blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

UV mapping
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=8384
Stránka 11

Autor:  Racek [ pát lis 11, 2011 8:59 pm ]
Předmět příspěvku:  UV mapping

Zdravím, opět se potýkám s s uv mappingem.. Potřeboval bych nějak "sjednotit" výhody Smart UV a normálního UV mapování... Pokud rozložím síť pomocí smart projekce, tak i přes nastavení max. úhlu se mně některé části (které mám částečně "nařezané") rozloží docela nesmyslně, ale naopak při normálním UV (které by mělo dávat u některých částí - viz křídla - stejné výsledky jako smart UV) se mně některé facy nesmyslně zdeformují. Přikládám obrázky..

Obrázek
Obrázek

V tomhle jsem 100 roků za opicema, zajímalo by mě, jak mapujete vy složitější objekty... Předem díky za odpovědi

Autor:  lokhorn [ sob lis 12, 2011 2:12 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: UV mapping

Většinou si u komplikovanějších objektů vystačím s klasickým unwrapem. V edit módu si jenom vyznač švy. Někdy se vyplatí to unwrapnout z pohledu viewportu a ty části který se ti v uv okně líbí tak označíš jejich vertexy a stiskneš p tim se ti zamknou a zbytek normálně unwrapuješ.

Autor:  Racek [ ned lis 13, 2011 6:57 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: UV mapping

Díky Ti, s Pin-em jsem si vystačil, nějak jsem na něho zapomněl.. :-)

Autor:  Jergon [ čtv lis 17, 2011 8:47 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: UV mapping

UV jedině from view. Normální UV to rozloží tak příšerně a naseká tam tolik hovadin, že je to nepoužitelné. Teda aspoň v 2.49ce, o novějších verzích přehled nemám...

Autor:  Paul 68 Rageous [ čtv lis 17, 2011 8:59 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: UV mapping

Jergon píše:
UV jedině from view. Normální UV to rozloží tak příšerně a naseká tam tolik hovadin, že je to nepoužitelné. Teda aspoň v 2.49ce, o novějších verzích přehled nemám...


toto proste nemozes povedat ze je to nepouzitelne,to proste nemozes mysliet vazne :evil: ,

UV unwrap: neni podla mna lahke a ani ja ho nezvladam na 1ničku ale rozhodne neni nepouzitelne, mozno ked s nim nevies narabat tak ti to vyhadzje blbosti, Klasicke unwrapovanie je neodmyslitelne hlavne pre organiku a oblejsie veci, ako napr tváre a časti tiiel. Asi najprofesionalnejsie
ProjectFrom view dobre na ploché veci (obrazy, plagáty)
Reset :emo02: :dobre na veci na ktorych chces mat na vsetkych faceoch rovnaku texturu, dobre na UV unwrape kocky mozno
Clcik project from face: natahanie seamless textury pomocou "oka" teda nejde o nic presné, dobré je to pre zem, a podobne veci so seamless texturami
Follow active quads: dobre na dlhe rovne veci s nemennou sirkou (cesty, rozne pasy, atd)
Lightmap UV pack - lenna rýchle unwrapovanie, neni moc vyuzitia, len testovanie (zanechava strasne vela švov na modeli pri BGE to robi neplechu ze vidno okraje kazdeho faceu) Asi najneprofesialnejsie
Smart Projections:na hranate objekty (casti zbraní)

(Cube projection, Sphere/Cylinder, na tie som moc vyuzitia nenasiel, mozno su na iste veci dobre, neviem)

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/