blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

rozlozeni paletek pro editaci materialu
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=8513
Stránka 11

Autor:  kaucukovnik [ ned led 22, 2012 10:05 pm ]
Předmět příspěvku:  rozlozeni paletek pro editaci materialu

Neda se rozlozit paletka pro editaci materialu na vic zalozek ktere by se komplet rozbalene vesly na stanku a odpadlo by tak to odporne scrollovani?
Nasledne tem novym paletkam priradit klavesovou zkratku (treba F3-F5), F6 pro texturu apod?

Autor:  Genom [ ned led 22, 2012 10:51 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: rozlozeni paletek pro editaci materialu

Ahoj, už dlouho jsem tě tu neviděl...
Ne, bohužel toto zatím není možné, alespoň klasickým způsobem ne.
Šlo by to řešit buď tím, že by jsi to menu pro materiál rozdělil do např. dvou menu-barů, kde by jsi měl paletky rozevřeny polovinu v jedné a polovinu v druhé...ale to asi nebude ono (záleží na velikosti monitoru).
Druhá možnost mě napadá v použití pythonu. Pomocí pythonu by se dalo to menu naskriptovat dle představ...ovšem realizace je složitější oproti prvnímu případu, nehledě nato, že uvedené funkční klávesy jsou primárně namapovány k jiným funkcím (otevírání oken)...

V případě, že chceš pracovat pouze s materiály, je tu ještě možnost tzv. "pin", který pokud se zaklikne u označeného objektu, zobrazí se jen menu, vztahující se k nabízeným možnostem tohoto objektu. Zde http://www.genom.blender3d.cz/Particle_systems_2.pdf na druhé stránce je o tom zmínka... Pokud chceš pracovat jen s materiály, zobrazí se jen menu ikony pro Material a Textury...

Btw: na co chceš použít všechny záložky v menu Material?

Autor:  kaucukovnik [ pon led 23, 2012 7:39 am ]
Předmět příspěvku:  Re: rozlozeni paletek pro editaci materialu

diky za tipy.
popravde sem tu dlouho nebyl protze me gui nove verze totalne rozciluje a dohani az k placu :emo04: a nejsu schopny ho prijmout. Nemam rad prevazne mysoidni ovladani. Radsi si budu pamatovat 20 klavesovych zkratek. To same ten panel vlevo od 3D kdyz je mod Edit. taky scrolovani :/
Strasne mi vadi to scrollovani - videl sem to zatim na videich - clovek porad rozklikava nejake paletky a scrolluje nahoru a pak zase dolu...
To s tema 2ma panelama by mozna slo pouzit kdyz si zvyknu delat materialy a textury najednou. Vetsinou robim trochu chaoticky.
Mozna je to na 4:3 monitorech lepsi.

Nebyl sem vcera schopny priradit ani tem panelum zkratky.

edit: ted sem si s tim chvilku v praci hral. No, asi to neni tak hrozne ale porad bych chtel aby mely paletky pro materialy a texturu zkratku. ty ikonky sou moc male na me.

Autor:  Jokem [ pát zář 21, 2012 12:17 am ]
Předmět příspěvku:  Re: rozlozeni paletek pro editaci materialu

kaucukovnik píše:
popravde sem tu dlouho nebyl protze me gui nove verze totalne rozciluje a dohani az k placu :emo04: a nejsu schopny ho prijmout.

Ahoj,
přiznám se že mě celkem zahřálo u srdce když jsem narazil na dalšího člověka co se pere s novým GUI. Říkal jsem si že chyba musí být u mě když nejsem ani po několika pokusech schopen schroupnou nové rozhraní a začít v něm běžně dělat. Zatím musím bohužel permanentně odskakovat do staré verze. A speciálně u materiálů (a textur) jsem se pokoušel vytvořit rozhraní vodorovné (ala stará verze), ale pořád to není ono. Přesně jak píšeš taky musím scrolovat víc než mi vyhovuje.

Nedalo mi to a pro srovnání přikládám screen "roztahanosti" nového rozhraní.

Přílohy:
Poznámka: Blender GUI 2.49a vs. 2.60 (png)
blender_gui.png
blender_gui.png [ 140.82 KiB | Zobrazeno 4597 krát ]

Autor:  Marek [ pát zář 21, 2012 8:35 am ]
Předmět příspěvku:  Re: rozlozeni paletek pro editaci materialu

Jokem píše:
A speciálně u materiálů (a textur) jsem se pokoušel vytvořit rozhraní vodorovné (ala stará verze), ale pořád to není ono. Přesně jak píšeš taky musím scrolovat víc než mi vyhovuje.

Nedalo mi to a pro srovnání přikládám screen "roztahanosti" nového rozhraní.


Používat vodorovné uspořádání záložek properties okna je nesmysl. Bylo to speciálně navrženo pro vertikální zobrazení, kde to funguje naprosto perfektně...

Autor:  Jokem [ ned zář 23, 2012 1:24 am ]
Předmět příspěvku:  Re: rozlozeni paletek pro editaci materialu

Marek píše:
Používat vodorovné uspořádání záložek properties okna je nesmysl. Bylo to speciálně navrženo pro vertikální zobrazení, kde to funguje naprosto perfektně...

Staré GUI bylo v tomto segmentu přizpůsobitelné bez problémů pro oba směry. U nového to kupodivu nejde. Což mi přijde legrační když si vezmu jak mohutně konfigurovatelné je nové GUI.

Bohužel jsem si příliš zvykl na starší verzi rozhraní a tak jsem si chtěl nové rozhraní trochu "přiohnout" dle svého. Bohužel ani vertikální uspořádání mě nezbavilo nutnosti scrolovat, což mě nebaví. Předtím jsem jen kliknul na záložku a bylo.

