blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

2 Materiály na objektu - Průhlednost prvního
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=8210
Stránka 11

Autor:  Aquarius [ pon kvě 16, 2011 10:55 am ]
Předmět příspěvku:  2 Materiály na objektu - Průhlednost prvního

Ahoj,

mám takový problém. Potřebuju na objekt dostat dva různé materiály (jeden bude zastávat barvu pozadí a druhý bude pro textury) z toho důvodu, že na texturách potřebuji docílit jiné hodnoty spekularity.


Obrázek


Tudíž mě napadlo, že by se to dalo udělat dvěma materiály na jednom objektu s tím, že ten, který je pro textury by neovlivňoval barvu samotného objektu. Bohužel cokoliv jsem zatím zkusil se nepovedlo a to hlavně z toho důvodu, že byl ovlivnilo celý objekt, nehledě na druhý materiál (tváři se, že tam vůbec není).

Zkoušel jsem z-transp s hodnotou alphy 0 pro materiál textur, - objekt mi zcela zmizel.
Difuze barvy materiálu na 0 - objekt kompletně zčerná.

Předem díky za rady :-)

Autor:  Paul 68 Rageous [ pon kvě 16, 2011 11:19 am ]
Předmět příspěvku:  Re: 2 Materiály na objektu - Průhlednost prvního

Nepochopil som co presne chces....ale skus node editor

Autor:  Aquarius [ pon kvě 16, 2011 1:09 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: 2 Materiály na objektu - Průhlednost prvního

Dalo by se říct, že v podstatě potřebuji mít na objektu dvě vrstvy materiálu. Jedna bude jen pro textury (nebude se zobrazovat samotný materiál) a ta druhá vrstva materiálu bude dělat barvu objektu.

Nevím jestli jsem to teď vysvětlil lépe :)

Autor:  Paul 68 Rageous [ pon kvě 16, 2011 1:23 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: 2 Materiály na objektu - Průhlednost prvního

Skus do toho materialu z ktoreho chces aby sa brala farba natahat tie textury a potom len zmenit typ z MIX na ja neviem Multiply a skus sa stym pohrat

Autor:  boogie [ pon kvě 16, 2011 1:27 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: 2 Materiály na objektu - Průhlednost prvního

Jestli tě chápu tak takhle.
Pokud používáš texturu s průhledností, zaškrtni premultiply, kvuli zubum a pak ji normalně nawarpuj.
Obrázek

Autor:  Aquarius [ pon kvě 16, 2011 2:11 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: 2 Materiály na objektu - Průhlednost prvního

boogie píše:
Jestli tě chápu tak takhle.
Pokud používáš texturu s průhledností, zaškrtni premultiply, kvuli zubum a pak ji normalně nawarpuj.



Toto přesně potřebuju a zdá se mi, že to dělám naprosto stejně :-).. Když sundám prvnímu materiálu alphu se zapnutým z-transp na 0, rázem mi zmizí celý objekt, přesto, že mám pod tím ještě jeden materiál se žlutou :-)

Netuším, co dělám špatně.. :roll:

Autor:  boogie [ pon kvě 16, 2011 3:07 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: 2 Materiály na objektu - Průhlednost prvního

Hele víš co, pošli .blend ja se na to podívam. :wink:

Autor:  boogie [ pon kvě 16, 2011 4:45 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: 2 Materiály na objektu - Průhlednost prvního

Mno tak vám nevim, zkoušel sem to teďka pomocí node editoru, ale pořád to neni ono. Koukal sem na blend kde dělali kůži pomocí nodů. A tam to funguje super akorát tam každou z RGB barev separovali, mixovali a pak dávali znova dohromady. No byl sem z toho zmatenej.

Autor:  smrq [ stř kvě 18, 2011 8:51 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: 2 Materiály na objektu - Průhlednost prvního

Citace:
Toto přesně potřebuju a zdá se mi, že to dělám naprosto stejně .. Když sundám prvnímu materiálu alphu se zapnutým z-transp na 0, rázem mi zmizí celý objekt, přesto, že mám pod tím ještě jeden materiál se žlutou
a nezapomnel jsi jeste zakliknout materialu v zalozce Influence policko Alpha?

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/