blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Barva s efektem rozptylu světla http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=8500 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | michelle [ úte led 17, 2012 7:09 pm ] |
Předmět příspěvku: | Barva s efektem rozptylu světla |
Ahooj .. Prosím Vás mohl by mě někdo krok za krokem provést v blender 2.5 jak udělat objekt v barvě(objekty už mám hotové!), ale tak aby vznikl rozptyl světla.. např.: něco podobného jako rozptyl sv. u blesku.. a ještě dotaz... když označím všechny objetky (křivky) můžu to udělat s tou barvou a rozptylem najednou? Nebo to musím dělat postupně.. PS: chtěla bych hodit foto co už mám uděláno pro představu jako total lajk, ale něják nevim jak to semka hodit děkujuuuu moooc mysh |
Autor: | michelle [ stř led 18, 2012 2:18 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Barva s efektem rozptylu světla |
abyste si nemysleli ze nic nedelam a spoleham na vas... takze toto je cely postup... furt nevim to vkladani fotek sem, abyste si udelali predstavu.. tento text jsem psala kamaradovi, tak jsem jen zkop., ale plati stejne i pro vas.. kdyby nekdo chtel se na tomto podilet a ucit me za pochodu... ostrava a okoli jsem pro.. ikdyz samosrejme budu rada i za napad a profesni radu.. dekuji mno ja ted delam animaci na obraz linie ktere se budou na ne promitat... nic moc o blenderu nevim takze si pomaham ruznymi tutorialy a taky samostudiem .. pokus omyl :) [:)] ukazku mam v albu anime... linie jsem tvorila jako u blesku .. akorat misto CURVE = Bezier.. jsem použila Path a pak samo zakulatila v nastaveni krivek dokulata...je jich 111... nicméně ted delam barvu se svetlem... chtela jsem aby v tom svetle byl efekt rozptylu do okoli.. jako u blesku nebo jeste lepe mece ze starwars... viz. album na fb Anime taky jsem myslela ze kdyz budou vsechny krivky oznacene vybarvi se vsechny najednou.. podle tohoto tut... jsem to castecne delala ... http://vimeo.com/12745727 nekde na 15m je to svetlo ale není u toho takovy rozptyl a nevim jestli se potom v tom Grapgic Editoru nebudu ztracet... tak jestli by nevedel o lepsim zpusobu ale musi to byt popsane krok za krokem popsane.. .. bo ja se ztracim uz ted ale nechci to vzdavat, ale tlaci me cas a to me pak ceka svetlo, kamery a export a to vubec nevim o co goo .. haha... na to by ses ho taky mohl zeptat jestli by radsi nechtel na ten zaver se svetlem, kamerama a konecnym finishem radsi sejit, aby me tim provedl krok za krokem.. ne aby to za me udelal..jeste me tak napada, ze mozna i skype by sel vyuzit ale radsi mozna osobne.. na klauzure.. fin.videu.. ho uvedu jako konzultanta..akorat me dost tlaci cas sice hudbu uz mam relativne ale chybi mi obraz a ta animace me trva vecnost.. klidne mu to i zaplatim ten cas.. moc penez sice nemam, ale co uz... nikoho kdo dela s blenderem neznam takze ... dej echo a dekujuu moc ze ses ozval.. idu blenderovat.. papapa |
Autor: | smrq [ stř led 18, 2012 3:30 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Barva s efektem rozptylu světla |
nazdar, zenskych je na tomto foru poskrovnu, proto se slusi jim odpovedet a udrzet je tak mezi nami. bohuzel, z tveho dotazu jsem ani trochu nepochopil, co to po nas chces. kazdopadne obrazek ke zprave prilozis nasledovne: pod oknem, kam pises text le okno nazvane Příloha. v nem kliknes na tlacitko Procházet, najdes požadovaný soubor a pak o kousek niz kliknes na tlacitko Přiložit soubor. pamatuj ale, ze obrazky sem prikladane by mely mit pozadovany rozmer a velikost (aby nezabiraly prilis mista).z hlavy ty limity nevim, hledej linii nazvanou nejak jako Pravidla pro vkladani obrazku. |
Autor: | michelle [ stř led 18, 2012 4:16 pm ] | ||
Předmět příspěvku: | Re: Barva s efektem rozptylu světla | ||
ty joo.. dekujuu ... konecne nejaka odpoved... ok .. v obr. ktery je hrozny bo jsem ho zmensovala ve fotoshopu je katastrofa tak to se predem omlouvam ale jsem malir a ne IT takze me to prominte ..hahhahaa.. ty jo.. jsem to uplne prehlida, ze je to dole... mno nic na obr.. vidite vymodelovane linie.... ty chci zbarvit na ruzovo ale tak aby na tech linich vznikl efekt rozptylujiciho svetla.. ridim se pokyny tohoto tutorialu http://vimeo.com/12745727 How to Create a Lightning Storm asi na 13m to popisuje akorat ten rozptyl neni takovy jaky bych chtela.. a taky jak pak ukladadate ten rozptyl svetla..napr. v Graphi Editoru se to musi delat krivka po krivce ... neslo by to udelat najednou? navic ve finale s barvou je to take nejake... tak se chci zeptat jestli treba nekdo zna lepsi zpusob jak to provest... protoze toto je ma prvni modelace / animace vubec .. a v mem okoli neni nikdo kdo dela s blenderem snad uz jsem to popsala spravne co chci vedet.. diky mysh
|
Autor: | Jan [ stř led 18, 2012 6:06 pm ] | ||
Předmět příspěvku: | Re: Barva s efektem rozptylu světla | ||
Jestli jsem to pochopil správně, tak by to měl jít přes Node Editor. Ten rozptyl by měl jít přes gausovské rozostření nějak takhle:
|
Autor: | Jergon [ stř led 18, 2012 10:13 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Barva s efektem rozptylu světla |
A není jednodušší ten objekt zkopírovat a kopii dát halo materiál? Teda zpomalilo by to render a nemám představu, jak ho zpomalí tohle... |
Autor: | Jan [ stř led 18, 2012 10:33 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Barva s efektem rozptylu světla |
Tohleto je rychlé a navíc si myslím, že takého výsledku z Halo nedosáhneš. Přecejenom tě dost omezuje, že když je halo, renderujou se jednotlivé vertexi jako tečky, takže z kostkou bys to asi nedal. Aji s ostatníma objektama by to šlo dost špatně. |
Autor: | michelle [ stř led 18, 2012 11:35 pm ] | ||
Předmět příspěvku: | Re: Barva s efektem rozptylu světla | ||
Jan: Diky diky diky... jsem rada, ze rozumis reci meho kmene... aspon ty me v tom nenechavas se babrat,, nicmene tento postup neznam, nechapu.. jak si prisel k tem okynkam? resp. kde, jak.. co ... sorry ale musi se se mnou jednak jako s analfabetem.. ja mam linie uz ruzove (vsechny)..akorat nezarii... a sama jsem na to prisla (musim se pochvalit :D) pouzila jsem Surface a pak k tomu Halo, ale nejak me to zradilo i kdyz ta koule na ktere se to meni ta vydava zari ale ty krivky ne.ee ... kde je chyba, krom me? viz obr. diky za odpo mysh
|
Autor: | Genom [ stř led 18, 2012 11:46 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Barva s efektem rozptylu světla |
Ne, Halo k tomuto účelu rozhodně ne. Halo je určeno k převážně jinému určení... Tobě jde o Glow efekt. Ten se dá udělat buď v Blenderu a nebo v postprocesu. V Blenderu se to dá udělat například přes Video Sequence Editor a nebo právě přes výše zmíněné nody v Node Editoru. K tomu, aby ti ty "linie" zářili, je potřeba nastavit materiálu Emit na nějakou hodnotu, např. 5. Nejjednodušší způsob, jak ti popsat cestu, jak se k Video Sequence Editoru a Node Editoru dostat je, že v Blenderu v horním záhlaví, kde jsou dvě kolonky (jedna obsahuje nápis Default a druhá Scene) klikneš na ikonu znázorňující klávesy a z menu vybereš Video Editing (Video Sequence Editor) nebo Compositing (Node Editor). |
Autor: | michelle [ stř led 18, 2012 11:55 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Barva s efektem rozptylu světla |
V mat. Emit to ma nastavane na 1 bo vice napr. 5 je moc to preslehle.. ok a jak mam teda udela ty nody v Node Editoru?.. mam to naklikle a je to cerna obrazovka bez tech okynek... co ted ? jak se k.nim dopracuju? jak se dotane linie do toho okynka? diky mysh |
Autor: | Genom [ čtv led 19, 2012 12:04 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Barva s efektem rozptylu světla |
Pokud jsi v Node Editoru, přepnise na kompozici - v dolním záhlaví ikona "dvou fotek", dále zaklikni Use Nodes a potom nastav nody dle přiloženého obrázku od Jana. Až to budeš mít (nezapomeň, že výstup musí být namapován na kartu Composite), stačí stisknout F12 a počkat, až se to vyrenderuje. Dodatek: k tomu, aby bylo třeba vidět scénu v okýnkách karet nodů, je třeba na kartě Render Layers kliknout na ikonu "foťáku"...následně se provede render scény, podobně jako při stisknutí klávesy F12. |
Autor: | michelle [ čtv led 19, 2012 12:08 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Barva s efektem rozptylu světla |
diky a musim to delat po jednom nebo se to da udelat dohromady? |
Autor: | Genom [ čtv led 19, 2012 12:10 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Barva s efektem rozptylu světla |
Dělat po jednom co? Dohromady co? Trochu více detailů by neuškodilo... |
Autor: | michelle [ čtv led 19, 2012 12:22 am ] | ||
Předmět příspěvku: | Re: Barva s efektem rozptylu světla | ||
dobre jinak... myslela jsem ty linie.. musim je delat po jedne kazdou zvlast nebo je muzu ozarit dohromady ... kdyz jsem to podle tveho navrhu otevrela.. ty okna... tak mam jen cerny zaklad ctverec bez linii i kdyz byli oznacene a na nem 2 spojene obr. Render Layer a Composite...... otazka z ni jak tam dostat aspon jednu linii a kde je to gausovske rozostreni... jakto ze Jan tam má vic tech obrazovek? diky mysh PS viz muj obr.
|
Autor: | Jergon [ čtv led 19, 2012 12:26 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Barva s efektem rozptylu světla |
Jan píše: Tohleto je rychlé a navíc si myslím, že takého výsledku z Halo nedosáhneš. Přecejenom tě dost omezuje, že když je halo, renderujou se jednotlivé vertexi jako tečky, takže z kostkou bys to asi nedal. Aji s ostatníma objektama by to šlo dost špatně. Když u toho hala dáš Soft, tak to celkem hezky splyne do jednolité záře a vertexy se prakticky ztratí (při Halo Size okolo 1000 a 2x subdividu). Zkoušel jsem to právě s kostkou a nebyl problém. Plus teda ten Emit, to je jasné... Možná to není ideální, ale NOD editor mi přijde sám o sobě hodně jako drbání přes hlavu a babrat se s ním jen kvůli tomuhle není nutné... |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |