít s kružnicí (prázdnou, nevyplněnou), které pomocí klávesy S uděláš patřičný rozměr a pak v Editačním menu extruduj (klávesa E), posouvej (klávesa G) po ose Z a měň velikost vybraného prstence (loopu) vertexů pomocí klávesy S. zní to asi zmateně, ale je to primitivní a po pár pokusech se budeš orientovat bez problémů. a hlavně, toto je absolutní základ modelování, pokud chceš v Blenderu dělat dál, bez znalostí tohoto (a i martinova) postupu to nepůjde. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |