blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Blender zarovnavanie objektov
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=8327
Stránka 11

Autor:  radovan [ čtv zář 01, 2011 7:17 pm ]
Předmět příspěvku:  Blender zarovnavanie objektov

Caute, chcem sa spytat ci neexistuje daky clanok alebo tutorial ako zarovnavat objekty a pracovat s nimi presne, neviem ako to povedat, proste robim dom napriklad, a potrebujem presne zarovnavat objekty, napriklad http://linux.kopca-soft.com/files/radovan/dom.png , a tam je podlaha, tu by som chcel v strede tej travy a aby bolo to bol stvorec, a tam vedla je stena ako textura tej travy a oblohy, to zase chcem aby bolo rovno na px presne polozene na tej trave a aby to aj s jedneho aj druheho boku sedelo s travou, proste sa chcem naucit robit veci presne a zaroven rychlo :)

Autor:  bRezak [ čtv zář 01, 2011 10:45 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Blender zarovnavanie objektov

nejdriv umisti 3d kurzor do stredu dolni plochy podlahy vyberem 4 dolnich rohovych vertexu a stiskem shift+s -> cursor to selected
prepni se do object mode a v object tools panelu (N) stiskni origin -> origin to 3d cursor
umisti 3d kurzor do stredu horni plochy travy, vyber podlahu a pomoci shift+s -> selected to 3d cursor (v object mode) se podlaha umisti presne na travu
obdobne zarovnas i tu zadni stenu

Autor:  vklidu [ pát zář 02, 2011 9:19 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Blender zarovnavanie objektov

nebo v 3D okne stiskni Space (mezernik), dej hledat "Align Tool", po potvrzeni nabidky se ti nastroj na zarovnani objevi po leve strane dole v Object Tools ("T").

Přílohy:
Screen shot 2011-09-02 at 9.15.25 2.jpg
Screen shot 2011-09-02 at 9.15.25 2.jpg [ 25.37 KiB | Zobrazeno 2497 krát ]

Autor:  radovan [ pát zář 02, 2011 10:06 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Blender zarovnavanie objektov

Prepacte, ale nechapem celkom ani jednemu s navodom, v tom prvom nechapem tejto vete "nejdriv umisti 3d kurzor do stredu dolni plochy podlahy vyberem 4 dolnich rohovych vertexu a stiskem shift+s ->" nechapem preco dolnej plochy podlahy, to mam akoze zdvihnut ten objekt a spod neho to oznacit, a tiez neviem co to je vyber 4 dolnych rohovych vertexov. A v tom druhom neviem ci to nadvazuje nejak na ten prvy prispevok, alebo sa v tom robia tie veci uplne inac. Sorry ale ja som zviknuty robit vsetko krivo :D , alebo sa s tim piplat dve hodiny cez objekt properties, tak sa chcem uz konecne to naucit poriadne.

Autor:  bRezak [ pát zář 02, 2011 12:50 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Blender zarovnavanie objektov

nazorna ukazka, jak sem to myslel http://www.youtube.com/watch?v=KeYJb6hjkqU

vklidu ti popisoval jiny postup (btw dik vklidu, ten nastroj jsem neznal :) ), ktery bys uz ted mohl taky chapat: pivoty/originy vybranych objektu se (s puvodnim nastavenim) zarovnaji po zvolenych osach k pivotu aktivniho=naposledy vybraneho objektu

Autor:  vklidu [ pát zář 02, 2011 1:45 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Blender zarovnavanie objektov

Align Tool - je nastroj kterym muzes zarovnat vsechny oznacene objekty v osach XYZ blizsi info si snad uz najdes sam

Pokud chces k sobe sesazovat objekty plochama jak ukazuje bRezak, tak to bych radeji pouzil SnapTool (magnet dole v liste 3D okna).
Ten sice nepritahuje objekty, ale muzes si objekty nejprve oznacit, spojit do jednoho objektu (Ctrl+J) a v edit mode si je popritahovat (plochou, hranou nebo vrcholem).
Dodatecne zase pres "P" (treba Separate by Loose Parts) zase rozdelit na jednotlive objekty. Viz video

http://blender.howto.cz/blender-links/SnapTool.mov

Zalezi hodne co vse s tim potrebujes, protoze ten proces kurzor / origin "je teda makacka" . . .

Autor:  radovan [ pát zář 02, 2011 3:15 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Blender zarovnavanie objektov

jaj no , to sa v edit mode robi, uz chapem, idem sa s tym vyhrat a poskusat tie navody, dakujem za odpovede, idem si stavat sidlisko , tak sa mi hodi vediet taketo veci

Autor:  vklidu [ pát zář 02, 2011 3:55 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Blender zarovnavanie objektov

Pokud potrebujes zarovnavat plochy tak i ten AlingTool ti staci . . .

http://blender.howto.cz/blender-links/AlignTool.mov

Autor:  radovan [ pát zář 02, 2011 7:25 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Blender zarovnavanie objektov

No to je parada, idem skusat dake jednoduche experimenty, len ma este zaujima ako spravil tam na konci ze tu plochu tak otocil a vlastne bola kolma na podlahu, a este ako zvacsovat objekty zo zachovanim pomeru stran ,dakujem za odpovede

Autor:  vklidu [ pát zář 02, 2011 11:43 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Blender zarovnavanie objektov

:] hm, tak to bude chtit asi pohledat nejake zaklady . . . jinak na tvoji otazku . . . R,Z,90

Autor:  radovan [ sob zář 03, 2011 9:04 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Blender zarovnavanie objektov

ja mam doma knizku blender , velmi dobru doteraz sa mi podla nej dobre ucilo, ale je to robene pre verziu do 2.5 , takze 2.5 ma nejake veci inak, ale je tam aj dost veci podobnych, ale hlavne je ze ma to bavi :)

Autor:  radovan [ sob zář 03, 2011 7:01 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Blender zarovnavanie objektov

ok pokrocil som a naucil som sa zarovavanie, robenie v edit mode, praca s objektami, UV a textury , obrazok http://linux.kopca-soft.com/files/radovan/dom-final.png

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/