Právě je pát lis 22, 2024 4:36 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Konický objekt
PříspěvekNapsal: sob dub 16, 2016 2:22 pm 
Offline
.
.

Registrován: sob dub 16, 2016 12:27 am
Příspěvky: 2
Ahoj.
Jsem začátečník. Umím si upravit už hotový objekt, ale od začátku něco vyrobit neumím. Potřeboval bych si vyrobit opravdu triviální, dlouhý objekt v kónickém tvaru.
Měl bych dvě fáze dotazu.

1) Zkusil bych to sám nejspíš ze základního objektu Cylidner, ale nevím, jak přidat takovou tu manipulovatelnou kružnici na ten cylinder (viz příloha) a jak jí popř. smazat. Můžete mi poradit?

2) Kdyby jste někdo měl chvilku čas a mohl by jste mi tenhle objektík vymodelovat (*.obj) bez textur, světel.. prostě jen objekt, neplatil by bod 1) :))

Díky za jakoukoliv radu...

Príma den/víkend

Elek


Přílohy:
Poznámka: Zde je patrná ta kružnice, kterou myslím.
kruznice.jpg
kruznice.jpg [ 35.6 KiB | Zobrazeno 3801 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konický objekt
PříspěvekNapsal: ned dub 17, 2016 12:10 am 
Offline
.
.

Registrován: sob dub 16, 2016 12:27 am
Příspěvky: 2
Už není třeba. Osobní důvtip je někdy lepší, než-li čekat na zdánlivě triviální radu :emo15: .
Stáhl jsem si free model kuželky v OBJ a upravil dle potřeb, takže klidně lock.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konický objekt
PříspěvekNapsal: pon dub 18, 2016 6:02 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 05, 2009 8:37 pm
Příspěvky: 1212
smyčku vertexů přidáš nástrojem Loop cut Ctrl+R

ten vršek přepni si přes Ctrl+Tab do Face označ si ten vršek a dej klávesu X Only Faces tím se toho vršku zbavíš jestli ho tam zase ten n-gon chceš přidat přepni se Ctrl+Tab Vertex označ si horní smyčku a dej klávesovou zkratku F tím se to zase zaplní


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konický objekt
PříspěvekNapsal: ned zář 25, 2016 10:27 am 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 16, 2008 12:00 am
Příspěvky: 1206
Bydliště: Vsetín
pokud je to nováček, možná ani neví, co je N-gon, martine.

pokud jsi chtěl vymodelovat kuželku, doporučoval bych ti začít s kružnicí (prázdnou, nevyplněnou), které pomocí klávesy S uděláš patřičný rozměr a pak v Editačním menu extruduj (klávesa E), posouvej (klávesa G) po ose Z a měň velikost vybraného prstence (loopu) vertexů pomocí klávesy S.
zní to asi zmateně, ale je to primitivní a po pár pokusech se budeš orientovat bez problémů. a hlavně, toto je absolutní základ modelování, pokud chceš v Blenderu dělat dál, bez znalostí tohoto (a i martinova) postupu to nepůjde.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz