blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Otaceni vrtule
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=8683
Stránka 11

Autor:  kraken [ stř zář 19, 2012 3:03 pm ]
Předmět příspěvku:  Otaceni vrtule

Zdravim,
zhledl jsem fajnovy tutorial od Marka na ozubena kola a pokusel jsem se aplikovat Drivers na otaceni vrtule.
Vrtule je ukotvena na pevnem bode (telo letadla).
Jakmile se pohybuji letadlem v ose "y", tak se vrtule otaci spravne, ale jakmile se pohybuji po krivce na opacnou stranu, tak se vrtule otaci opacne. Pri pohybu v ose x/z se vrtule neotaci vubec.

Otazka: lze nejak zaridit, aby se vrule otacela porad - i kdyz letadlo stoji na miste a nebo leti v jine ose ?

Blend data jsem ulozil na http://kraken107.wz.cz/

Diky karken

Autor:  Marek [ stř zář 19, 2012 5:18 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Otaceni vrtule

Ahoj,

existuje asi zase víc způsobů, ale nejjednodušší mi přijde vložit do scény ještě jedno empty, který bude parent toho tvýho E-screw a child toho Handle. Pak si naanimuješ rotaci toho novýho Empty podle libosti a ta rotace se jakoby přičte k rotaci toho driveru.

Koukni do toho blendu: http://www.pasteall.org/blend/16516

Možná jsem nepochopil uplně tvůj problém, tak se předem omlouvám, jestli radím nějakou kravinu..

Marek

Autor:  Marek [ stř zář 19, 2012 6:02 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Otaceni vrtule

Jo a kdybys chtěl animovat pohyb po křivce (pomocí constraint follow path) tak akorát potřebuješ změnit ten driver tak, aby ta proměnná var byla typ Single property, vybereš typ Curve, pak jméno tý tvý křivky a Path je eval_time. Podle toho jak naanimuješ ten evaluation time v nastavení křivky, tak se ti bude zrychlovat jak to letadlo tak i samotná vrtule.

Kdyžtak je to v tomhle blendu:
http://www.pasteall.org/blend/16518

Autor:  pavlii [ stř zář 19, 2012 7:02 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Otaceni vrtule

Jen technická - proč to? Ptám se z principu, proč by mělo být otáčení vrtule závislé na křivce pohybu a vůbec vlastně čemkoli....... Nebo mi něco uniká?

P.

Autor:  Marek [ stř zář 19, 2012 7:25 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Otaceni vrtule

No předpokládám, že ta úvaha byla taková, že čím rychleji se vrtule točí, tím rychleji letadlo letí. Vím, že je to dost zjednodušující, ale pro animaci to fungovat může, nebo se pletu? :)

Autor:  kraken [ čtv zář 20, 2012 3:18 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Otaceni vrtule

Diky za radu,
zatim rozpitvavam priklad, ktery jsi mi poslal a nedari se mi nektere tve kroky napodobit.
Zadal jsem vsechny Keyframe a i tak mam nektere okna jina nez ty.
Jakmile jsem na E-Screw a koukam na Drivers, tak YEuler Rotation nema aktivni ikonku oko (ruzova ikonka vlevo) a jakmile zde zadam misto Traansform Chanel -> Single Property, zadam Prop: BezierCurve a Path: eval_time .... vrtule se prestane tocit uplne.
Pred timto poslednim nastaveni se tocila, ale opet v ose X se prestala tocit.

Urcite je to moje chyba, jenom netusim kde.
Me upravy meho puvodniho navrhu jsou zde: http://www.pasteall.org/blend/16532

Autor:  Marek [ pát zář 21, 2012 11:15 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Otaceni vrtule

Koukal jsem na to a problém bude asi ve výběru property:

Citace:
jakmile zde zadam misto Traansform Chanel -> Single Property, zadam Prop: BezierCurve a Path: eval_time


ještě před tím, než vybereš tu BezierCurve, musíš nastavit, že nechceš používat Object, ale Curve z toho roletkového menu hned vedle. Pro object by to mělo fungovat taky, ale asi tam pak musí být místo eval_time něco jiného (bohužel nevím co)...

Autor:  kraken [ ned zář 30, 2012 8:21 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Otaceni vrtule

zdravim,
otaceni vrtule jsem vyresil a dovolil jsem si udelal na to tutorial https://vimeo.com/50423414
Ti co tomu rozumi vice nez ja, tak at mne za tu odvahu nekamenuji.
Snad moje snaha nekomu pomuze...

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/