Autor:  Bumpkin [ ned zář 23, 2012 6:10 am ]
Předmět příspěvku:  Re: rozlozeni paletek pro editaci materialu

kaucukovnik: ahoj jsem taky ortodoxní zastánce rozložení na šířku :-) taktéž mě ty paletky na výšku hrozně se....

každopádně pokud se odprostíš od klasické tvorby materiálů to znamená posouvátka v té paletce a budeš to řešit přes nody tak ti odpadne šíleně moc starostí, a přes nody pak spravíš rychlejším a jednodužším způsobem hezčí materiály, jen je třeba to trošičku prozkoumat

ohledně zkratek si vše můžeš nabindovat tak jak chces ;) ale moc to nedoporucuju protoze alespon neco je stale pod stejnyma skratkama

Jokem: neboj těch lidí je víc jen to nedávaj tolik nahlas, ale totálně mě naštvalo když sem se dozvěděl že rozhraní na šířku nedělali jen proto že je prý málo lidí co ho využívalo!!! tím mě celkem dost vytočili :( co by jim to udělalo kdyby tam dali alespoň plovoucí paletky který by si zachovali poslední rozložení.... ach jo :( nevím jak je to teď stále jaksi pracuji schyzofreně ve 2.49 a poslední verzi 2.6X ale dříve se dokonce text po nějaké době rozsypal když člověk pracoval s rozložením na šířku, rozházeli se fonty atd.


Marek: to je sice pravda ze je to navrzeno na vysku ale je to ciste populistycky krok od vyvojaru kteri se nechutne inspirovali komercnim softem ala max a maya, ja nerikam ze to co bylo ve starsich verzich bylo neco super, ale mohli to alespon z principu zachovat pro starší uživatele...

ano rozlozeni mi klidne pri prvnim nastartovani mohlo nazkocit na vejsku ale meli mi dat kurnik moznost si to upravit, ja nechci skyn ala 2.49 ja chci jen moznost si podobný rozlozeni jako ve stare verzi... zkus si treba scroling v horizontalnim rozlození to je proste neco uplne dementního ani paletky se nedají prehazovat protoze se jednotlive shluky funkcí nesdruzuji tak jako ve stare verzi pod paletky (alespon vyzualne ne programove ano), no proste tohle vidim jako totalni výsměch lidem co ai zvykli na jinou cestu kterou blender razil a na kterou si zvyklo celkem dost lidi, tohle je proste od nich velkej kopanec....


kazdopadne kluci bude to chvili trvat budete i tak nastvany ale pak si i presto zvyknete a delsi dobu akorat vydrzite u 2.49 :D

Autor:  Marek [ ned zář 23, 2012 9:02 am ]
Předmět příspěvku:  Re: rozlozeni paletek pro editaci materialu

Bumpkin píše:
Jokem: neboj těch lidí je víc jen to nedávaj tolik nahlas, ale totálně mě naštvalo když sem se dozvěděl že rozhraní na šířku nedělali jen proto že je prý málo lidí co ho využívalo!!! tím mě celkem dost vytočili


Tohle pokud vím není pravda. Reálný důvody, proč se rozhraní změnilo, byly dva:
1. Většina lidí používá širokoúhlý monitory, takže když máš vpravo vertikální sloupec tlačítek, tak ti vlevo zbyde celkem příjemnej poměr stran pro 3D viewport. Opačně by ten viewport byl mnohem nudloidnější. A důvod, proč neudělali to rozložení funkční i na šířku je ten, že ty jednotlivý panýlky můžou bejt jinak vysoký, což je skvělý pro všechny vývojáře, že nemusej přemejšlet, jakym způsobem tam ty tlačítka vměstnat, případně co s prázdným prostorem.

btw. Pokud se celej ten sloupeček nevejde na monitor, není problém otevřít si hned vedle další sloupeček kde si akorát nascroluju dolů. Není to sice perfektní řešení ale je to řešení.

Autor:  Bumpkin [ ned zář 23, 2012 5:02 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: rozlozeni paletek pro editaci materialu

Marek:ale to je to co popisuju dál.. Blender udělal svou definici gui své rozložení viz staré verze a toho se držel (díky tomu jsem sním začal protože rozložení na výšku mi nevyhovovalo) a nyní na to totálně zanevřel :( následně co jsem se bavil s Genomem tak to tak opravdu bylo že se podpora na šířku neudělala protože bylo málo zastánců... nebavim se tu o stávající verzi (nevím jaký bylkonečný koncenzus) ale jeste o rocním cekaci období a tam se opravdu toto takto podávalo

další věc je že pokud si dam XY panelů tlačítek vedle sebe tak se v tom začnu strácet, všiml jsi si někdy kolik funkcí se skrývý v pravém panelu u maxe????
http://autodesk.awn.com/images/lesser02_3dsMax9-2.jpg

následně jsem byl velice dobře zvyklý mít dva 3D viewporty vedle sebe a dole mít nějaká tlačítka a to kvůli práci s podklady, dal jsi si bud na pozadi nejakou referenci ci na plane a hned si videl jak to vypada z boku kdyz si to modeloval nemusel si se prepinat v pohledech, samozdrejme pokud mas druhej monitor je to o necem jinem.. a u stávající verze nemáš problém,každopádně pokud si 3D viewport rozdělíš na dva máš pak dvě úzké nudle oříznuté z prava a zleva a to i když máš širokoúhlý monitor :-(

ale jak píšu už sem tomusel nějak zkousnout no.....

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/