blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Šum v Luxrenderu http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=8314 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Bumpkin [ úte srp 23, 2011 5:04 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Šum v Luxrenderu |
heh no a precetl jsi si vubec jak ten renderer funguje?? prvne je to FYZIKALNÍ renderer to znamena že renderuje donekonečna!!!! a pokud jedes jen na bezne nastaveni tak peknej render ti vyleze po dbu az dvou pokud si o tom neco nenastudujes rychlej render z toho opravdu nedostanes |
Autor: | Marek [ úte srp 23, 2011 5:55 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Šum v Luxrenderu |
jj, jak říká bump - rendering v Luxu trvá holt dlouho a dvě hodiny na interiérovou scénu v takovym rozlišení opravdu není moc. Šum je na tom renderu rozprostřen poměrně rovnoměrně, takže hlavní problém je v málém počtu samplů na pixel (údaj S/p v dolní liště luxu). Aby ses zbavil šumu, potřebuješ tak 1000 S/p. Doporučuji nechat renderovat přes noc a zbývající šum odstranit třeba v gimpu. Samozřejmě by šlo taky vylepšit nastavení, ale vzhledem k tomu, žes neřekl ani jakou metodu výpočtu jsi použil, jaký osvětlení apod. tak je těžký radit... Marek |
Autor: | Paul 68 Rageous [ úte srp 23, 2011 6:08 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Šum v Luxrenderu |
Lux nepoznam, doporučujem Yafaray, na svoje vysledky je velmi rychly podla mna, za 2 hodiny mas scenu uplne bez sumu... |
Autor: | G_Taurus [ úte srp 23, 2011 6:15 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Šum v Luxrenderu |
Taky se přikláním k Yafaray kvalita ku rychlosti renderu je úplně super. Lux render ani podobné unbiased renderery nepoužívám. Kvůli workflow nehodlám čekat na render dny nebo přes noc to mít puštěnné Martin S. |
Autor: | slujda [ úte srp 23, 2011 9:54 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Šum v Luxrenderu |
používám standartní nastavení, sampler Metropolis / Bi-directional, světlo Sun též s defaultnim nastavenim. Jak říkáte to bude nejspíš ten kámen úrazu. No, zas na druhou stranu je pravda že v Yafaray bych to nemusel renderovat celou noc, ta elektrika taky není zadarmo.. a pak taky potřebuju to mít co nejrychlejší, pokud tu adventuru nechci dělat 10 let.. |
Autor: | X_H_N [ úte srp 23, 2011 11:44 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Šum v Luxrenderu |
Ale vem to z te druhe stranky lux render diky sve specifikaci plive paradni vystupy takze kdyz to jednou spravne nastavys tak mas celkem jasnej vysledek takze kdyz mas treba 4 jadra tak nastavys at to jede na 3 a u toho muzes pak modelovat dalsi scenu uvidis ze nez vytvoris dalsi tak ta predtim bude cista a render v luxu muzes pauznout ulozit a pak zas pokracovat kdyz to nactes |
Autor: | Paul 68 Rageous [ stř srp 24, 2011 8:55 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Šum v Luxrenderu |
Ale keby slujda robil nejaku komerciu, tak nepoviem, ale ako vidim, nema to ani nejake extra fotorealisticke textury(z toho obr ich moc nevidiet ale aj tak tam pocit ze su to bud polovica len nastavene farby alebo niecvo podobne) ani nastavenia materialov, takze je podla mna blbost renderovat 40hodin jednu scenu ktora aj tak nema nejake extra detaily a nevyzera realistickym ked moze si dat yafaray, kde to bude mat za 1,5hodiny a ma kvalitny render. |
Autor: | Marek [ stř srp 24, 2011 11:02 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Šum v Luxrenderu |
slujda píše: používám standartní nastavení, sampler Metropolis / Bi-directional, světlo Sun též s defaultnim nastavenim. Jak říkáte to bude nejspíš ten kámen úrazu. No, zas na druhou stranu je pravda že v Yafaray bych to nemusel renderovat celou noc, ta elektrika taky není zadarmo.. a pak taky potřebuju to mít co nejrychlejší, pokud tu adventuru nechci dělat 10 let.. Bi dir není uplně špatná volba, ale v tvém případě bych raději použil photon mapping bez caustics a nastavení můžeš klidně nechat defaultní. Taky použij ve scéně Portal http://www.luxrender.net/wiki/Portals Mohlo by to výrazně urychlit rendering. Jestli máš ve scéně jenom Diffuse materiály, mohlo by se to renderovat celkem rychle. Co se týká yafaraye, tak je dobré si uvědomit, že verze pro B2.5 ještě není stabilní. Chtěl jsem nedávno vyrenderovat v yafarayi scénu, kterou už jsem měl nastavenou pro lux a vůbec jsem nemohl nastavit stávající materiály pro yafa, prostě to nešlo, každou chvíli to spadlo, takže jestli půjdeš do yafaraye, tak bude lepší použít verzi 1.1 spolu s Blenderem 2.49. To má ještě jedno úskalí v tom, že yaf1.1 je jen ve verzi 32bit pro windows, takže můžeš mít problém při instalaci, pokud používáš blender se 64bit pythonem. Onehdá jsem se na to vykašlal a yafaray jsme měl jen v linuxu, pro kterej je i 64bit verze. Jinak je ale yafaray skvělej a je opravdu o dost rychlejší než lux, jen kdyby ten jeho vývoj nebyl tak pomalej... Marek |
Autor: | G_Taurus [ stř srp 24, 2011 2:40 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Šum v Luxrenderu |
Marek:Já používám build Blenderu 2.5x pro Yafaray a padlo to jenom u průhledných objektů, ale to jen když jsem chtěl sklo renderovat aby se ukazoval render v okně, přes příkazovou řádku to vypočítalo v poho. V podstatě modeluju v 2.59 a pak to otvírám v tom buildu nastavím kameru světla a jede to dobře, aspoň mě. Co se týče buildu pro 2.49 tak používám 2.49 64bit a Yafaray taky 64bit. Martin S. |
Autor: | slujda [ stř srp 24, 2011 10:24 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Šum v Luxrenderu |
Podle Markova doporučení jsem to zkusil přenastavit, nechal jsem to renderovat taky zhruba ty dvě hodinky a vylezlo mi toto: http://img29.imageshack.us/img29/5339/nemocnice1luxscene00001.png Samozřejmě, pokud bych chtěl finální podobu tak bych to tam nechal dýl. Render je už ted podstatně rychlejší a velký šum už tam v podstatě není, díky Marku! potřeboval bych jenom ujištění, ty světlé fleky co tam jsou na schodech a tak, po delším renderování zmízí nebo tam zustanou? |
Autor: | Marek [ čtv srp 25, 2011 12:57 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Šum v Luxrenderu |
Ty fleky nezmizí!! Je to chyba téhle metody a dá se to upravit nastavením většíího počtu fotonů a menší search vzdáleností (nevim jak se přesně tenhle parametr jmenuje) Větší počet fotonů zaměstná akorát pamět počítače, takže bych jich tam dal největší počet, co zvládne tvoje pc. To Ragnos: S tou stabilitou to asi nebude tak hrozný, jak jsem napsal, ale rozhodně mě ten yafa 1.2 nepřesvědčil, abych ho přidal do svého workflow. Už existuje 64bit verze yafaray 1.1 pro windows? Je fakt, že já jsem se s tim potýkal asi tak před dvěma roky a jelikož mi blenderování pod linuxem docela vyhovovalo, tak jsem neměl důvod to později zjišťovat... Marek |
Autor: | slujda [ pát zář 16, 2011 8:12 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Šum v Luxrenderu |
jen tak mimochodem, stránky ohledně té adventury jsou zde http://timemachineadventure.blogspot.com/ kdyby měl snad někdo zájem.. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |