blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Pohyb extrudovaných vertexů http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=8322 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Jan [ pon srp 29, 2011 8:19 pm ] |
Předmět příspěvku: | Pohyb extrudovaných vertexů |
Jak se můžu(v 2.5) zbavit toho, že když extruduju tak nové vertexy se nepohybujou po rovině v jaké se dívám ve 3d okně, ale lítá si to samo podle nějaké "logicky" vytvořené osy kam chce? Docela mě to štvě a v User preferences jsem nějakou takovou volbu nenašel. |
Autor: | pavlii [ úte srp 30, 2011 8:58 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pohyb extrudovaných vertexů |
E? Omezení pohybu na tu kterou osu (X, Y, Z) nefunguje (stisk příslušné klávesy)? P. |
Autor: | Jan [ úte srp 30, 2011 11:43 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pohyb extrudovaných vertexů |
Sorry, asi jsem to nepopsal moc dobře. Když extruduju (více jak jeden vertex) a extruduju třeba z pohledu z boku, tak ve starších verzích se extrudovaná část posouvala pouze v té rovině v jaké ses na to díval. Jenže teď když extruduješ tak se tím pohybuje i v tom směru který ze svého pohledu nevidíš (je kolmý na obrazovku), no a pak když posouvání ukončíš a podíváš se z jiného úhlu tak zjistíš, že ti to uletělo někam pryč kam jsi to vůbec nechtěl . Snad jsem to teď popsal dost srozumitelně. |
Autor: | taby [ úte srp 30, 2011 12:25 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pohyb extrudovaných vertexů |
No, však o tom byla předchozí odpověď. Mě v 2.59 se automaticky zapne osa, kam táhnu (například ve směru osy X), ale pokud to chci zrušit (tj. stisknu klávesu příslušné osy ... v mém příkladu klávesu X), tak se mi nevím proč přepne na jinou osu (z osy X se mi přepíná na osu Y -> extruduje se někam do neznáma po této ose, ale při pohledu ze předu to není vidět => to je asi ten tvůj případ), proto je třeba pro zrušení osy i této následující osy stisknout klávesu (v mém příkladě opět klávesu X) => celkem danou klávesu stisknout dvakrát či třikrát. |
Autor: | pavlii [ úte srp 30, 2011 12:41 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pohyb extrudovaných vertexů |
Mě se automaticky nezapíná nic, ale nezkoušel jsem to při jiném než 3D pohledu. Ale v něm mi to funguje korektně (takže "E" -> "X" -> extruduju podél osy X). Stejné chování je i pro posun a duplikaci; zde jsem pracoval i v pohledu třeba bočním nebo čelním a funguje také OK. Nemáš zapnutou nějakou předvolbu, která zjevně nefunguje úplně OK? P. |
Autor: | taby [ úte srp 30, 2011 12:54 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pohyb extrudovaných vertexů |
nevím o tom, že bych měl. |
Autor: | Jan [ úte srp 30, 2011 1:01 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pohyb extrudovaných vertexů |
Taby: díky funguje to. |
Autor: | Jergon [ čtv zář 01, 2011 2:03 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pohyb extrudovaných vertexů |
No, nevím, jak to funguje v pokročilejších verzích, ale já když extruduju, tak po E hned zmáčknu Escape a potom stačí táhnout za šipku, v jejímž směru to chci, a nikam jinam než podle ní to nejede. A je jedno, jaký mám v okně pohled... Mám teda pořád 2.49, ale nezdá se mi, že by takhle zásadní věc měnili... |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |