blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

problem se sklem.
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=8838
Stránka 11

Autor:  Bildo [ sob bře 08, 2014 2:59 am ]
Předmět příspěvku:  problem se sklem.

Po dlouhe dobe si jen tak hraji s Blenderem. A mam problem se sklem. Kdyz mam sklicko od bryli ven z objektu, tak mi ho pekne (pruhledne po rendru zobrazi) Ale kdyz ho vlozim do ramecku, tak mi ho render nepocita pruhledne. :(
Cim to muze byt ? :(
Příloha:
mimmon pokus.png
mimmon pokus.png [ 39.25 KiB | Zobrazeno 3586 krát ]

Příloha:
mimmon pokusIN.png
mimmon pokusIN.png [ 34.91 KiB | Zobrazeno 3586 krát ]

Příloha:
mimon.rar [108.32 KiB]
80 krát

Prosim nekoho zkusenejsiho o radu. Fakt vubec netusim. A to jsem tam schvalne ponastavoval ty samply na co nejvic. I v materalu skla, i v ambient oclusionu

Autor:  Marek [ sob bře 08, 2014 3:36 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: problem se sklem.

každý materiál má v nastavení záložku Shadow. V tom je zaklikávací možnost Receive Transparent (shadows) a tuhle kolonku musíš zaškrtnout u všech materiálů té figurky. Pak už by to mělo renderovat korektně.

Autor:  Bildo [ sob bře 08, 2014 5:23 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: problem se sklem.

Ok, dik za radu !

Autor:  CZmarekMB [ úte kvě 13, 2014 11:00 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: problem se sklem.

Zdravím všechny, omlouvám se, využiju tohle téma.
Zkouším, učím se "Blenderovat" a hlavně renderovat.
Používám Cycles Render a nedaří se mi nastavit pruhlednost oken, teď to vypadá jak noční obloha

Přílohy:
blender.jpg
blender.jpg [ 176.02 KiB | Zobrazeno 3453 krát ]

Autor:  Marek [ stř kvě 14, 2014 12:06 am ]
Předmět příspěvku:  Re: problem se sklem.

Problém je v tom, že ty skla vrhají stín na interiér. Proto se to renderuje pomalu a je tam ten šum. Nejlehčí je vypnout vrhání stínů u těch oken. Dej si okna do samostatných objektů (pokud je tak nemáš) a v nastavení objektu vypni Shadow (viz obrázek v příloze).

Přílohy:
Sklo_Stiny.jpg
Sklo_Stiny.jpg [ 26.08 KiB | Zobrazeno 3452 krát ]

Autor:  Marek [ stř kvě 14, 2014 12:16 am ]
Předmět příspěvku:  Re: problem se sklem.

Další řešení stejného problému:
Vytvoř si vlastní materiál skla kombinací transparent a glossy shaderů. Klasický glass shader má v sobě zakomponovanou refrakci, která způsobuje problémy.

Přílohy:
Glass_Mat.jpg
Glass_Mat.jpg [ 13.55 KiB | Zobrazeno 3452 krát ]

Autor:  CZmarekMB [ stř kvě 14, 2014 8:06 am ]
Předmět příspěvku:  Re: problem se sklem.

Děkuju Marku :wink:

Materiál vytvořen mám, tak tady je snad vše v pořádku. Zkusím druhou variantu. :emo17:

Přílohy:
Bez názvu.gif
Bez názvu.gif [ 53.3 KiB | Zobrazeno 3444 krát ]

Autor:  Marek [ stř kvě 14, 2014 11:44 am ]
Předmět příspěvku:  Re: problem se sklem.

Není zač, pokud nepomohlo jedno, nepomůže podle mě ani to druhé, problém bude asi někde jinde. Kdyžtak napiš, jestli se ti to podařilo vyřešit. Docela by mě to zajmalo...

Mimochodem, na kolik samplů to renderuješ?

Autor:  CZmarekMB [ stř kvě 14, 2014 1:19 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: problem se sklem.

jedu na 800 samplů a něco se povedlo, dokonalost to není, ale mě to zatím postačuje, moje nároky to zatím splnilo :lol:

děkuju ;)

Přílohy:
nahled.png
nahled.png [ 125.8 KiB | Zobrazeno 3436 krát ]

Autor:  Marek [ stř kvě 14, 2014 3:10 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: problem se sklem.

800 samplů je docela dost. To by mělo být skoro bez šumu. Kdyby ti nevadilo poslat blend, tak bych se na to podíval, jinak těžko radit, těch příčin může bejt celá řada.

Autor:  CZmarekMB [ stř kvě 14, 2014 3:51 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: problem se sklem.

není problem cokoli poslat ;)

Autor:  Marek [ stř kvě 14, 2014 6:46 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: problem se sklem.

tak pošli ten svůj blend :) klidně i jako soukromou zprávu...

Autor:  Marek [ stř kvě 14, 2014 8:45 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: problem se sklem.

Hezkej model :emo17: , mám jenom dvě věci:

u materiálu skla:
máš tam Glossy shader s roughnes 10 - to je nesmyslná hodnota. u skla by to mělo bejt něco mezi 0 a 0.003 :)

u sedačky tam mixuješ velvet s glossy s faktorem 0,01 - to znamená, že to glossy se tam prakticky neuplatní, jenom tě to stojí výpočetní čas a způsobuje to takové malé bílé tečky na sedačce.

Jinak ten drobnej šum uvnitř auta můžeš odstanit opravdu jen tím, že zvedneš počet samplů. tam s tím nic neuděláš...

Autor:  CZmarekMB [ stř kvě 14, 2014 9:04 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: problem se sklem.

Máro děkuju za pomoc, já ještě ty hodnoty neznám a hledám, zkouším, testuji.

Model je krásnej, o tom žádná, půjčil ho tvůtce z ruska za účelem otexturování a vytvoření podpisových kartiček, sedačky jsou free ;) Já se modelování teprve začnu učit na modelu svého reálného vozu, blueprinty už mám.

Ještě jednou děkuju

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/