Právě je čtv bře 28, 2024 12:10 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Fyzika
PříspěvekNapsal: čtv bře 21, 2013 8:59 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
Robil som na jednom projekte taku obycajnu simulaciu CLOTH (veterny rukav). Uz je to hotove ale tak ma napadlo, ze by to vyzeralo lepsie ak by som celu simulaciu urobil naviac este tak, ze ten rukav by sa nehybal len vetrom (latka) ale naviac by sa cela konstrukcia otacala podla smeru vetru. Tak ako je to vlastne pri ozajstnom rukave. Nevie niekto ako na to dosiahnut este otacanie tej konstrukcie?

Diky.

R.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fyzika
PříspěvekNapsal: čtv bře 21, 2013 12:32 pm 
Offline
.....
.....

Registrován: úte čer 28, 2011 8:01 pm
Příspěvky: 421
Nejsem si uplně jistej, jestli to funguje správně, ale snad ano.

http://www.pasteall.org/blend/20236

Postup je následující: Vložíš empty někam na konec toho pytle. Označíš empty, se shiftem označíš i pytel, přepneš se do edit modu a označíš vertexy na konci pytle, dáš ctrl+P. Teď se to empty bude hejbat s těma vertexama. Vložíš další empty, který bude ve stejné výšce jako pytel a dáš mu constraint typu copy location a dáš aby kopíroval polohu x a y (NE z) toho prvního empty. No a pak jenom přiřadíš další constraint tomu pytli - typ Track to - a dáš trackovat to druhý empty.

Ještě by se tam asi dalo zabudovat nějaký zpomalení, aby se to otáčelo až chvíli potom, co se ten vítr otočí, ale to by bylo možná až zbytečně složitý...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fyzika
PříspěvekNapsal: čtv bře 21, 2013 12:47 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
No trosku tomu nerozumiem alebo si neviem predstavit co bude kolidovat s force fieldom WIND aby sa to tocilo??? Inak to ukotvenie v CLOTH simulacii "Pinning" na prve vertexy z rukavu som pouzil. Ale diky. Az budem mat cas skusim to...

Jo uz to chapem! Proste podla otacania planu alebo toho objektu co ma force field bude kopirovat otacanie objekt iny..... no jasneeeee. Diky. Tak to ani skusat nemusim. To musi fungovat na 100%. Ze ma to nenapadlo. :)))

R.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fyzika
PříspěvekNapsal: čtv bře 21, 2013 9:59 pm 
Offline
.....
.....

Registrován: úte čer 28, 2011 8:01 pm
Příspěvky: 421
Siso píše:
Jo uz to chapem! Proste podla otacania planu alebo toho objektu co ma force field bude kopirovat otacanie objekt iny..... no jasneeeee. Diky. Tak to ani skusat nemusim. To musi fungovat na 100%. Ze ma to nenapadlo. :)))

R.


podle toho co píšeš si nejsem jistej, jestli jsi to pochopil tak jak jsem to psal :)
koukal ses na ten blend?
No snad jsi ten svůj problém vyřešil :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fyzika
PříspěvekNapsal: pát bře 22, 2013 8:58 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
Jo, ted uz jo... :) V tom zapale vyriesenia problemu som si ho zabudol pozriet.

ALE: :)

Mne to pride ako keby som sa bavil s niekym z CVUT? Je to tak. ;))))
Preco tak zlozite? Tak ako som to pochopil ja na zaklade tvojho podnetu som to upravil a funguje to. Nepochopil som uplne tie tvoje dva empty za rukavom?? Kazdopadne mrkni na tvoj upraveny blend jak som to myslel ja. Proste iba COPY ROTATION (iba os Z) podla rotacii vetru. Znizis Influence aby to ten rukav nebral az tak vazne a voala... :)

http://www.uschovna.cz/zasilka/L46JZ4CFR5S4JVU9-PHC

Ale kazdopadne diky Marek.

R.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fyzika
PříspěvekNapsal: pát bře 22, 2013 11:08 am 
Offline
.....
.....

Registrován: úte čer 28, 2011 8:01 pm
Příspěvky: 421
Siso píše:
Mne to pride ako keby som sa bavil s niekym z CVUT? Je to tak. ;))))
Preco tak zlozite? Tak ako som to pochopil ja na zaklade tvojho podnetu som to upravil a funguje to. Nepochopil som uplne tie tvoje dva empty za rukavom?? Kazdopadne mrkni na tvoj upraveny blend jak som to myslel ja. Proste iba COPY ROTATION (iba os Z) podla rotacii vetru. Znizis Influence aby to ten rukav nebral az tak vazne a voala... :)
R.


No z CVUTu jsem, to je pravda :lol:
Ale, ta složitost má svůj význam. Samosebou to tvoje řešení je taky v pohodě a v některých situacích bohatě stačí. Problém je, když máš ve scéně několik různých force fields, který všechny ovlivňujou tu simulaci. Pak nevíš, podle jaký force máš kopírovat tu rotaci. Proto se to řídí tím empty na konci rukávu. A to druhý empty je tam proto, aby se mi ta obruč neotáčela dolů, ale to se dá vyřešit i nějakou constraint limit rotation. je to elegantnější.

takhle písemně se to špatně vysvětluje. Možná udělám nějaký video, jestli najdu čas.
Jako rozdíl mezi tvým a mým řešením je v tom, že to moje můžeš použít i s více silama, který ovlivňujou tu simulaci, je to univerzálnější a je to i realističtější, pokud se ten vítr bude měnit nějak zběsile rychle. Ale pokud ti stačí malý otáčení, tak ta jednoduchost tvýho řešení samosebou vítězí :)

Ale to je jedno, hlavní je, žes to vyřešil :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fyzika
PříspěvekNapsal: pát bře 22, 2013 11:13 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
OK. :)

Kazdopadne to nevyresilo nic, pouze moju zvedavost. Ja uz ten rukav mam hotovy a menit ho nebudu. Ta rotace by mi v tomto konkretnom pripade mozno ani neprisla vhod. Napriek tomu ma ale zaujimalo ako na to, do buducna... :)

Video by boldo mozna... :)

R.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz