blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
obrys v Edit módu - posun vertexů po normále o konst. vzdál. http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=8802 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Had_CB [ pon zář 02, 2013 5:49 pm ] |
Předmět příspěvku: | obrys v Edit módu - posun vertexů po normále o konst. vzdál. |
ahoj, pokouším se zjistit, jestli se nějak jednoduše dá dosáhnout něčeho jako je outline - posun více vertexů po normále o konstantní vzdálenost. četl jsem návody na různé workaroundy, použití nástroje (I)nset dává za různých okolností různé výsledky, nejuspokojivější je, zdá se, modifikátor Solidify, ale v obou případech se musí postupovat ukrutně složitě, extrudovat pomocnou množinu vertexů, nastavit spoustu vlastností a následně přebytečné nově vytvořené i pomocné vertexy smazat/sloučit. máte nějaký tip? jak to řešíte vy? edit: tak ani solidify už v případě relativně jednoduchých tvarů nedává solidní výsledky :( https://www.dropbox.com/s/klr6i8knp0yalpg/outlineXsolidify.PNG je nějaký osvědčený/doporučený postup, jak dát vědět vývojářům/komunitě požadavek, resp. námět na úpravu? |
Autor: | Marek [ pon zář 02, 2013 7:21 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: obrys v Edit módu - posun vertexů po normále o konst. vz |
To co popisuješ (posun vertexů ve směru normál) se dá v edit modu snadno udělat pomocí Alt + S. Solidify funguje trochu sofistikovaněji a můžeš tím docílit konstantní tloušťky. V tom případě, který jsi ukázal, jsi nejspíš udělal tu chybu, že jsi zvětšoval objekt v Object módu. Transformace v object modu se "aplikují" až uplně nakonec, dokonce i po modifikátorech. Takže na tom tvym příkladě se nejdřív použije Solidify a teprve pak se to zvětší v ose x. Proto se zdá, že ten modifikátor nefunguje správně. Dá se to snadno napravit tak, že v object modu dáš Ctrl + A a vybereš Scale. Tím se jakoby zapeče zvětšení do edit modu (nevim, jak to lépe popsat). Na první pohled bude objekt vypadat stejně, ale jeho měřítko bude 1 a to ve všech osách... Co se týká tvého posledního dotazu: Zaprvé: Neposílej stejné dotazy dvakrát na stejné forum do jiných threadů. Je v tom pak guláš. Zadruhé: Osvědčený postup asi není. Můžeš to zkusit nadhodit na foru blenderartists.org kam většina vývojářů taky občas zavítá, ale většina lidí tam má požadavků a námětů plný zuby. Jediný, co by mohlo zafungovat, že bys někomu zaplatil za to, aby ti to nakódoval... |
Autor: | Had_CB [ úte zář 03, 2013 2:37 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: obrys v Edit módu - posun vertexů po normále o konst. vz |
Díky za tip, Alt+S se dá využít také, nicméně pro pěkný rovnoměrný obrys tak jako tak musím udělat spoustu kroků navíc, separaci, extruzi kvůli narovnání normál, vytažení po normálách, smazání přebytečných vertexů, sloučení s původním objektem a odstranění duplicit, takže nakonec je celkem jedno, jestli si vyberu Alt+S nebo modifikátor. Pátral jsem i po příčině nerovnoměrného obrysu u funkce solidify ze mnou uvedeného příkladu a skutečně je to použitím nesymetrického zvětšení v objektovém módu. Zkoušel jsem i resetovat informaci o předchozí transformaci zapečením, ale to se mi nějak nepovedlo, ani v Object, ani v Edit módu. Naštěstí to ale neznamená, že nesymetrické škálování během přípravy řídícího obrysu vylučuje použití solidify pro následné vytvoření rovnoměrného obrysu, jen je nutné tuto transformaci provést v Edit módu, potom už dává solidify očekávaný výsledek. Ještě jednou díky. |
Autor: | Had_CB [ pát zář 06, 2013 12:20 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: obrys v Edit módu - posun vertexů po normále o konst. vz |
No jo. kdybych nebyl hlupákem... Jelikož mám dlouhé vedení, prosím všechny zúčastněné, aby v případné komunikaci se mnou kromě zkratek používali i názvy funkcí. Nepochopil jsem totiž, že jde o zkratku a funkci Object - Apply - Scale jsem objevil až teď, náhodou, při řešení problémů s neproporcionálním UV unwrapem. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |