blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Objekt sleduje pohyb jiného objektu http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=8917 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | nero [ čtv bře 26, 2015 6:37 pm ] | ||
Předmět příspěvku: | Objekt sleduje pohyb jiného objektu | ||
Ahoj, mám vytvořit dva objekty (A a B) tak, aby objekt B následoval objekt A, když se s ním bude pohybovat, v určité vzdálenosti. Tzn, když pohnu objektem A tak se automaticky pohne bod B tak, aby byl opět ve stejné poloze a dané vzdálenosti jako je A. Mám vytvořen objekt A + jeho pohyb (druhá kostka zatím nic neumí). Nevěděl by prosím někdo jak dál?
|
Autor: | Marek [ čtv bře 26, 2015 8:17 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Objekt sleduje pohyb jiného objektu |
Nejsem si úplně jistý, jestli rozumím, čeho chceš dosáhnout, ale možná potřebuješ obyčejnou parent vazbu: Označ objekt B, pak se Shiftem objekt A (budou oba označené a objekt A bude aktivní), pak zmáčkni Ctrl + P a vyber Object. Nyní bude objekt B kopírovat pohyb objektu A. |
Autor: | X_H_N [ pát bře 27, 2015 1:32 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Objekt sleduje pohyb jiného objektu |
v pythonu me napada vemes souradnice objektu A a objektu B odectenim dostanes vektor ze ktereho dostanes uhel a pak budes box tlacit a z vektoru dostanes i vzdalenost tak si urcis mez kdy prestane pronasledovat |
Autor: | nero [ čtv dub 02, 2015 6:20 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Objekt sleduje pohyb jiného objektu |
Marek píše: Nejsem si úplně jistý, jestli rozumím, čeho chceš dosáhnout, ale možná potřebuješ obyčejnou parent vazbu: Označ objekt B, pak se Shiftem objekt A (budou oba označené a objekt A bude aktivní), pak zmáčkni Ctrl + P a vyber Object. Nyní bude objekt B kopírovat pohyb objektu A. Tohle jsem udělala, ale bohužel to přesně neodpovídá zadání. Představ si to jako autopilota v autě. Popojíždíš v koloně, tak zapneš tlačítko, a auto bude pomocí nějakých senzorů měřit vzdálenosti od auta před ním, když se toto auto rozjede, tvoje auto vyhodnotí větší vzdálenost a také se rozjede a když se auto před tebou zastaví tak až to tvoje dosáhne dané vzdálenosti tak se zastaví také. Prý se to dělá pomocí timeru |
Autor: | nero [ čtv dub 02, 2015 6:26 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Objekt sleduje pohyb jiného objektu |
X_H_N píše: v pythonu me napada vemes souradnice objektu A a objektu B odectenim dostanes vektor ze ktereho dostanes uhel a pak budes box tlacit a z vektoru dostanes i vzdalenost tak si urcis mez kdy prestane pronasledovat No takhle nějak to nejspíš bude, ale nevím jak to zapsat do toho pythonu. Vůbec neumím programovat, takže nemám ani potuchy o tom jak to mám udělat. |
Autor: | X_H_N [ čtv dub 02, 2015 8:04 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Objekt sleduje pohyb jiného objektu |
nero píše: X_H_N píše: v pythonu me napada vemes souradnice objektu A a objektu B odectenim dostanes vektor ze ktereho dostanes uhel a pak budes box tlacit a z vektoru dostanes i vzdalenost tak si urcis mez kdy prestane pronasledovat No takhle nějak to nejspíš bude, ale nevím jak to zapsat do toho pythonu. Vůbec neumím programovat, takže nemám ani potuchy o tom jak to mám udělat. Jestli chces neco tvorit tak silne doporucuju si projit python nejdriv bokem hodne to setri cas http://www.codecademy.com/ tady najdes super prehledny interaktivni kurz na ruzne scripty je tam i python ja sem tam osobne projel celi javascript a potom pri praci je to velmi znat hned vis co mas delat a nemusis furt nekde badat zdlouhave. |
Autor: | Marek [ čtv dub 02, 2015 8:46 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Objekt sleduje pohyb jiného objektu |
nero píše: Marek píše: Nejsem si úplně jistý, jestli rozumím, čeho chceš dosáhnout, ale možná potřebuješ obyčejnou parent vazbu: Označ objekt B, pak se Shiftem objekt A (budou oba označené a objekt A bude aktivní), pak zmáčkni Ctrl + P a vyber Object. Nyní bude objekt B kopírovat pohyb objektu A. Tohle jsem udělala, ale bohužel to přesně neodpovídá zadání. Představ si to jako autopilota v autě. Popojíždíš v koloně, tak zapneš tlačítko, a auto bude pomocí nějakých senzorů měřit vzdálenosti od auta před ním, když se toto auto rozjede, tvoje auto vyhodnotí větší vzdálenost a také se rozjede a když se auto před tebou zastaví tak až to tvoje dosáhne dané vzdálenosti tak se zastaví také. Prý se to dělá pomocí timeru Toho by se dalo dosáhnout pomocí constraints - kombinace "Limit distance" a "Track to", ale nevím, jestli constraints fungují i v BGE. Takže asi nezbyde nic jinýho než ten Python - s tím ti ale neporadím, protože programovat neumí. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |