blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Walk cycle-sledování dvou a více cest http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=8876 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | aretho [ pon srp 04, 2014 2:58 pm ] |
Předmět příspěvku: | Walk cycle-sledování dvou a více cest |
Zdravím Vás lidi, mám problém s armaturou, nebo jakýmkoliv objektem který sleduje cestu..a po skončení "doražení do cíle "by sledoval cestu jinou. Např panáček jde chůzí, zastaví se vykoná nějakou akci a pak jde zas dál. Vytvořím dvě křivky path a objekt..následně zvolím objekt a cestu dám ctrl+path a vyberu follow path..to funguje krásně, ale jakmile chci aby animace zůstala (dosavadní pohyb) a on pak pokračoval po jiné cestě tak jsem v koncích. Na youtub sem našel jen obyčejné walk cycle a tady sem se toho nedohledal i když sem neprohledával celé forum. Tak prosím o radu příp. odkaz kde je to vysvětleno, díky |
Autor: | aretho [ stř srp 06, 2014 7:40 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Walk cycle-sledování dvou a více cest |
Mám to brát tak , že nikdo neví . Nebo se jen pitomě ptám ? Možná že na to jdu špatně.. Jednodušebych potřeboval aby box sledoval cestu křivky path..a až dosáhne nakonec sledoval by další křivku path např do kolmice...přičemž by pohyb snímků zůstal zachován, teď mi ihned následuje cestu druhou...případně se to snaží nějak zprůměrovat dva směry. |
Autor: | Marek [ stř srp 06, 2014 10:04 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Walk cycle-sledování dvou a více cest |
Ptáš se dobře, ale v poslední době sem moc lidí nechodí, takže asi nikdo neví. Já takhle z hlavy taky nevim, ale vpodstatě bych takový problém řešil tak, že bych se snažil naanimovat tu vlastní závislost na té Path. že bys měl nejdřív vypnutou závislost na druhé a zapnutou na první křivce a v pravý čas bys to přehodil. Pokud tam není žádný slider pro to určení jak moc se to má pohybovat podle té křivky, tak bych si pomohl Empty's a constraints. Jedno empty by jezdilo po jedný křivce v čase 1 až 10, druhý po druhý křivce v čase 11-20. Pak bys tomu svému charakteru dal constraint copy transforms s targetem Empty_1 a na snímkách 1-10 bys nechal influence na 1.0 a pak bys ho stáhnul na 0. Vše pomocí klíčů. Pak bys přidal druhou constraint copy transforms s targetem Empty_2 a influence bys zapnul jen na snímkách 11-20. No, nemám teď blender před sebou, tak nemůžu vyzkoušet jestli to funguje, ale snad ano. Je to trochu krkolomné a asi by to šlo i jednodušeji... |
Autor: | aretho [ stř srp 13, 2014 7:43 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Walk cycle-sledování dvou a více cest |
to se závislostí zkouším od začátku..teď sem zkoušel constraints i prázdné objekty a stále bez výsledku..už mě napadá jen vždycky na konci křivky objekt vytvořit..duplikovat a předchozí smazat, ale přijde mi to zbytečně složité. První jsem zkoušel přes parent follow path,pak si hrát s nastavením křivky a nic..pak constraints follow path a tracking a taky moc nepomohlo, docela začínám pochybovat jestli to vůbec jde |
Autor: | aretho [ ned srp 24, 2014 8:59 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Walk cycle-sledování dvou a více cest |
tak pořád si nevím rady, neporadí někdo ? možná s lepší znalostí angličtiny...na blender artist jsem našel max toto : if you made a "follow-path" with ctrl-P and the object starts moving along the path from frame 1 on then you first have to delete the fcurve "evaluation-time" for the path (the child-object has no fcurve!!, thats why you wont found any fcurve for the child-object). After deletion, the child-object will no more follow and stay at its position. Asume your path has the default path-animation frames of 100 (goto to the settings of the path, its the field above the animation-time) Then goto frame 100 on the timeline and enter into the animation-time field the number 0 and press I to insert a keyframe for this value (or use the right-mouse-click and the popup-menu .. to do it). Then goto frame 200 on the timeline and enter the value 100 into this field and! enter a keyframe for it. Run the animation and the child-object will start moving at frame 100 and reach its end at frame 200, because you have set the fcurve to start at position 0 at frame 100 and reach 100 at frame 200 and the whole path is only 100 frames long. Check the interpolation-mode of this fcurve, you may set it to linear or like the slow start and slow end part .. ale nějak nerozumím jak smazat fcurve "evaluation time" pro cestu..a taky kde je animation time... |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |