blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Pohyb extrudovaných vertexů
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=8322
Stránka 11

Autor:  Jan [ pon srp 29, 2011 8:19 pm ]
Předmět příspěvku:  Pohyb extrudovaných vertexů

Jak se můžu(v 2.5) zbavit toho, že když extruduju tak nové vertexy se nepohybujou po rovině v jaké se dívám ve 3d okně, ale lítá si to samo podle nějaké "logicky" vytvořené osy kam chce? Docela mě to štvě a v User preferences jsem nějakou takovou volbu nenašel.

Autor:  pavlii [ úte srp 30, 2011 8:58 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Pohyb extrudovaných vertexů

E? Omezení pohybu na tu kterou osu (X, Y, Z) nefunguje (stisk příslušné klávesy)?

P.

Autor:  Jan [ úte srp 30, 2011 11:43 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Pohyb extrudovaných vertexů

Sorry, asi jsem to nepopsal moc dobře. Když extruduju (více jak jeden vertex) a extruduju třeba z pohledu z boku, tak ve starších verzích se extrudovaná část posouvala pouze v té rovině v jaké ses na to díval. Jenže teď když extruduješ tak se tím pohybuje i v tom směru který ze svého pohledu nevidíš (je kolmý na obrazovku), no a pak když posouvání ukončíš a podíváš se z jiného úhlu tak zjistíš, že ti to uletělo někam pryč kam jsi to vůbec nechtěl . Snad jsem to teď popsal dost srozumitelně.

Autor:  taby [ úte srp 30, 2011 12:25 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Pohyb extrudovaných vertexů

No, však o tom byla předchozí odpověď. :wink:

Mě v 2.59 se automaticky zapne osa, kam táhnu (například ve směru osy X), ale pokud to chci zrušit (tj. stisknu klávesu příslušné osy ... v mém příkladu klávesu X), tak se mi nevím proč přepne na jinou osu (z osy X se mi přepíná na osu Y -> extruduje se někam do neznáma po této ose, ale při pohledu ze předu to není vidět => to je asi ten tvůj případ), proto je třeba pro zrušení osy i této následující osy stisknout klávesu (v mém příkladě opět klávesu X) => celkem danou klávesu stisknout dvakrát či třikrát.

Autor:  pavlii [ úte srp 30, 2011 12:41 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Pohyb extrudovaných vertexů

Mě se automaticky nezapíná nic, ale nezkoušel jsem to při jiném než 3D pohledu. Ale v něm mi to funguje korektně (takže "E" -> "X" -> extruduju podél osy X). Stejné chování je i pro posun a duplikaci; zde jsem pracoval i v pohledu třeba bočním nebo čelním a funguje také OK.

Nemáš zapnutou nějakou předvolbu, která zjevně nefunguje úplně OK?

P.

Autor:  taby [ úte srp 30, 2011 12:54 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Pohyb extrudovaných vertexů

nevím o tom, že bych měl. :wink:

Autor:  Jan [ úte srp 30, 2011 1:01 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Pohyb extrudovaných vertexů

Taby: díky funguje to.

Autor:  Jergon [ čtv zář 01, 2011 2:03 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Pohyb extrudovaných vertexů

No, nevím, jak to funguje v pokročilejších verzích, ale já když extruduju, tak po E hned zmáčknu Escape a potom stačí táhnout za šipku, v jejímž směru to chci, a nikam jinam než podle ní to nejede. A je jedno, jaký mám v okně pohled... Mám teda pořád 2.49, ale nezdá se mi, že by takhle zásadní věc měnili...

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/