blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Physics
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=8593
Stránka 12

Autor:  Siso [ ned dub 22, 2012 9:50 pm ]
Předmět příspěvku:  Physics

Ahoj,

tak jak som pisal v inom vlakne potrebujem poradit s nejakou simulaciou fyziky. TU je nejaka ukazka dvoch prstenov v trave. Moja predstava animacie je, ze by som ich nechal spadnut na zem, takto ako su do seba prevlecene (to problem nieje) ale potom by som akokeby jeden z nich chytil a dal ho do nejakej polohy vo vzduchu levitovat. S tym samozrejme suvisi to aby sa ten druhy spraval fyzikalne realne. Tz. ak chytite jeden robi pohyby ake chcete ale ten druhy v nom lieta vselijak. Po nejakej chvili zase akokeby som prechytil ten druhy stale vo vzduchu a pustil ten prvy, takze opat podobna situcia. Prvy bude pevne levitovat vo vzduchu a ten druhy zase bude fyzikalne reagovat na tuto zmenu.

Pomoze mi niekto ako na to?

Dik.

R.

Autor:  vklidu [ úte dub 24, 2012 3:47 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Physics

V BGE by to mělo jít, je to herní engine, kde manipuluješ s objekty real-time, ale BGE neovládám, takže neporadím.

Zkoušel jsem to s wip verzi integrovaných bullet, kde máš fyziku dostupnou přímo v 3D okně a objekty můžou reagovat i na klasicky animované objekty (IPO).
http://blenderartists.org/forum/showthread.php?241450-Bullet-Integration-Todo-List-(Poll)/page4&highlight=bullet+integration

Tady je video co jsem zkoušel s kruhama.

(Video za pár dnů smáznu.)
Pokud mám zároveň nastavený objekt jako "Active" a chci s ním real-time hýbat, tak to koliduje. Někde jsem viděl nějaké video, kde to šlo. Myslím, že to byl "Phymec". V jeho simulacích rozflákal krychly na kusy a kurzorem pak jeden kus chytil a kopal s ním do ostatních, ale ten oficiálně žádnou testovací verzi neuvolnil. Je to pro mne tajemnej týpek.
Na zapečení (bake) animace si stahni lierův skript http://blenderartists.org/forum/showthread.php?241450-Bullet-Integration-Todo-List-(Poll)&p=2030781&viewfull=1#post2030781.

Na první stránce je odkaz na autorovi stránky, ale je dobré (pokud tě to zajímá) projet celé vlákno, jsou tam i odkazy na testovací blendy.

Autor:  Siso [ úte dub 24, 2012 3:52 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Physics

Ok, diky. Prave Game blender poznam, robl som v nom par veci. problem ale bol, ze som dokazal nieco nasimulovat ale nedokazal som skombinovat IPO pohyb nejakeho objektu (teda aby on sa nespraval podla fyziky) a ineho ktory by reagoval napriklad ako riggid body...
Az sa vratim z dovolenky kuknem na to. Diky.

R.

Autor:  Siso [ úte dub 24, 2012 3:55 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Physics

Ted koukam, ze si siel na to jinak. Nie cez "P" v game blenderu. To ma nenapadlo. Ten pohyb jedneho kruhu teda bol cez IPO? proste nastavenim toho PASSIVE znamena, ze objekt sice vplyva fyzikou na okolie ale je riadeny manualne nastavenymi IPO?

Autor:  vklidu [ úte dub 24, 2012 4:45 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Physics

Ano.
Integrovaný bullet už nepotřebuje blender game engine. Je to fyzika přímo v 3d okně. Což ve výsledku znamená, že pasivní objekty s IPO mohou kolidovat s aktivními. Můžeš použít i efektory jako Wind, Magnetic atd. a působit tak na aktivní objekty na scéně (nějaké ukázky jsou v těch ukázkových souborech někde v tom vlákně na blenderartists.com - je tam někde i build pro win)

Pohyb jednoho kruhu je nejprve bez IPO. Označíš objekt a s "G" pohybuješ po scéně. Musíš předtím, ale v timeline zakliknout Record.
Takže když dáš Alt+A a hýbeš objektem, ukládá se IPO.
(Nezapíká objekty s fyzikou, na jejich zapečení potřebuješ ten script od Liera)

Autor:  Siso [ úte dub 24, 2012 4:58 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Physics

Ja myslím, že je to presne to čo potrebujem a som dlho hľadal. Asi som nebol sám koho to už dosť žralo keď už to dali aj mimo bg. Super, diky moc. Vyskúšam to. Ale podľa toho čo si predviedol v tom movku, tak si myslím, že je to na100,01% to čo potrebujem. :-)
Diky.
R.

Autor:  vklidu [ úte dub 24, 2012 5:16 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Physics

100% to asi nebude, protože jestli chceš přechytávat kruhy a jednou mávat jedním a pak druhým musíš přepínat active / pasive v riggid body panelu :) a to nevím jak bys vyčaroval.
Našel jsem to video od Phymec a ten s těma šutrama hází v BGE
http://www.youtube.com/watch?v=0_qVjLGuT6E.

Já jsem chtěl kruhy zvedat tyčkou, ale to bylo dost nekontrolovatelný :)
Ještě mne tak napadá jestli by to nešlo s těmi efektory, že by jsi měl magnetic na každý kruh jeden a animoval by jsi sílu přitažlivosti (krom pohybu).

Já jsem z integrace nadšený, jen u toho co ty potřebuješ se asi zapotíš :)

Další vychytávkou co BGE nemá je funkce "Calculate Mass" Podle typu materiálu a velikosti objektu je mu vypočítána "váha". Prostě fyzika jak má být :)

Autor:  Siso [ úte dub 24, 2012 10:08 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Physics

NO uvidim na co vsetko narazim. Mne sa to ale zatial celkom zda. Snad na nieco pridem. Snad by sa mi uz potom aj podarilo nejak skombinovat viacere IPO do jednej.... no uvidim.
Kazdopadne este raz diky.
R.

Autor:  vklidu [ úte dub 24, 2012 11:43 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Physics

A, hura, zrovna dneska tam přibyl nejaký update
http://aligorith.blogspot.com/search/label/Bullet

Autor:  vklidu [ čtv kvě 03, 2012 9:40 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Physics

test s fyzikou typu "effektor" něco jako magnet


Autor:  Siso [ pát kvě 04, 2012 6:10 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Physics

vklidu píše:
test s fyzikou typu "effektor" něco jako magnet



Mám tu hrozný internet. Kuknem jak sa vrátim.
Zdravim z Ázie.
R.

Autor:  vklidu [ ned kvě 06, 2012 12:05 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Physics

to je jeste ta dovolena? :) to bych internet ani neotevrel . . . :)

Autor:  Siso [ pon kvě 07, 2012 2:41 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Physics

Jo,jo. :-) Kde je wifi, načítavam google mapy jak to len ide... :-) A tel. Sa začne synchronizovať a bzzzzz, a dzig email z blendera. Tak neotvoríš ho? :-) Akurát si dávame v Sturbuck cafe rannú kávu lebo sme rozbitý jak Malajzijské hračky. ... :-)
Čau.

Autor:  vklidu [ úte kvě 08, 2012 11:40 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Physics

rozumím . . . :)

. . . ohledne propojených kruhu . . . ta cast, kdy chces drzet jeden prsten a prechytnout za druhy, by sla udelat i tim magnetem. staci si das druhy prsten s dalsim magnetem do druhe vrstvy. Force field ma totiz vliv jen na objekty ve stejne vrstve, ale bullet physic zuhlednuje vsechny viditelne vrstvy.
Takze naanimovat "magnety" a jejich silu a je to :)

Autor:  Siso [ čtv kvě 24, 2012 2:57 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Physics

Mna z toho Blenderu porazi! :(
Mam 2.62 build pre Cycles ale samozrejme, ze v nom nemam RIGGID BODY JOINT mimo GE, teda v 3DVIEW. Vie niekto ktoru verziu si mam nainstalovat aby mi fungovala CUDA a zaroven mal toto? (toto jedno ma fakt nebavi ne belnderu, ze je 1000 verzii....)

Diky.

R.

Stránka 12 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/