blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Grafická karta Cycles/iné aplikácie
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=8560
Stránka 11

Autor:  Siso [ sob bře 10, 2012 8:43 am ]
Předmět příspěvku:  Grafická karta Cycles/iné aplikácie

Ahoj,
potreboval by som poradiť s gpu novou. V práci používam gt580 s 512 procesormi. Teraz keď som začal používať Cycles je vidieť oproti 2,83GHz intel quadro cpu, že je to poriadny rozdiel. Zhruba čo som meral asi 20x. Uvažujem už dlhšiu dobu o nejakej karte aj domov a mal som zatiaľ zálusk na quadro 4000. Avšak neviem sa nikde dočítať ako je na tom taká quadro 4000 vs. Gt580 v Cycles. Tá quadro má totiž iba 256 cuda procesorov oproti 512 na gforce. Aby som to zamotal ešte viac. O quadre som začal premýšľať z úplne iného dôvodu, než je Cycles. After effects a Opengl 4. Na odkaze http://www.nvidia.com/object/adobe_AftereffectsCS5.html je ukážka video ako funguje AE a Opengl rozhranie v ktorom pracujete. Jedno je isté, takto gt580 v AE nepracuje v práci ani zďaleka. Takže tá quadro síce má menej jadier ale zrejme má niečo viac než gtx. Ovšem netuším aká bude prax, Cycles... Nedocitali ste sa niekde niečo? Inak hry prosím nerieste!

Dík.

Autor:  Marek [ sob bře 10, 2012 9:32 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Grafická karta Cycles/iné aplikácie

Ve škole máme quadro 2000 (má nějakejch 192 cuda jader) a předevčírem jsem krátce zkoušel cycles, ale renderovala jen asi o 30 - 40 % rychleji než procesor (nějaký čtyřjádro, 3,2GHz; nepamatuju si přesně). Řekl bych, že to q4000 nebude vůbec srovnatelný v renderingu s tou 580, navíc za cenu quadra si můžeš koupit 590 a to je teprv zabijárna:) Ještě mi přijde docela dobrej nápad mít dvě grafárny - jednu na rendering a druhou na běh těch aplikací. Když jsem na tom q2000 spustil render v cycles, tak jsem měl problém používat zároveň firefox. Ta karta ty dvě věci prostě nezvládne.
Jinak jak je to s těma ae, to vůbec netušim, ale to bys možná mohl vyččíst na stránkách adobe...
Ještě na závěr bych chtěl podotknout, že co se týká hardwaru, tak jsem úplnej laik, tak to berte s rezervou, co jsem tu napsal...

Marek

Autor:  Siso [ sob bře 10, 2012 10:02 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Grafická karta Cycles/iné aplikácie

Na strankach Adobe som bol 1000x. Nič objektívne sa z takých stránok často nedozvieš. Gt580 keď renderuje v Cycles, tak tiež máš problém pohybovať oknami. Takže to asi nebude problém quadra. Mne nejde totiž di hlavy jedna vec. Prečo si kamaráti postavili farmu na teslach? Tá ma archutektúru zrovnateľnú s quadro a má len 1024 jadier vzhľadom k jej šialenej cene...

Autor:  Jergon [ stř bře 14, 2012 4:09 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Grafická karta Cycles/iné aplikácie

Hmmm, asi jsem slepejš, ale mně ty dva obrázky, co tam jsou pro srovnání, přijdou úplně stejné... :-)

Autor:  jucas [ čtv bře 15, 2012 2:21 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Grafická karta Cycles/iné aplikácie

Nevím jak nejnovější řada, ale karty Quadro byly hardwarově vždy stejné jako GeForce / GTX. Quadro má údajně "výběrové čipy" a karty jsou více testovány. Nejvyšší typy mají také více paměti a používají ECC. Také je rozdíl v podpoře SW. Vtip je v tom, že:

1) Quadro má jiné ovladače a firmware, které na rozdíl od ovladačů herních karet nejsou optimalizovány pro běh výlučně jen her. Např.: Hry nepotřebují čárovou grafiku, nemíchají grafiku systému a OpenGL, nepotřebují počítat s přesností double apod.

2) "Profi aplikace", pokud nenajdou Quadro kartu zajistí aby běh s herní kartou nebyl dostatečně profi :). Toto je typické pro 3D CADy (které umí např. i nepodporovat GLSL). Na výkonu se to projeví asi 10x násobným zpomalením (tím nemyslím to GLSL, tam by o nic nešlo) a případnými problémy s překreslováním. Samozřejmě, grafické aplikace od Autodesku a Adobe nemohou zůstat pozadu.

3) s body 1) a 2) se nedá obvykle nic moc dělat - alespoň ne dlouhodobě, vývoj v této oblasti je velmi aktivní.

4) Blender není vyvíjen s dostatečným korporátním cítěním pro profesionální aplikace a nedisponuje funkcemi z bodu 2). Může tedy být ovlivněn jen bodem 1). Na Cycles a spol by se ani to nemělo vztahovat.

Autor:  Siso [ čtv bře 15, 2012 2:11 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Grafická karta Cycles/iné aplikácie

jucas píše:
Nevím jak nejnovější řada, ale karty Quadro byly hardwarově vždy stejné jako GeForce / GTX. Quadro má údajně "výběrové čipy" a karty jsou více testovány. Nejvyšší typy mají také více paměti a používají ECC. Také je rozdíl v podpoře SW. Vtip je v tom, že:

1) Quadro má jiné ovladače a firmware, které na rozdíl od ovladačů herních karet nejsou optimalizovány pro běh výlučně jen her. Např.: Hry nepotřebují čárovou grafiku, nemíchají grafiku systému a OpenGL, nepotřebují počítat s přesností double apod.

2) "Profi aplikace", pokud nenajdou Quadro kartu zajistí aby běh s herní kartou nebyl dostatečně profi :). Toto je typické pro 3D CADy (které umí např. i nepodporovat GLSL). Na výkonu se to projeví asi 10x násobným zpomalením (tím nemyslím to GLSL, tam by o nic nešlo) a případnými problémy s překreslováním. Samozřejmě, grafické aplikace od Autodesku a Adobe nemohou zůstat pozadu.

3) s body 1) a 2) se nedá obvykle nic moc dělat - alespoň ne dlouhodobě, vývoj v této oblasti je velmi aktivní.

4) Blender není vyvíjen s dostatečným korporátním cítěním pro profesionální aplikace a nedisponuje funkcemi z bodu 2). Může tedy být ovlivněn jen bodem 1). Na Cycles a spol by se ani to nemělo vztahovat.



Diky, takze porad nevim do ceho jit. :)
Keby som to tak mohol vidiet v praxi... :(

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/