blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
CurveDeform http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=8726 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Siso [ pát led 04, 2013 10:58 am ] |
Předmět příspěvku: | CurveDeform |
Ahoj. Mam asi docela zaciatocnicky bug ale neviem si s nim rady. Ak necham objekt deformovat pomocou krivky, robi mi to nejake zmatky. Krivka ma tri body. Prve dve horne (prve dve obrazky) funguju OK. Ale ak zacnem hybat s tym poslednym dole, tak sa mi cely objekt nejak vyosuje od krivky (obrazok 3). Neviete kde robim chybu? |
Autor: | Siso [ stř led 09, 2013 4:00 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: CurveDeform |
Tak co, nikto nic? Alebo to sme na tomto fore uz len zopar ludi? :) |
Autor: | Marek [ stř led 09, 2013 5:54 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: CurveDeform |
zkoušel jsem to samé a funguje mi to ok. jedna z věcí, co může dělat problém je, když nemáš oba objekty na stejném místě. Zkus oba objekty označit v object modu a pomocí Alt+G vynulovat transformaci... pokud to nepomůže, pošli blend... |
Autor: | Siso [ stř led 09, 2013 10:37 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: CurveDeform |
Ok,skusim. Díky. R. |
Autor: | Siso [ čtv led 10, 2013 11:36 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: CurveDeform |
No nefunguje to. Alebo niekde robim chybu. Pridam Krivku, na tom istom mieste pridam CUBE (s kurzorom som nehybal). Zatial je vsetko OK. Lenze mne nestaci zakladna krivka s dvoma bodami. Takze ju zacnem extrudovat na zlozitejsiu a tu uz sa zacne objekt spravat blbo... Subor: http://www.uschovna.cz/zasilka/L966B3HGTWMMR4HG-VLA Nechapem... :( |
Autor: | Siso [ čtv led 10, 2013 1:35 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: CurveDeform |
Ak vytvorim zlozitu krivku predtym, nez podla nej dam deformovat objekt tak to funguje na celej jej dlzke ok. Ma to vsak svoje "ale". Nesmie sa hybat z jej prvym a poslednym bodom, inak objekt zase ulietava. Ale aj tak to nechapem. Predsa potrebujem vidiet ako deformujem objekt a podla toho ladit krivku. Nemozem najprv upravit definitivne krivku ak nevidim co to robi s objektom... Tak co, poradi niekto? |
Autor: | Marek [ čtv led 10, 2013 3:35 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: CurveDeform |
tak to byl docela tvrdej oříšek :) chyba je v tom, je jsi použil tu rodičovskou vazbu. ta v tom dělá hroznej bordel, i když nevim přesně proč. zruš tu vazbu (Alt+P) a místo ní přiřaď tomu hranolu Constraint Copy location a zadej tam tu křivku. pak už ti to bude fungovat. jenom ještě musíš v editmodu posunout ten hranol tak, aby byl ve směru +X od svýho originu. nebo místo toho změň tu hodnotu u curveDeform na -X... ještě jedna poznámka: správně bys měl použít constraint copy transforms, ale jelikož jsi zvětšoval ty objekty v object modu, tak ti to tam udělá další bordel. Ideální by bylo apllikovat transforms a pak použít tu constraint copy tranforms... |
Autor: | Siso [ čtv led 10, 2013 3:43 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: CurveDeform |
Diky. Skusim. Jses machr. :) R. |
Autor: | Siso [ pát led 11, 2013 1:45 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: CurveDeform |
Tak zacal som to robit podla tvojho postupu a hadaj co? Teraz to funguje aj bez copy constraint location.... Nechapem a obavam sa, ze to snad ani uz chapat nechcem. Nevyspitatelny blender... Vysvetlujem si to tym, ze som pouzil to Ctrl+A apply scale... Inak neviem. Kazdopadne ak teraz zmenim v objekt mode velkost tak sa nic nemeni, proste to funguje.... neviem.. Urcite s tym budem zas bojovat za par mesiacov... :) |
Autor: | Marek [ pát led 11, 2013 3:26 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: CurveDeform |
no ono to může fungovat bez tý constraint, ale pak nesmíš v object modu pohnout tou křivkou. ta constraint tam je právě proto, abys mohl v klidu hejbat (případně i otáčet, zvětšovat) tu křivku v object modu a pořád ti to fungovalo.... |
Autor: | Siso [ pát led 11, 2013 4:05 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: CurveDeform |
Ja som s nou hybal. :) |
Autor: | Marek [ sob led 12, 2013 12:27 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: CurveDeform |
já to myslel tak, že když pohneš pouze tou křivkou a ne tim objektem (v object modu). Zkrátka ten objekt musí mít stejnou pozici (rotaci, scale) jako ta křivka, jinak to nefunguje správně. a to docílíš tou constraint. jsem si myslel, že právě proto jsi tam použil tu parent vazbu... |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |