blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
2 Materiály na objektu - Průhlednost prvního http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=8210 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Aquarius [ pon kvě 16, 2011 10:55 am ] |
Předmět příspěvku: | 2 Materiály na objektu - Průhlednost prvního |
Ahoj, mám takový problém. Potřebuju na objekt dostat dva různé materiály (jeden bude zastávat barvu pozadí a druhý bude pro textury) z toho důvodu, že na texturách potřebuji docílit jiné hodnoty spekularity. Tudíž mě napadlo, že by se to dalo udělat dvěma materiály na jednom objektu s tím, že ten, který je pro textury by neovlivňoval barvu samotného objektu. Bohužel cokoliv jsem zatím zkusil se nepovedlo a to hlavně z toho důvodu, že byl ovlivnilo celý objekt, nehledě na druhý materiál (tváři se, že tam vůbec není). Zkoušel jsem z-transp s hodnotou alphy 0 pro materiál textur, - objekt mi zcela zmizel. Difuze barvy materiálu na 0 - objekt kompletně zčerná. Předem díky za rady |
Autor: | Paul 68 Rageous [ pon kvě 16, 2011 11:19 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2 Materiály na objektu - Průhlednost prvního |
Nepochopil som co presne chces....ale skus node editor |
Autor: | Aquarius [ pon kvě 16, 2011 1:09 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2 Materiály na objektu - Průhlednost prvního |
Dalo by se říct, že v podstatě potřebuji mít na objektu dvě vrstvy materiálu. Jedna bude jen pro textury (nebude se zobrazovat samotný materiál) a ta druhá vrstva materiálu bude dělat barvu objektu. Nevím jestli jsem to teď vysvětlil lépe :) |
Autor: | Paul 68 Rageous [ pon kvě 16, 2011 1:23 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2 Materiály na objektu - Průhlednost prvního |
Skus do toho materialu z ktoreho chces aby sa brala farba natahat tie textury a potom len zmenit typ z MIX na ja neviem Multiply a skus sa stym pohrat |
Autor: | boogie [ pon kvě 16, 2011 1:27 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2 Materiály na objektu - Průhlednost prvního |
Jestli tě chápu tak takhle. Pokud používáš texturu s průhledností, zaškrtni premultiply, kvuli zubum a pak ji normalně nawarpuj. |
Autor: | Aquarius [ pon kvě 16, 2011 2:11 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2 Materiály na objektu - Průhlednost prvního |
boogie píše: Jestli tě chápu tak takhle. Pokud používáš texturu s průhledností, zaškrtni premultiply, kvuli zubum a pak ji normalně nawarpuj. Toto přesně potřebuju a zdá se mi, že to dělám naprosto stejně .. Když sundám prvnímu materiálu alphu se zapnutým z-transp na 0, rázem mi zmizí celý objekt, přesto, že mám pod tím ještě jeden materiál se žlutou Netuším, co dělám špatně.. |
Autor: | boogie [ pon kvě 16, 2011 3:07 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2 Materiály na objektu - Průhlednost prvního |
Hele víš co, pošli .blend ja se na to podívam. |
Autor: | boogie [ pon kvě 16, 2011 4:45 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2 Materiály na objektu - Průhlednost prvního |
Mno tak vám nevim, zkoušel sem to teďka pomocí node editoru, ale pořád to neni ono. Koukal sem na blend kde dělali kůži pomocí nodů. A tam to funguje super akorát tam každou z RGB barev separovali, mixovali a pak dávali znova dohromady. No byl sem z toho zmatenej. |
Autor: | smrq [ stř kvě 18, 2011 8:51 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2 Materiály na objektu - Průhlednost prvního |
Citace: Toto přesně potřebuju a zdá se mi, že to dělám naprosto stejně .. Když sundám prvnímu materiálu alphu se zapnutým z-transp na 0, rázem mi zmizí celý objekt, přesto, že mám pod tím ještě jeden materiál se žlutou a nezapomnel jsi jeste zakliknout materialu v zalozce Influence policko Alpha?
|
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |