blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Edge slide v 2.6 http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=8601 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Earthworm [ stř kvě 02, 2012 10:09 pm ] |
Předmět příspěvku: | Edge slide v 2.6 |
Zdravím, s Blenderem jsem kvůli nedostatku času skončil s verzí 2.49 a teď se do toho snažím pomalu vracet. Učím se tu novou 2.6 a jde to ztuha. Potřeboval bych, abych mohl s edgema posunovat vzhledem tvaru jedné, nebo druhé strany, jak je ukázáno tady, kde se edge posouvá podle tvaru horní strany, nebo tady, kde se edge posouvají podle tvaru spodní strany. Ne takto, jak je to defaultně, kde se edge posouvají podle průměru obou stran. Co jsem zatím zjistil, tak v 2.6 jde u slide edge jenom zadat hodnoty od -1 do 1 (co jsem zatím zjistil). Nevím, jestli je na to nějaká zkratka, nebo nová funkce, nebo jsem jen natvrdlý. Snad z toho někdo pochopí, co mám na mysli, díky. |
Autor: | Mr. Smooth [ pát kvě 04, 2012 11:26 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Edge slide v 2.6 |
Mluvíš mi přímo z duše. Tohle mi u nového blenderu hrozně schází, jak se ve 2.49 dalo přepínat mezi těma dvěma edge módy - nonproporcional a tím druhým (implicitním), který se snad jmenoval úplně jinak. Bohužel si prostě musím vystačit s o něco složitějším postupem, který ten původní mód nahradí, je to sice strašný opruz, ale jde to. Teď jsem kvůli škole měl s blenderem zase "párměsíční" pauzu, tak nevím, jestli to popíšu úplně přesně (tak aspoň ideově), ale prostě si ten 1 krajní loop, kterému má odpovídat nový loop, zduplikuju, vymažu původní spojnice, aktivuju si add-on "skin face" či jak se to jmenuje (prostě přemostění loopů - propojení 2 oddělených loopů plochami, které ve starém blenderu bylo přímo pod klávesou "f") a pomocí toho add-onu, znovu propojím už se svým novým loopem. Kdybych si zapl blender, možná bych to popsal lépe, ale teď nepracuju pod windowsama (kde mám nainstalovaný blender) a přepínat se mi nechce. |
Autor: | Earthworm [ sob kvě 05, 2012 5:00 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Edge slide v 2.6 |
Tak to je ovšem na prd. Jak tuhle funkci mohli z Blenderu odstranit, to mi hlava nebere. Zkusím to nějak tak, jak napsals, snad se zadaří. |
Autor: | Forseti [ sob kvě 05, 2012 9:11 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Edge slide v 2.6 |
tedy nevím jestli to je ono, ale proč na to tak složitě? Porstě udělám Loop Cut (CTRL+R) > sjedu na hranu, kterou potřebuju > potvrdím kliknutím > pak tu aktuální hranu posunu do místa kde potřebuju asi to není úplně to samé co v 2.49, ale rozhodně rychlejší než to co tu popisujete |
Autor: | Earthworm [ ned kvě 06, 2012 12:51 pm ] | ||
Předmět příspěvku: | Re: Edge slide v 2.6 | ||
Rád bych souhlasil, ale třeba v takovéto struktuře to udělá toto, což není moc komfortní, pokud chci mít celý loop od levé strany stejně daleko. Samozřejmě to jde všecko ručně, ale ta funkce z 2.4 by to vyřešila.
|
Autor: | tpelc [ pon kvě 07, 2012 3:39 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Edge slide v 2.6 |
A sjel si při vytvoření nového loopu až úplně k levé hraně (jak radil Forseti)? Pak se totiž nový loop po odkliknutí chová podle tvého předpokladu - má stejnou vzdálenost od levého okraje po celé délce. |
Autor: | Earthworm [ pon kvě 07, 2012 6:31 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Edge slide v 2.6 |
Pardon, asi se mi porouchal převodník čteného textu na rozum, díky. |
Autor: | Paul 68 Rageous [ pon kvě 28, 2012 2:20 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Edge slide v 2.6 |
tak ale mozes chytit len hornu cast loopu a slidnut len ju ..nebude to 100% presne , no ale aj tak |
Autor: | Mr. Smooth [ pon kvě 28, 2012 2:48 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Edge slide v 2.6 |
nic jiného mi ani nezbývá je pravda, že se vlastně bude ve výsledku jednat o takovou sníženinu (schůdek) oblopující celé čelní sklo, takže to asi stejně bude potřeba dál promodelovat (takže bych si stejně asi moc práce neulehčil i stím módem), ale stejně ve mě nostalgická vzpomínka na zmizelý edge mód nadále zůstává |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |