blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

problém s přilepenou kapalinou
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=8594
Stránka 11

Autor:  jankoš [ čtv dub 26, 2012 11:16 am ]
Předmět příspěvku:  problém s přilepenou kapalinou

čaute,

mám malej problém... kapalina se mi nechce odlepit z modelu potom, co ten model do té kapaliny skočí a chce se vynořit...

abych byl konkrétnější - s Luborem Zelinkou připravujeme na Anifest (kterej začíná dneska) přednášku na téma Maya vs. Blender a v obou chceme mít připravenou charakterovou animaci, rigid bodies, simulaci kapaliny a látky a částice... naším hlavním hrdinou je Mr. Mrkev

začínám být už trochu bezradnej, protože když mrkvák vyplave z dřezu, zůstane na něm přilepená kapalina, a to ještě dlouho poté, co z vody vyleze úplně.. povedlo se mi vypozorovat, že tohle se neděje, když mrkvák skočí do vody a celou dobu co je pod hladinou, je kolem něj bublina a že to celý nějak souvisí s parametrem Speed (ten mrkvák tam skočí docela rychle a ten speed asi ovlivňuje i přesnost výpočtu u rychle se pohybujících objektů) - nemáte někdo nějakej tip, co bych mohl zkusit? parametr Impact u mrkváka je malej (0.05), protože při větších číslech to vypadalo jakoby pod hladinou bouchl granát a mám nastaveno ještě Free Slip a započítání jak Shell tak Volume

Přílohy:
help.jpg
help.jpg [ 26.72 KiB | Zobrazeno 1539 krát ]

Autor:  lokhorn [ čtv dub 26, 2012 3:09 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: problém s přilepenou kapalinou

Měřítko scény je reálný? Případně jestli je na objektech aplikovaná velikost

Zrovna dělají na lepším systému kolizí pro smoke simulaci, nejsem si jistej ale asi je to stejnej systém kterej se používá i pro kapaliny. Tak můžeš zkusit stáhnout novější build z graphical nebo jestli ho používáš tak nejakej starší

Autor:  jucas [ pát dub 27, 2012 9:40 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: problém s přilepenou kapalinou

Tipl bych to na špatně nastavený časový úsek simulace (start a end time ve fluid domain). Čas simulace musí korespondovat s aktuálním rozsahem v časové ose Blenderu.
Simulace je numerická a krok je daný frekvencí snímků, nebo aspoň nevím o mezisnímk. výpočtu. Takže pokud jsou příliš velké změny rychlostí mezi 2 snímky, výpočet je nepřesný a nestabilní (to způsobuje ty "exploze"). Jak dlouho scéna s vodou trvá? Pokud by šlo o hodně rychlou animaci, nemusí stačit ani počet kroků při reálném čase. Potom by šlo animaci této scény zpomalit (třeba 2x) a výsledné video zrychlit (nebo renderovat každý 2. snímek).
Impact při ideále nastaveném čase = stabilní a přesné simulaci by měl být okolo 1 pro reálně vypadající animaci.

Další věc je, že není simulovaný vliv kapaliny na překážku - tlumení pohybu objektu. To je nutno pořešit ručně v animaci, jinak simulace reaguje na nereálně se pohybující objekt.

Předpokládám, že jde o aktuální verzi Blenderu (starší podporovaly pro pohybující překážky jen "no slip").

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/