blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Rozměry? http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=8287 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | JerryBruckWill [ pát srp 05, 2011 11:59 am ] |
Předmět příspěvku: | Rozměry? |
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, jak v Blenderu zjistím rozměry? Mám sepsané rozměry a nevím, podle čeho bych se mohl řídit, protože bez rozměrů to není ono. Díky. |
Autor: | X_H_N [ pát srp 05, 2011 12:07 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Rozměry? |
jde o to rozměry čeho tohle něni cad takže to neni parametrický jinak pokud zrovna neděláš archviz tak nema cenu rozměry vubec řešit pokud se dělaš vozidla použijes blueprinty na některý předměty zas přiložíš fotku na pozadí. |
Autor: | Siso [ pát srp 05, 2011 12:09 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Rozměry? |
Po stlaceni "N" sa ti objavi lista, ktora reprezentuje cisely stlpec (scale, rotation, grab). S jej pouzitim zachovas aspon presne proporcie, resp. i presne rozmery. :) |
Autor: | Mr. Smooth [ pát srp 05, 2011 4:46 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Rozměry? |
Nebo pokud si ve 3D okně rozbalíš pravý sloupec (tím pluskem v prav. hor. rohu), tak v "mesh display" u "numerics" si můžeš zaškrtnout zobrazování měr (délek hran, obsahů ploch a jejich úhlů). Krom toho u všech typů transformací-posunu, scalování a rotace-přidržením kláv. "ctrl" provádíš transformace o celé násobky jednotek (takže to někdy může při snaze o dodržení přesných proporcí pomoci). Nebo pomůže i snap, ten magnet na spodní liště 3D okna, když ho aktivuješ, tak můžeš zase pomocí "ctrl" přesně umisťovat modely či jejich části vůči jiným (a tím dodržovat nějakou modulaci, rozměry apod.) Ale jinak, jak už bylo zmíněno, při modelování dle blueprintů na přesných rozměrech moc nesejde, hlavně, aby byla co nejméně sprasená síť pokud možno bez větších chyb. |
Autor: | Paul 68 Rageous [ pát srp 05, 2011 7:26 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Rozměry? |
Myslim ze clovek co ma 1. post bude chciet asi modelovat budovu (pravdepodobne svoj byt ) ale ak sa mylim tak sry. Ja si vzdycky v hlave sam urcim na mriezke , ze "toto" bude 1 meter , atd.... Ale nez hocico spravis, uvedom si ze ci to chcesw mat presne na 1mm albo na 1cm, atd, lebo mriezka sa nevykrresluje donekonecna |
Autor: | G_Taurus [ pát srp 05, 2011 9:06 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Rozměry? |
A co takhle v 2.5x přepnout jednotky na metry? Menu napravo Scene-Units-Metric a pak pri zadávání jednotky přes klávesu n ve viewportu pracovat s němi. Třeba já když modeluju cokoliv vytvořím si Cube o daných rozměrech a do toho modeluju co potřebuju. Snad ti to trochu pomohlo. Martin S. |
Autor: | X_H_N [ pát srp 05, 2011 11:29 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Rozměry? |
Joo jestli pouzivas 2.5xxx tak tam je este sice trosku pochybnejsi a otazka jestli ti to pomuze ale je tam addon na mereni addon "measure". |
Autor: | G_Taurus [ ned srp 07, 2011 3:38 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Rozměry? |
X_H_N:kdyby spolehlivě fungoval addon "measure" tak bych ho doporučil, ale mě osobně v Blender 2.58a bugoval. Martin S. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |