blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

A zase ten VSE...
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=8393
Stránka 11

Autor:  Jergon [ pát lis 18, 2011 3:28 pm ]
Předmět příspěvku:  A zase ten VSE...

Chtěl jsem se zeptat na jednu drobnost. Zkusil jsem renderovat animaci na notebooku (FFMPeg), sice se vyrenderuje a ve Windows Mediaplayeru se normálně přehrává, ale když ji pak dám do VSE, neukáže se obrázek v Image Preview a následně se to jako animace vůbec nerenderuje, zůstane tam černá plocha. Na pevném kompu to funguje bez problémů, dokonce i když překopíruju animaci vyrenderovanou v kompu do toho noťasu, tak tam s ní VSE taky nemá problém. Ale co vyrenderuju na noťasu, to pro VSE prostě umře... :-( Blender mám 2.49 (pořád), na pevném kompu XPčka, na noťasu W7.
Jinak, když už jsem u tématu, zeptám se zas jako úplný idiot: jak mám vlastně sestavit animaci vyrenderovanou jako JPeg? Je to asi triviální záležitost, všude milióny výkřiků, jaký je to skvělý a báječný a úžasný formát, když skládá obrázky, místo aby je blbě dopočítával - ale nikde ani štěk o tom, co mám s tím stádem vyrenderovaných obrázků dál dělat, jak si z nich to video vlastně postavit. Nebo jestli o tom něco někde je, už mi to dlouho úspěšně uniká...

Autor:  jankoš [ ned lis 20, 2011 11:52 am ]
Předmět příspěvku:  Re: A zase ten VSE...

čau, co se týče noťasu, zkontroloval bych jestli tam máš kodeky, jinak mě nenapadá, proč by to nežralo...

ovšem být tabou tak na výstup videosouboru z blenderu bych se uplně vyprdnul a používal jen sekvence obrázků ;) já osobně používám png, ale když exportuješ v dostatečné kvalitě jpg (aspoň 100% :lol: ) tak bys neměl mít problém.. jinak jedna z možností jak to slepit je přímo v blender sequence editoru, ale opět bys měl problém s kodekama :) pro mě nejlepší je hodit si to do premiéry, kde to ozvučuju, popř. do after effects, pokud s tím chci laborovat nějak dál (skládat passy, dodělávat postpro efektíky co v premiéře nejdou atd.)... stačit by měl ale jakejkoli jinej program na střih videa (třeba sony vegas)

btw co je VSE?

Autor:  Jergon [ ned lis 20, 2011 6:31 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: A zase ten VSE...

VSE jako video sequence editor... :wink:

Jinak já se ohledně jpg animací ptám úplně na to nejzákladnější, protože prostě nevím ani v hrubých obrysech, co s tím mám vlastně dělat... Je mi to docela blbý, ale kdokoli kdekoli se o tomhle zmíní, skončí vždycky jen u toho, že je to renderování samostatných obrázků a že je to skvělý. Nenarazil jsem na jediný odkaz, kde by byl popsán postup, jak z toho následně vytvořit video. To mám do Blenderu vkládat obrázek po obrázku ručně třeba několik tisíc framů? :? A i kdybych je tam takhle poskládal, tak co dál? Když dám formát pro animaci jpeg, budu mít zase jenom ty obrázky a ne video...

No, vyzkouším ty programy, o kterých píšeš, třeba k nim najdu na webu víc inštrukcí než pro ten Blender. Dík za odpověď...

Autor:  Marek [ ned lis 20, 2011 7:12 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: A zase ten VSE...

pro přehrávání sekvence obrázků můžeš použít třeba tento přehrávač (zdarma): http://djv.sourceforge.net/
Hlavní výhoda práce s jednotlivými obrázky spočívá v tom, že když deset hodin renderuješ animaci a pak ti spadne počítač, tak avi je nepoužitelné (nebo se z toho hůř dostávají ty data) zatímco obrázek máš poškozený jen jeden. To samé platí, když potřebuješ nějaké snímky přerenderovat - u avi bys musel přerenderovat celou animaci, když máš jen obrázky, přerenderuješ jen to, co potřebuješ.
Taky si nejsem jistej, jestli je v blenderu nějaký video formát, který by měl bezstrátovou kompresi. U obrázků je to třeba .png. Navíc můžeš používat i vyšší bitovou hloubku obrázků a ukládání render layers, pokud renderuješ do openexr (taktéž solo snímky).

Ve VSE můžeš vložit vyrenderované obrázky přes Add - Image - pak pomocí A označíš všechny obrázky ve složce a oni se vloží jako image sequence. Nakonec to můžeš vyrenderovat do avi nebo do čehokoli jiného...

Marek

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/